BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Haha... jo hinnsvepning är att de kollar hur mogen tappen är i v 38-40. Om den är tillräckligt mogen kan bm stimulera fosterhinnorna. Hon sa att risken för att gå över tiden m 2 v sjunker från 14% till 4%. Det innebär alltså att det är större chans att förlossningen sätter igång i tid och att man inte går över så länge... Lät ju lockande! Inte själva processen alltså, men resultatet
Gratulerar :)
Jag skräms inte heller av serierna. Älskar att titta på dem!
Det känns verkligen som om jag gjort allt man kan göra här hemma nu. Att baka mer eller laga mer mat går inte för nu är frysen överfull. Jag har bakat och lagat mat som en galning här hemma. Alla lådor är även rensade och allt är städat. Så det finns inte mer att göra...... Jag är så rastlös att jag mår illa. Kan inte sova eller vara lugn, går bara och väntar. Och eftersom jag inte har några känningar what so ever så lär han ju dröja ett ganska bra tag skulle jag tro. 1 vecka kvar till BF idag.
Jag tycker också att det är kul att titta på förlossningsprogram på tv. Känner mig inte alls orolig utan bara förväntasfull. Känns på sätt och vis skönt att man inte kan relatera till smärtan än så man vet inte vad man ska vänta sig. Kan tänka mig att det är värre att se på programmen när man redan har fött barn och vet lite mer vad det handlar om. Men just nu känns det inte lönt att stressa upp sig inför det utan man får ta det som det kommer!
Har ni några känningar om att förlossningen är på gång? Jag känner absolut ingenting... Känns som att förlossningsdagen aldrig kommer att komma. Men nu är det bara 8 dagar kvar till BF så inom några veckor borde det vara dags i alla fall.
Här är en lite rolig bild på magen sedd uppifrån. Börjar bli lite trött på kommentaren om att det måste vara en pojke i magen på grund av att den är så spetsig! Nu känns det iofs som att det är en pojke i alla fall, men jag har svårt att tro att könet skulle ha något med formen på magen att göra. Eller vad tror ni andra?
Hehe cool bild! ;)
Haha, Hanna vilken cool bild! Jag tror inte direkt att man kan se vilket kön det är på magens form....men visst kan man gissa, det är ganska bra odds :)
Jag känner inte heller att ngt är på G, jag har iofs 25 dagar kvar så det är väl lite tidigt än :) Men graviditeten kanske avslutas som den började, jag kände mig precis som vanligt....det enda konstiga var att jag inte kände att mens var på G alls , det var väldigt klart att den inte skulle komma. Så förlossningen kanske bara startar sådär hux flux utan förvarning.
Ska börja skriva en egen typ boken om mig / första året bok till bebis. Shoppade ett blankt album i helgen , tänkte börja skriva lite snart innan man glömmer hur det har varit att vara gravid. Sätta in lite UL bilder och magbilder... sen bara fylla på när hon är här :)
cool bild! Jag har fått frågan denna vecka om jag ska ha barn i högsommaren...HÖG sommaren?!! Eh, nej om tre veckor snarare...och jag är verkligen inte så himla liten överhuvudtaget, magen är ju den man ser. Och det har varit kommentarer från enbart tjejer/kvinnor som vad jag vet har barn eller äldre barn...nåväl.
Sisa veckan på jobbet!! Wiiiiiii!
Näst sista veckan för mig ..hehe helt overkligt ! Känns som jag ska på vanlig sommarsemester :)