BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Jag kommer att sakna min mage när bebisen har kommit... Förutom att jag också har fått tillbaka en massa finnar så gillar jag min gravida kropp. Jag fasar däremot lite för hur den kommer att se ut efter graviditeten. Hoppas att degmagen försvinner ganska fort...
Jag har hämtat ut gravidlådan från Apoteket idag. Jag har svårt att se att grejerna ska vara värda 500 kr som de påstår men en del bra grejer innehöll den i alla fall (en nappflaska, 2 gamla tidningar, tuggummin och några prover babyvårdsprodukter).
Är det bara jag som fortfarande sover en del på rygg? Jag hoppas att det inte skadar den lille på något sätt, men vad jag har hört så mår man själv illa om barnet trycker mot kroppspulsådern. Annars sover jag mest på sidan med en kudde som stöd under magen. Jag köpte en "dreamgenii"-kudde för några månader sedan men den tycker jag är överskattad. Det funkar minst lika bra att använda vanliga kuddar som stöd.
Jag använder också stödstrumpor varje dag! Det är riktigt skönt (men nä, kanske inte så sexigt :)).
Smilla, var ska du på massage? Jag är också sugen på att gå...
Jag saknar min gamla kropp helt klart...jag är inte den som njutit av att bli stor , jag må låta tråkig men så är det!
Men jag vantrivs inte heller...det kommer ngt fint till oss snart ! :)
Jag går på Rund o Sunds gravid-massage. Det är verkligen superskönt. Just nu har de jättebra erbjudande så passa på att gå nu. De har zonterapi också om man skulle vilja ha det.
Jag sover också på rygg fortfarande men mest på sidan! ;)
Nej usch jag hatar att gå upp i vikt och trivs inte alls i denna 'nya' kropp! Vill ha min gamla tillbaka. Inget fel på fejjan (alltså inga finnar eller så) men ser trött ut ibland och håret har inte sett en frisör på ett halvår...men jag ska fixa till det och jag går fortfarande till hudterapeuten och färgar bryn och noppar. Jag ska vara snygg in i det sista haha:) men kroppen...nej det är inget kul men vad gör man det är ju VÄRT det såklart men jag tycker man får gnälla lite om allt möjligt när man e preggo:)
Åååååh så sanslöst skönt det var med en massage igår!! Jag ville aldrig att den skulle ta slut. En timme kändes alldeles för kort.... Först fick jag ligga på mage, då hon masserade ryggen bl.a, och när jag sedan skulle vända på mig efter typ halva tiden trodde jag nästan att jag skulle svimma. Jag var så dåsig och avslappnad i kroppen att jag knappt visste vart jag befann mig. Men det var en riktigt skön känsla som jag längtat länge efter.
På fredag blir det ännu mer lyx. Då ska jag på sminkkurs och bli ordentligt fixad. Det ska bli riktigt kul! Sedan blir det frissan på måndag för en riktigt välbehövlig frissering.... Så nästa vecka hoppas jag att jag kan börja känna igen mig igen. En pedikyr och lite nagelfix hade också suttit bra.
Hej alla töser.
Så då va jag tillbaka efter att ha jobbat 2 veckor på syrrans jobb medans hon låg och latade sig i Thailand :)
Har bestämt mig för att jobba denna helgen med på jobb och sen gå hemma fram tills förlossning, min kropp strejkar en smula nu.
Vi va på sista ultraljudet förra Måndagen och fick se Thea i 3d.....herregud så kul det va :) Vi såg att hon har min pyttelilla näsa och sin pappas stora läppar :) Nu håller jag bara tummarna för att hon får hans fina röda hår :) Jag älskar rödhåriga barn :)
Thea beräknas väga 3400gr vid födseln och det känns ju lagom, inte för att jag tror jag kommer gå tiden ut. Känns snarare som hon förbereder sig för att komma snart. Grymma förvärkar, lite annorlunda känsla i kroppen nu och lite andra symptom.
Ska erkänna att jag börjar tröttna på att vara gravid :( Magen älskar jag men nu är det tungt och slitsamt. Sover dåligt pga vadkramper från helvete, Thea vill helst att jag ligger rak lång på rygg och den ställningen har jag svårt för att gilla........får knappt luft ju :(
Nåja vi har bestämt oss för att föda i Lund, varit på besök där och gud vilken härlig personal dom har :) Gillar att Fredrik får stanna kvar och att familj/vänner får komma dit o hälsa på med :) Inte på rummen dock men i restaurangen :) Jag fick en så gullig barnmorska som visade oss runt så henne har jag paxat hahahahaha. Hoppas hon jobbar när det är dags :)
Hoppas ni alla mår bra iaf :) Nu är vi snart MAMMOR :) Hur sjukt är inte det?? Jag fattar nog fortfarande inte det :)
Det känns verkligen helt sjukt att vi inom loppet av ett par veckor kommer vara föräldrar! Helt sant! Nu har flera av de andra tjejerna i min vattengympagrupp fått sina bebisar så nu känns det verkligen nära och mer och mer verkligt/overkligt. Jag har fortfarande lite svårt att förstå att vi verkligen har en riktigt liten bebis i magen som i stort sett är helt färdig nu, även om jag sett honom på bild och vet hur han ser ut. Men det känns ändå overkligt. Dock väldigt härligt!!!
Var det fler som såg "en unge i minuten" igår på TV4? Jag har följt den brittiska "Livet på BB" nu i ett par veckor och det ska bli kul att följa den svenska varianten också.
Haha det är super-overkligt ! Förstår det inte alls hoppas det är normalt så man inte får jättechocken allan sen :)
Jag tror att jag har förvärkar, jag känner absolut ingenting mer än att magen blir hård som en boll. Är det förvärkar? Men jag känner inte att det drar ihop sig eller någonting. Jag får sånna där flera gånger om dagen, ibland flera på raken.. Är det också ok? Långt tills nästa BM besök...ni kanske vet? Och ibland när jag ställer mig upp...typ när vi käkat middag hemma el ngt så trycker det på bakåt liksom...märklig känsla...
Jag såg En unge i minuten igår ! Bra program! Jag har sett den brittiska versionen också men den här är klart bättre. Det känns alltid lite närmre när det är från ett svenskt sjukhus. Det såg iaf roligt ut att vara barnmorska...det såg mest ut som de satt i grupp och skrattade åt olika saker. Var lite nyttigt att se hur ett akutsnitt kan gå till. Ush..hoppas verkligen inte att det händer......
Jag rös till lite också när den andra kvinnan kapitulerade lite och sa att hon inte orkade mer.....
Tappa kontrollen och få panik där är väl det värsta jag kan tänka mig ska hända.
Jag tycker också att den svenska versionen var klart bättre. Det känns som om man får en väldigt positiv syn på det hela faktiskt. Man ser att det (oftast) inte alls är en stressig situation utan alla tar det lugnt och alla är positiva. Det känns också skönt att se att de flesta verkar vara sig själva (nästan) mellan värkarna och kan försöka slappna av och rent av ha lite trevligt emellanåt.
Barnmorskorna känns också väldigt positiva pch peppande och väldigt måna om lugnet i rummet. Det enda man fasar över är den där sista biten.... Men jag är ändå förvånad över hur lugnt och "sansat" den där tjejen från dalarna ändå tog det, trots smärtan.