• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Lindarosen1976

Jag mår med jätte illa........usch och fy alltså :( 

Pratade med min Bm om hinnsvepning i Måndags, det var inget hon rekommenderade då bebisen kunde bli stressad om tappen inte är mogen. Så jag bestämde mig för att låta det vara och bara vänta. Känns ju ändå inte så himla farligt att gå 2 veckor över tiden om det nu skulle visa sig att det blir så :)

Har varit lite nedstämd nu ett par dagar pga all smärta o illamående, så igår kom mannen hem med dom finaste Fred Perry tygskorna jag tittat på i stan :) Det va himla gulligt och jag fick lite dåligt samvete att jag skriker på honom o gråter när jag har ont :( Men han förstår säger han.

Jag kollade på en unge i minuten i Måndags men fick stänga av........fy tusan jag fattar inte hur jag ska klara den smärtan längre :/  Eller så är det bara naturligt att man reagerar lite extra nu precis innan man själv ska föda......jag grät o sa till Fredrik att nähä du nu vill jag inte detta alls......jag har ångrat mig :)

• abbi

Jag mår också illa.. Speciellt på dagarna... Ligger just nu i sängen och bara vilar!

Träffade din lilla systerdotter igår Suz! Så
    Söt! ;)

• SuzR
    abbi skrev 2011-03-30 10:17:25 följande:
    Jag mår också illa.. Speciellt på dagarna... Ligger just nu i sängen och bara vilar!

Träffade din lilla systerdotter igår Suz! Så
    Söt! ;)
    ja jag hörde det! Visst är hon....lilla fisen.
  • SuzR

pallar inte heller med det där 'en unge i minuten', tyckte att det räckte med den där videon vi fick se på föräldrarutbildningen. Jag vill inte se för mycket dramatik heller eller eventuella komplikationer på tv...nej tack jag bildar mig hellre en egen uppfattning. Kollade lite i måndags men tyckte det hela var ganska uttraget..någon som ligger i sin säng och andas timme ut och timme in...nej, snaaark!

• abbi

Man kan väl ha ett par sköna ballerinaskor istället för innetofflor? ;)

• SuzR
    abbi skrev 2011-03-30 11:12:29 följande:
    Man kan väl ha ett par sköna ballerinaskor istället för innetofflor? ;)
    jadå,..det tror jag nog. Eller menar du att man inte får ha s.k 'uteskor' utan specifikt innetofflor? Tror det är lungt..känner för att köpa mig en fin pyjamas och ett par nya innetofflor så man känner sig liiite fräsch..som kompensation för att jag inte har shoppat på evigheter. På fredag ska jag färga brynen och på måndag klippa mig! Vet inte hur bara....ingen kort praktisk tant frissa bara för att man blir morsa men inget jag måste fixa till varje dag heller. och så ska jag få en snabbkurs hur man använder en plattång på sig själv. tycker det är ganska svårt! försöker vara fin in i det sista;) haha
  • Misswiren

Mysig o spännande läsning. Får en att längta ännu mer.
    Har fött barn tidigare o måste få erkänna att du/din kropp klarade de så bra utan några större smärtor. Då jag själv låg i ca 13 timmar i den aktiva fasen med otroliga smärtor så är jag rätt så avundsjuk.
    Man kanske har tur denna gången, när de gäller mindre ont :-P

Ett STORT grattis till er!!!!

• Sofie22

Hej!
    Vill bara berätta att vi fick en pojke igår den 29 mars 01.16
    Åkte in 22.00 och vattnet gick 01.11. Så 2 krystvärkar sen var han ute.
    Men tiden innan vattnet gick kändes en hel del hehe.
    Men vi har redan åkt hem och nu njuter hela familjen av vår prins. Storasyster Tindra är såååå stolt

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö