BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Tack! Jag ska hålla tummarna att era små också vill komma snart. Förstår att väntan är jobbig, för jag kände samma sak innan vår lille son kom.
Vi kom hem från familjeBB igår och det är skönt att vara hemma. Men vi kan verkligen rekommendera att föda i Malmö. Bra personal och jättefina lokaler. Vi hade turen att få ett eget rum på familjeBB så min man fick stanna över natten och det var också väldigt skönt.
För er som håller på att packa BB-väskan så kan jag ju säga att vi hade alldeles för mycket med oss. Eftersom inte bebisarna (inte vår iaf) kräks eller bajsar ner sina kläder så behövs det inte så många ombyten. Sen fick man blöjor, våtservetter och en massa annat där. Även underkläder och "blöjor" till sg själv fick man. Något att läsa (eller datorn) och något gott att dricka och äta på rummet tyckte jag dock var bra (utöver det andra nödvändiga som nämns på diverse pack-listor). Och SuzR, handdukar får man låna där!
Naaw.
Pussgurka :) Vad härligt och helt underbart. Grattis återigen.
Nu e dax för fredaagsmyyyys. Blir grillning på hög nivå för vår del, mums.
Idag a de BM besök i vanlig ordning.
Alla värdena a bra.
SF mått 35..skönt det har "avtagit" lite där. Ett tag växte han ur sin kruva, men tillbax på "normal" igen.
Huvudet ligger där det legat sedan v 31 (neråt), men det är fortfarande rörligt. Jag är ju omföderska, så risken att han ska fixeras innan förlossning va väldigt liten. Så jag ska förbereda mig på att om vattnet går (denna gången oxå) så ska jag lägga mig ner och ringa förlossningen direkt. Navelsträngen kunde hamna mellan huvud och bäcken så det kunde gå riktigt illa. Det gjrorde mig en aaning nervös.
Ett annat problem just nu är att jag rasar i vikt, när jag egentligen borde rasa upp i vikt.
Hon sa att om man står och gungar på samma vikt, så kunde dom bli lite oroliga, men när man väl börjar gå ner i vikt så kunde de bli farligt, för min del. Lillen tar tydligen precis allt han behöver, men jag kunde riskera massa saker. Jag har knappt rört mig viktmässigt sedan i Jan, men va uppe och snurrade i 76 kg för exakt en månad sen, nu väger jag 73. Alltså gått ner 3 kilo på 1 månad. Hjälp, gör mig skräckslagen.
Har gått upp 9 kilo sedan jag ble gravid. Min förra grav gick jag upp 21 kilo. Därför är oron en aning.
Ngn annan med samma problrem? Går in i V 38 om 2 dagar.
Paulamaula...herregud så söt tjej!!
Jaha ni tjejer.. Då sitter man uppe och ammar nu klockan halv 5 på morgonen! Är lagom trött.. Men nu får jag nog sova 4 timmar til efter detta!! Hooppppas!!!!
Abbi- det kunde varit jag som skrivit samma inlägg....satt oxå uppe vid samma tid och ammade. Lite trött och sliten är man allt. Men det är det värt!!! :)
Hur går det för dig Smilla? Har du fått bebis än?
Inga bebisar här än! BF var i lördags och det finns inte några som helst tecken på att det skulle sätta igång snart heller. Jag får nog vänta mig att gå över minst en vecka... BM trodde det också när jag var hos henne i förra veckan.
Jag dras fortfarande med en riktigt rälig förkylning som inte verkar vilja ge med sig. Har dock hört att de kan bli långdragna under graviditeten men nu är det inte roligt längre. Nästäppa, snorig och slemhosta. Härligt och inte alls äckligt va? =)
Gick en kort runda i stan i lördags i det fina vädret. Åh vad jag är shoppingsugen!! Så många fina kläder det finns ute! Och jag vill ha allt! Fina skor hittade jag också. Det kan man ju iof köpa men kläder kan jag ju inte köpa än. Hur lång tid tar det innan man kan klämma i sig i ett par något så när normala kläder? Det är väl iof väldigt individuellt för det finns ju de som tar sig i sina gamla slimfit-jeans dagen efter....