• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • abbi

Jag tror det är rätt bra att tvätta dem.. De blir mjukare och luktar kanske lite godare?

• Sofie22

Jo det är en bit till Ystad.
    Hoppas jag hinner. Åkte in tidigt när jag vänta min dotter, så jag va där långt innan.
    Men när vattnet gick tog det 1timme och 30min till hon va ute. så om vattnet går hemma så är det kanske bråttom om det går lika snabbt. Men det vet man ju inte.

Vet många som tvättar bebiskläderna innan när de är nya, men vet också många som inte gjort det. Jag kan ju säga att jag inte tvättat alla kläder. Ibland testar man ju de direkt när man fått dom eller köpt dom för de är så fina =)

• Peecock

Bebiskläder är där massa gift i så de ska man tvätta...

Också hört bra om ystad...om allt nu också går bra dvs annars blir det blåljus till Malmö eller Lund. Då känns det tryggare i storstaden.

Varit på UL idag och det är fortfarande en flicka :) Beräknas väga 3500gram vid födseln.Vänt sig hade hon också gjort. Alla mätningar såg bra ut. Det blev ingen 3D bild då hon låg med ansitet in mot min rygg dock...
    Hon hade hår också :)

• Sofie22

Ja fast de har byggt ut i ystad me. så neonetal o så finns nu.
    Så de flesta läkare finns även i ystad nu =)

• Peecock
    Sofie22 skrev 2011-03-04 14:45:18 följande:
    Ja fast de har byggt ut i ystad me. så neonetal o så finns nu.
    Så de flesta läkare finns även i ystad nu =)
    aha vad bra!! Tänkte vi skulle spana in även ystad om det är fullt överallt  när det är dags...så man vet vart man ska köra :)
  • Misswiren

Jag har hört både bra o dåligt om Malmö, men har själv fött där och det va stirrigt, obehagligt, hade knappt tid för en, otrevlig barnmorska. Samt att jag va med på min syster förlossning och upplevde de ännu värre än min. Syrran va inte alls nöjd. Sura kärringar till bm osv. Därför har jag valt att bojkotta de stället.
    Självklart är inte alla så, och det har säkert varit bra för andra, men ger det absolut inte en chans till. (Var dessutom fullt den kvällen så vi gick vänta jättelänge i ett rum både innan och efter)

Har bara hört bra om Lund, även om där säkert finns de som upplevt sämre där, men inget jag har erfarenheter av osv. Dessutom kan man bada i Lund, vilket jag saknade galet mkt i Malmö.
    Sen att vi bor 10 min därifrån är ännu bättre

Vill egentligen till Ystad, men alldeles för långt bort :-/

• Hanna1983

Jag har hört mycket gott om Malmö, så vi kommer att välja att föda här om det finns plats. En fördel med Lund jämfört med Malmö skulle väl vara att mannen alltid får stanna över natten i Lund (om man inte ligger kvar på förlossningsavdelningen förstås). I Malmö är platserna för männen begränsade. Men jag hoppas att man kan åka hem ganska fort efter ändå. Ystad har jag också hört mycket gott om, men jag tror inte att jag känner för en sån lång bilresa när det väl är aktuellt!

Jag håller på att tvätta bebiskläderna i de minsta storlekarna nu. Helt ofattbart att man ska få en bebis som ska få plats i dessa små kläder!! Vet ni om man behöver tvättta fleeceoveraller och filtar också? Eller täcken och kuddar (lakanen kommer jag givetvis att tvätta)? 

• Peecock
    Hanna1983 skrev 2011-03-05 09:33:06 följande:
    Jag har hört mycket gott om Malmö, så vi kommer att välja att föda här om det finns plats. En fördel med Lund jämfört med Malmö skulle väl vara att mannen alltid får stanna över natten i Lund (om man inte ligger kvar på förlossningsavdelningen förstås). I Malmö är platserna för männen begränsade. Men jag hoppas att man kan åka hem ganska fort efter ändå. Ystad har jag också hört mycket gott om, men jag tror inte att jag känner för en sån lång bilresa när det väl är aktuellt!

Jag håller på att tvätta bebiskläderna i de minsta storlekarna nu. Helt ofattbart att man ska få en bebis som ska få plats i dessa små kläder!! Vet ni om man behöver tvättta fleeceoveraller och filtar också? Eller täcken och kuddar (lakanen kommer jag givetvis att tvätta)? 

Jag hoppas att där finns plats i Malmö när det är dags!!

Vi har också börjat tvätta. Nu har vi bara köpt i strl 50-56 ...och ngt 62. Vi tvättar ALLT ! Inkl filtar,täcken och kuddar...allt som går att tvätta tvättas :)
    Om det är nödvändigt vet jag inte, men jag har frågat när jag har köpt grejerna och alla har sagt att det ska tvättas, så jag tvättar :)
    Mamma hjälper mig och sy lite påslakan till vagntäcket så hon tvättar också lite tyg hemma. Galet så mkt billigare det blir med påslakan om man köper eget tyg och känner ngn som kan sy ! :)
  • abbi

Här är en till som tvättade igår! :) tog alla 50-56 kläder, strumpor och mössor!
    Ska tvätta filtar och sängkläder i veckan!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö