BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Gokväll alla.
Spännande o läsa om det här med avnavling. Jag hade ingen aning om att ens ordet existerade. Nu är jag påläst och givetvis får de bli senare avnavling. Pojken min ska ha bästa förutsättningar.
Var hos bm igår. Alla värdena va bra och han låg fortfarande med huvudet neråt. Gått upp 6 hekto på 1 månad. Lät inte bra, men inte dåligt heller. Sålänge jag äter, så är de ingen fara.
Idag var vi på ultraljud. Så underbart att se pojken igen. Han låg 4% över och väger nu ca 2045 gram. Beräknas väga 3600 gram. Lagom och bra Fick söta ansiktbilder, även om vissa ser läskiga ut, haha.
Såg ansiktet i profil och älsklingen räckte ut sin lilla tunga. Jag skrattade till och sa -det där vattnet kan inte va gott. Då svara barnmorskan -efter att förlöst barn i 40 år så har jag fått det mesta både på och i mig, vattnet är rätt salt!
Haha, tyckte de va så gjutet sagt, men uhe va äckligt :-P
Ja nu har barnmorskan känt på magen igen, och 2 till..
Alla tror att barnet ligger rätt nu. Skönt. Den är helt fixerad så nu väntar och längtar vi bara. Mindre än 4 veckor kvar nu ju =)
Tyvärr har jag åkt på luftvägsinflammation. Mindre skoj. Har hostat i 2,5 vecka nu. Äntligen fick jag medicin.
Att hosta tills man kräker blod när man har en "stor" mage me är inget skoj. Ajaj vad de gör ont.
Läkarna tyckte inte jag skulle jobba mer fram till förlossningen nu. Men jag stannar hemma idag och imorgon och hoppas på att vara bättre på måndag och jobba min sista vecka innan det blir 2 veckor hemma me min dotter innan bebisen kommer..
Sofie22: oj det låter inte alls kul ju.. Ta hand om dig o vila upp dig!
Jag har ganska mkt mensvärk just nu.. Det är det som är förvärkar va?
Vad jobbigt att vara sjuk nu när man är så stor. Jag tyckte det var tillräckligt jobbigt med lunginflammation i julas. Det var verkligen ingen höjdare. Hoppas det blir bättre snart!
Jag hade också "mensvärk" i nedre delen av magen under de tidiga morgontimmarna idag. Sov nästan ingenting mellan typ 3 och 5. Försökte dock påminna mig själv i halvsömnen att "rörelse" är bra och lindrar. Så jag gjorde lite höftrörelser (ritade 8:or med höfterna) och då kändes det bättre faktiskt.
YeahCarro: Jag funderade också på att vaxa bikinilijen lite. Inte så kul att mannen får hjälpa en med det man inte ser =) Vaxning kan man ju göra på de flesta skönhetssalonger och det är inget konstigt alls. Du får ta av dig på underkroppen men de lägger alltid en handduk över dig så du behöver inte ligga och "blotta" dig =) Ett tips är Gilda-skolan på Gustav Adolfs torg. Bra priser eftersom det är elever som "tränar". De är dock väldigt duktiga och trevliga. Har själv bokat in en fotbehandling där nu.
Jag passar på med alla möjliga skönhetsbehandlingar nu innan bebisen kommer för sedan antar jag att det inte blir av på ett tag =)
Nu tror jag faktiskt att bebisen lagt sig rätt. Igår kväll när jag låg och läste (på sidan) så var det som en stor jordbävning i magen! Den verkligen skakade och svängde och hoppade. Och sedan var det som om han lade sig till rätta därinne =) Så skönt det skulle vara om så var fallet!
Vad jobbigt att vara sjuk nu när man är så stor. Jag tyckte det var tillräckligt jobbigt med lunginflammation i julas. Det var verkligen ingen höjdare. Hoppas det blir bättre snart!
Jag hade också "mensvärk" i nedre delen av magen under de tidiga morgontimmarna idag. Sov nästan ingenting mellan typ 3 och 5. Försökte dock påminna mig själv i halvsömnen att "rörelse" är bra och lindrar. Så jag gjorde lite höftrörelser (ritade 8:or med höfterna) och då kändes det bättre faktiskt.
YeahCarro: Jag funderade också på att vaxa bikinilijen lite. Inte så kul att mannen får hjälpa en med det man inte ser =) Vaxning kan man ju göra på de flesta skönhetssalonger och det är inget konstigt alls. Du får ta av dig på underkroppen men de lägger alltid en handduk över dig så du behöver inte ligga och "blotta" dig =) Ett tips är Gilda-skolan på Gustav Adolfs torg. Bra priser eftersom det är elever som "tränar". De är dock väldigt duktiga och trevliga. Har själv bokat in en fotbehandling där nu.
Jag passar på med alla möjliga skönhetsbehandlingar nu innan bebisen kommer för sedan antar jag att det inte blir av på ett tag =)
Nu tror jag faktiskt att bebisen lagt sig rätt. Igår kväll när jag låg och läste (på sidan) så var det som en stor jordbävning i magen! Den verkligen skakade och svängde och hoppade. Och sedan var det som om han lade sig till rätta därinne =) Så skönt det skulle vara om så var fallet!
Men blää...nu får jag sluta läsa om förlossningar...man blir ju deprimerad!! Först avnavlingen...sen läste jag om EDA som jag varit så positiv innan. (jag är inte modig när det gäller smärta) Men med EDA kommer ofta värkstimulernade dropp som man kunde få väldigt kraftiga värkar av, som i sin tur kan leda till att den lilla kan få syrebrist p.g.a allt för kraftiga och täta värkar. Syrebrist = hjärnskador...
Var inte speciellt nervös innan..men är det nu...
usch jag har nog varit lite nonchig när det kommer till förlossning...helst vill jag komma in och bara säga 'förslöööös mig' men jag vet ju att det inte funkar så;)
orkar inte läsa om det där med avnavling, jag vill bara att bebisen ska ut, vara frisk och att det blir så smärtfritt som möjligt:)
Ska dock skriva på ett förlossningsbrev i dagarna.