• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • abbi

Grattis, vad undebart :) En till som ock göra snitt..
    Får man fråga varför?

• Hanna1983

Grattis till alla er som har fått sina bebisar! Hoppas att allt har gått och går bra! Men ni gör inte direkt att ens längtan blir mindre... :) Men snart är det förhoppningsvis även vår tur! 

Jag har också börjat må lite illa, speciellt på kvällarna. Blodsockerfall har jag också drabbats av några gånger. Läskigt. Idag känner jag mig helt slut i kroppen. Vill bara sitta eller ligga ner... Har kunnat promenera utan problem tidigare men idag kändes det riktigt tungt och jag kände av fogarna "på riktigt" för första gången. Antar att det är kroppens sätt att säga till en att ta det lugnt. 

Jag har också passat på att vaxa benen, gå på ansiktsbehandling och färga fransar och bryn. Skönt att skämma bort sig lite extra nu för man vet ju inte när man har möjlighet att göra det nästa gång.  

Någon som har anmält sig till någon föräldra/barn-aktivitet än eller som har planer att göra det?

• SophiaI
    abbi skrev 2011-03-30 16:39:59 följande:
    Grattis, vad undebart :) En till som ock göra snitt..
    Får man fråga varför?
    Vet inte om det var till mig?
    I så fall, tack! Ines var (eller är kanske man säger) tillväxthämmad och låg dessutom i säte. Vägde bara 2145 g när hon kom ut i v 38+2.
  • abbi

Snopan: det var till dig! ;)
    Ok då förstår jag! Jag ska också göra snitt.. Pga sätesbjudning!

• Smilla

Stort grattis till era bebisar!!

Nu är väntan så himla dryg. Jag har bara varit hemma i 4 dagar än så länge men klättrar ganska så rejält på väggarna nu, alldeles för mycket energi. Önskar att han ska komma ut nu. Dock så har jag inga känningar av att han skulle vara på väg över huvudtaget. Idag är det 9 dagar kvar till BF. Min syster fick båda sina barn 10 dagar innan och min mamma har heller aldrig gått över tiden med vare sig mig eller mina syskon. Men så lär det väl inte riktigt bli för mig ser det ut som.... 

• SuzR

grattis till alla som fått bebis!

smilla: nu när jag läser att du klättrar på väggarna så får det mig att tänka på hur det kommer bli för mig...jag har redan tänkt lite hur det kommer bli att gå hemma och jag kan visserligen tänka mig att det är skönt de första dagarna men sen??!! När man har rensat, boat in sig, lagat mat....vad gör man liksom....
    Har SACT boxen som jag fick låna av en kompis och ett gäng Vänner dvd's så jag får väl kolla lite på filmer och ta det lungt...i två veckor. haha.
    vad gör ni andra hemma för att sysselsätta er?

• Hanna1983

I morgon har jag varit ledig i två veckor och för mig har de första dagarna varit "värst". Sen har man liksom kommit in i ledighetslunket och dagarna går jättesnabbt. Jag fixar och donar lite här hemma, men träffar även kompisar som är föräldralediga eller jobbar skift. Min man är också ledig vissa dagar. Annars brukar jag träna eller vara ute och promenera. Sova middag varje dag försöker jag också göra. Så som sagt var, dagarna går! Men nu börjar vi känna oss väldigt redo för bebis så nu får han/hon komma när han/hon vill!! (fast helst inte i morgon, den 1:a april...).     

• Sofie22

Ni får underhålla er med att baka så ni har nått att bjuda på när släkten o vännerna kommer och hälsar på. Kanelbullar är aldig fel att ha i frysen och ta fram snabbt när de kommer någon =)

• Peecock

Grattis till alla bebisar som kommit!

Är jag naiv på något sätt? En unge i minuten skrämmer mig inte alls....tänk så lever jag i värsta förnekelsen eller ngt. Dumt...

I onsdags var det BM besök igen och bebis hjärtljud var höga IGEN...låg på 180 under flera minuter. Fick vila hos BM i en timme sen var dem normala igen. Men jag blev ändå skickad till KK  så de kunde kolla upp ordentligt.
    Förmodligen blir hon väldigt stressad av klämmandet från BM.....undra hur hon kommer orka med en hel förlossning då?

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö