• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • abbi
    Renesme skrev 2011-02-26 15:32:21 följande:
    Vi satte upp sängen direkt vi köpt den, sen la vi i madrassen med plasten kvar runtom. Kissarna tycker det är obehagligt att promenera omkring i den då så vi tänkte det kunde vara ett bra sätt att träna dom att INTE vara i sängen. Har fungerat jättebra hitills, har inte kommit på dom i sängen en enda gång och då har den ändå stått monterad i 2 veckor minst.
    aha..! det var ju smart att behålla plasten på..:)
    Nu blev det ingen spjälsängsmontering idag..men kaanske nästa helg! hehe
  • Peecock

Vi märkte ganska snabbt att en spjälsäng med mjuk madrass och spjälskydd var en riktigt mysig sovplats för våra två katter. Helt plötsligt var sängen super-hårig. Jag fick sanera lite och sen stänga dörren till rummet. Så roligt är det inte att rolla med en klädvårdsborste. Om jag känner mina katter rätt kommer de inte gå nära spjälsängen när bebisen ligger där i. Men vi får se... vet inte riktigt hur det ska gå med katterna, men det värsta som kan hända är att vi får stänga sovrumsdörren på natten. Hoppas de fortsätter ligga bredvid husses huvudkudde även när bebisen är här.

• SuzR

Hej hej!
    Har fått i ordning alla lakan som jag sydde om (eller skräddaren rättare sagt) och det blev förvisso helt fel mått än det jag sagt för då utgick jag från Ikeas mått på täcket  men när jag vek täcket dubbelt (vi köpte ett från ikea igår) så blev det bra faktiskt! Sen köpte vi ett påslakan från ikea också.
    Så tvättade jag allt och strök men bäddade inget, kan göra det sen när man har dom där dryga veckorna kvar (hoppas inte att det blir så!!)

Vi köpte ett hopfällbart skötbord, eftersom vi har ett pytte badrum och jag vill gärna kunna byta i badrummet så nu är det klart:) satte upp och det och nu ska det upp på vinden.

Mår rätt så bra annars, lite tungt ibland, lätt ibland...går lite upp och ner tycker jag!

• Cathie

God morgon!

Förra veckan var vi på ul 2. Till min stora lycka har hon vänt sig och ligger helt rätt m huvudet neråt . Dessutom var jag hos bm idag och fick reda på att hon är fixerad, så nu kan jag nog med absolut störrsta sannolikhet utesluta kejsarsnitt!!! Snacka om att jag är glad för det!

Har dock fått problem m min mage. Enligt min bm är det halsbränna, fast ända nere i magen. Det bränner och svider så jag blir helt matt och yr! Inte kul alls... Men det är väl bara att stå ut!

Fick jättefina 3D bilder på bebisen också och vi blev nästan lite rädda när vi såg henne där på ultraljudet; hon är mer eller mindre en exakt kopia av sin storasyster...! Skrämmande likt!

• Peecock

Vad skoj att allt såg bra ut Cathie ! Har du genomgått kejsarsnitt tidigare?

Min mage uppför sig också lite knepigt. De senaste 7 månaderna har den varit trög, nu är den allt annat än trög.
    Fattar inte riktigt varför...

På fredag är det dags för Ul nr 2 för mig och min sambo....ska bli så jäkla skoj! Hoppas allt ser bra ut...

• Cathie
    Peecock skrev 2011-02-28 09:50:18 följande:
    Vad skoj att allt såg bra ut Cathie ! Har du genomgått kejsarsnitt tidigare?

Min mage uppför sig också lite knepigt. De senaste 7 månaderna har den varit trög, nu är den allt annat än trög.
    Fattar inte riktigt varför...

På fredag är det dags för Ul nr 2 för mig och min sambo....ska bli så jäkla skoj! Hoppas allt ser bra ut...
    Jepp, fick göra kejsarsnitt m min dotter, för hon låg i säte och det gick inte att vända henne. Allt gick ju bra och det var en positiv upplevelse, men jag vill gärna uppleva en vanlig förlossning.
  • Smilla

Hanna1983: Åh, en civilingejör till. Har du läst i Lund kanske? Vad är du civilingejör i? Själv är jag Maskinare... 

Vi hade vårt UL 2 i förra veckan och allt såg väl bra ut. Jättesöt! Han var dock inte alls en tjockis som jag misstänkte utan mer lik sin pappa, lång och smal. Han ligger på -9% i vikt och detta gör att han bland annat fortfaranade rör på sig bra därinne och hjular runt. Så han har inte bestämt sig än hur han vill ligga. Under ultraljudet snurrade han lite och hade för det mesta rumpan neråt. Så om han fortsätter med det så blir det vändning eller kejsarsnitt. Vi får se. Men har vänder på sig fram och tillbaka hela tiden så det är svårt att veta. Vi fick iaf ytterligare ett 3e ultraljud till inbokat den 21 mars för tillväxtkontroll.

Igår gick jag in i v35 och det känns väldigt konstigt att det bara är några få veckor kvar nu. Skulle han tas med kejsarsnitt är han här om bara 4 veckor ungefär.... Nästa vecka ska jag iaf packa BB-väskan då det är det enda som är kvar att göra nu.  

• Smilla

Vi har köpt olika täcken till vagga/vagn och spjälsäng. Till vaggan och vagnen har vi den minsta täckstorleken och sedan till spjälsängen kommer vi ha det större täcket, men det dröjer ju ett par månader innan han kan ligga i spjälsängen.

Annars känns allt fortfarande bra, inga komplikationer eller problem. Flög till Stockholm i helgen och det gick alldeles utmärkt. Det enda lite krångliga var på vägen hem igår när det pep när jag gick igenom securitykontrollen pga mina stövlar. Jag tvingades ta av dem. Inte lika lätt....

• SuzR

ja vi har ett litet täcke som ska fungera som täcke i vagnen men inget påslakan som passar men det får ordna sig. Glömde köpa kudde till vagnen men skitsamma, jag kan ju ta den som ligger i spjälsängen till vagnen också.

• Peecock

Undrar verkligen hur vår lilla ligger. Det är olika aktivitet tycker jag...men mkt låååångt ner...vissa dagar på sidan om magen, aldrig rakt fram. Antar att moderkakan ligger just där !

Det ska bli mindre plats nu ? Jag som inte känt så jättemkt innifrån innan...ska nu känna mindre?! Undra om jag kommer känna henne alls då...puh..återstår att se

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö