• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Lindarosen1976
    Miss Olsen skrev 2010-10-19 11:31:09 följande:

Vi är helt förvirrade av barnvagndjungeln! Vilka märken/modeller har ni hört ska vara bra?

Vi har köpt en Brio Go.......många vänner har den och är super nöjda. Dessutom har dom den på rea på G-knapp för 6495:- :) Perfekt så vi har redan köpt den hahaha
  • Cathie
    Miss Olsen skrev 2010-10-19 11:31:09 följande:

Vi är helt förvirrade av barnvagndjungeln! Vilka märken/modeller har ni hört ska vara bra?

Det beror ju lite på vad man är ute efter. Ska det vara en jättestabil vagn m fyra fasta hjul, eller vill ni ha något smidigare med svängbara hjul? Fyra eller tre hjul? De vagnarna som har tre hjul kan man oftast inte vända sittdelen mot sig, utan barnet åker då vänt ifrån dig. Sen får man välja om man vill ha en separat liggdel, eller om man bara vill fälla ryggstödet på sittvagnen och lägga i en mjuklift/hårdlift. Förstår att det är förvirrande, men det bästa tipset jag kan ge är att skriva ner vad ni tycker är viktigt och vad ni oftast gör. Tex går ni mkt på stan och ska ni lyfta vagnen i och ur bilen eller bära upp den för trappor skulle jag nog tipsa om en lätt vagn med svängbara hjul. Går ni däremot mycket i skogen och inte kommer lyfta vagnen så mkt kan det vara bra att ha en stabilare variant med fyra hjul. De flesta märkena Brio, Emmaljunga, Teutonia mm har flera olika modeller av alla slag. Utnyttnja butikspersonalen och berätta hur era vanor ser ut!

Jag är så glad att jag redan köpt vagn
  • Smilla

Vi ska köpa en Teutonia Cosmo. Nu gäller det bara att välja färg. Antingen så blir det den svarta eller den grå. Men det finns även en snygg designvariant som är svart med lite extra inslag av ett snirkligt svart-vitt mönster.

Dock fick jag rådet av en god vän att köpa en färgglad vagn för det är så mycket roligare. Idag har ju de flesta en svart vagn. Men jag vet inte om jag vill ha en färgglad vagn för då kanske den färgen känns lite omodern sen.

• Miss Olsen
    Lindarosen1976 skrev 2010-10-19 11:32:31 följande:
    Vi har köpt en Brio Go.......många vänner har den och är super nöjda. Dessutom har dom den på rea på G-knapp för 6495:- :) Perfekt så vi har redan köpt den hahaha
    Ska kolla detta! Glad
  • Miss Olsen
    Cathie skrev 2010-10-19 11:40:25 följande:
    Det beror ju lite på vad man är ute efter. Ska det vara en jättestabil vagn m fyra fasta hjul, eller vill ni ha något smidigare med svängbara hjul? Fyra eller tre hjul? De vagnarna som har tre hjul kan man oftast inte vända sittdelen mot sig, utan barnet åker då vänt ifrån dig. Sen får man välja om man vill ha en separat liggdel, eller om man bara vill fälla ryggstödet på sittvagnen och lägga i en mjuklift/hårdlift. Förstår att det är förvirrande, men det bästa tipset jag kan ge är att skriva ner vad ni tycker är viktigt och vad ni oftast gör. Tex går ni mkt på stan och ska ni lyfta vagnen i och ur bilen eller bära upp den för trappor skulle jag nog tipsa om en lätt vagn med svängbara hjul. Går ni däremot mycket i skogen och inte kommer lyfta vagnen så mkt kan det vara bra att ha en stabilare variant med fyra hjul. De flesta märkena Brio, Emmaljunga, Teutonia mm har flera olika modeller av alla slag. Utnyttnja butikspersonalen och berätta hur era vanor ser ut!

Jag är så glad att jag redan köpt vagn
    Vad vi vet nu vill vi ha 4 hjul, fast dom främre ska vara svängbara! Sen har jag sett att det finns vagnar där det finns tre olika delar. En sittdel, en liggdel och en som man kan använda första tiden och som även passar i bilbarnstolen. Är detta något att satsa på eller blir det bara dyrare och kan man lika väl ta en separat liggdel?
    Är nog mest förvirrad över alla tillverkare! Men det verkar ju inte som att den ena är bättre än den andra!
    Tack för tipsen! Glad
  • Miss Olsen

Abbi & Smilla: Det verkar som att dom vagnarna är mest populära! Dom är riktigt snygga!

• Beccah

Hej hej! Bor i Skurup o har BF den 5 april så tänkte att det passa bra o skriva här =) Har inte hunnit läsa igenom tråden än men ska göra det. 

• Cathie
    Miss Olsen skrev 2010-10-19 14:48:54 följande:
    Vad vi vet nu vill vi ha 4 hjul, fast dom främre ska vara svängbara! Sen har jag sett att det finns vagnar där det finns tre olika delar. En sittdel, en liggdel och en som man kan använda första tiden och som även passar i bilbarnstolen. Är detta något att satsa på eller blir det bara dyrare och kan man lika väl ta en separat liggdel?
    Är nog mest förvirrad över alla tillverkare! Men det verkar ju inte som att den ena är bättre än den andra!
    Tack för tipsen! Glad
    Det du menar med tre delar är nog att själva vagnen består av liggdel och sittdel, men du kan sätta på en adapter (i vissa fall behövs inte det) där du liksom klickar på bilstolen. Alltså du sätter bilstolen på chassit. Det är smidigt om bebisen sover i bilen och ni ska ut och in och inte vill koppla loss bebisen. Då tar man bara bilstolen och sätter på vagnens chassi. Om du satsar på en Brio Go så kan du ju köpa Brios babyskydd (bilstolen för nyfödda) som heter Brio primo. Den ska passa på Go's chassi har jag för mig.
  • Cathie
    Beccah skrev 2010-10-19 14:54:35 följande:
    Hej hej! Bor i Skurup o har BF den 5 april så tänkte att det passa bra o skriva här =) Har inte hunnit läsa igenom tråden än men ska göra det. 
    Välkommen hit
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö