BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Jasså , blir det Edvin eller Egon? :)
Tänkte jag skulle kolla igenom namn boken vi har ikväll ! Vi har inget klockrent ..
Det lutar lite åt Edvin. Vi får väl se vad han ser ut att heta när han kommer ut =) Vi hoppas att han har namnskylt på sig inklusive en liten instruktionsbok =)
Jag skulle också vilja klara mig utan EDA, men är naturligtvis beredd på att ompröva mitt beslut under förlossningen. Men jag är också lite skraj för nackdelarna med denna smärtlindringsmetod... (dessutom tycker jag att det verkar läskigt att få en så lång nål in i ryggen).
Nu är jag otroligt trött.... Zzzzzzz....Har dragits med en jobbig förkylning och hosta hela veckan och det har gjort att jag har sovit ännu sämre än vanligt. Helgen kunde inte ha kommit lägligare! Jag ser verkligen fram emot ledigheten nu. Ska bli otroligt skönt att kunna sova middag varje dag.
Edvin är ett fint namn! Vi har kommit överrens om ett tjejnamn, men om det blir en pojke har vi ingen aning. Bara för det så tror vi att det blir en pojke!
Hur länge har ni tänkt att vara föräldralediga? Tycker att det är svårt att veta hur man ska lägga upp det...
Jag ska vara hemma ca 1 år och 6 månader. De var jag med min första flicka me =)
Två somrar hemma med henne <3
Jag tänkte vara ledig till sep 2012 så det blir väl 1 år och 5 månader. Så känner jag nu iaf ! Härligt med två lediga somrar. Min sambo ska också vara ledig men vi vet inte hur han ska vara ledig. Hetaste alternativet just nu för honom är att gå ner i arbetstid istället för att vara hemma full tid. Jag tänkte jobba heltid när jag kommer tillbaks.
jag anmälde min föräldraledighet i går..så från 9 april (bf 24) till juli 2011 och sen ska jag också ta ut semester efter det. Härmade abbi här lite;) sen är det tänkt att jag är hemma fram till maj 2012 och sen tar sambon över juni, juli och augusti och sen blir det dagis!
fick en chock förresten....faaan vad lite pengar man får ut!!
Haha I know ! Galet lite pengar.... kommer nog ta lite tid att vänja sig vid!
Jag ska vara hemma 6 månader på fulltid och sedan gå in och jobba 2 kvällar i veckan, Fredrik vill gärna få en chans att vara hemma med så vi löste det genom att han tar ut 2 dagar i veckan efter 6 månader :)
Fick verkligen en chock när jag såg hur lite pengar man får......skrämmande ju :/
Imorgon bär det av till Ullared.........inte för att jag behöver handla mera men man kan inte tacka nej när folk ska dit hihi. Kommer säkert hem med massa bra saker :)
Jobbade min sista dag i Lördags så nu ska jag bara njuta i 4 veckor innan hon kommer :) Har förvärkar from hell och undrar verkligen om hon kommer stanna tiden ut......känns som hon kommer slå sig ut snart hahahaha.
Ha en mysig Måndag alla :)