• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Smilla

Har redan haft ett par rejäla gråtattacker för att han aldrig vill komma ut. Bland annat när vi tittade på en unge i minuten i måndags. När den där unga tjejen fick upp den lilla bebisen på bröstet bröt jag ut i rena niagarafallen. Jag ger verkligen upp snart! Jag står inte ut här längre. Dagarna är så tråkiga så att jag ruttnar bort. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra här på dagarna.

MissWiren: Hur har det förresten gått med din systers bröllop? Ska du vara med och hur känns det nu?

• Peecock

Ja stackars oss :)
    Jag ser förvisso fram emot att bli tre men med viss skräckblandad förtjusning.... jag har första gångs nerver helt klart!
    22 dagar kvar till beräknad nedkomst idag...

• Misswiren

Jag känner igen mig som bara den. Grät floder och mannen tittar tröstsamt på en och håller om, det gör ju inte direkt att tårarna rinner mindre.
    Horomonmonster är jag!

Jaa, hur går de med bröllopet.
    Efter att föräldrar pratat med henne ang brudtärna insåg hon att de kanske va fel gjort. Fick en "chans" att va med ändå. Dom valde tärnklänning med sömmar, glitter o glamour. Och med min mage och bröst hamnar allt detta på fel ställen och det syns tydligt. Jag grät klart en skvätt men retunerade klänningen snabbt igen och tackade för erbjudandet, men avstår. Systers vännina "tyckte synd om mig" och pratade med henne ang andra förslag och dom kom fram till att jag kunde välja en egen klänning som passade, men fick inte gå tillsammans med tärnorna eller bestman, utan fick bli en av efterhängarna som ska dra in deras barn i en kärra. Så jag orkade verkligen inte klydda mer och tackade ja. Känner ju att lite delaktig vill jag ju va, men känner mig samtidigt förnedrad och nerväderad att jag egentligen vill skita i allt.
    Jag är inte direkt delaktig för 5 öre i de. Har inte blivit förfrågad om varken råd eller hjälp. Lillasyster däremot vet allt! Hon va med när dom gjorde onbjudningskorten, åkte och valde bröllopsklänning, hjälp till med bordplaceringar, planeringar, blommor, mat, skrivit personliga hälsningar till varje gäst, ja gud vet vad. Jag däremot..visste inte ens var bröllopet skulle infinna sig förrän 2 månader sedan. Trodde dom skulle ha de i trädgården, men va visst nån vingård nånstans. Det tas väldigt mkt för givet att jag ska va tankeläsare, eller få reda på andra håll. Men jag har lagt allt på hyllan och även om jag känner mig utanför så känns de som att jag vill hon ska känna jag inte "bryr" mig, tragiskt nog.

Oj va mkt de blev.
    Skriver "av" mig såhär på kvällskvisten.

• Peecock
    Hanna1983 skrev 2011-04-06 19:21:46 följande:
    I natt föddes vår lille son, 3810 g och 53 cm lång! Allt har gått bra och vi återhämtar oss nu på familje-BB!
    Grattis Hanna!!
  • SuzR

sista dagen på jobbet imorn:) skulle väl egentligen kunna jobba en vecka till men nej jag har ingen lust....försöker att inte stirra mig blind på bf datumet 24 april...
    förresten, packade bb väskan igår..ska man ha med sig egen handduk till bb?

• Peecock
    SuzR skrev 2011-04-07 08:41:17 följande:
    sista dagen på jobbet imorn:) skulle väl egentligen kunna jobba en vecka till men nej jag har ingen lust....försöker att inte stirra mig blind på bf datumet 24 april...
    förresten, packade bb väskan igår..ska man ha med sig egen handduk till bb?
    Vad skönt, själv har jag en vecka till att jobba, men också BF 28 april ...stirrar mig inte heller blind på det. Jag har bara en feeling att vår bebis kommer komma tidigare...men vi får väl se !
  • Paulamaula

Grattis Hanna! Här går det undan med bebisarna!!

• abbi

Grattis Hanna1983!!! Vad roligt!

Suzr: du behöver inte ha med dig handduk!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö