• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Peecock

Det kan jag också känna, mensvärk...men det går liksom över. Inte så molande som riktig mensvärk är. Jag kan även känna sån rygg-mensvärk.

Frågar mig också...är det förvärkar? De kan komma ibland när jag sitter i bilen också.... om vi kör i ngt gupp el så.

• SuzR

ett tips för ryggont: spikmatta. Jag tycker det hjälper rätt bra faktiskt. Och ett ryggstöd (som ett brett 'band' man har runt ryggen och det ger bra stöd faktiskt. Superbra när man är ute och går.

• Peecock

När jag prommenerar har jag ett stödband runt rygg och fram mot magen. Ganska skönt! Men jag har fortfarande vad jag tror är ligament smärtor.

• Smilla

Jag är så glad att jag inte har ont någonstans. Inga ryggsmärtor och inga onda sammandragningar. Jag har ju sammandragningar men de gör absolut inte ont. Rörelsemässigt känner jag mig något så när som vanligt. Lite svårare att nå ner att knyta skorna osv men annars inget speciellt.

Paulamaula: Hoppas verkligen hon stannar kvar i magen ett bra tag till så att hon hinner växa på sig lite innan hon tittar ut. Måste dock vara tråkigt att ligga hemma och bara vila och hålla sig stilla. men det är ju för en god orsak och ett bra mål att se fram emot   =)  

• Hanna1983

Är det fler som börjar bli väldigt trötta? Jag har inga besvär i övrigt men tröttheten börjar bli lite påfrestande. Jag somnar lite efter kl 21 varje kväll och sover minst 8 h så det kan inte bero på sömnbrist. Bra järnvärde har jag också (137). Någon som känner igen det?

• abbi

Hanna1983: jag med! Fy faan vad trött jag är igen! På jobbet känns det som jag ska somna på skrivbordet! :(

• Peecock

Ja jag instämmer!! Trött som bara den igen...
    Jag klarar nog mig ifrån att somna på skrivbordet än så länge...men Abbi är ju 2 veckor före mig så vem vet hur det känns om 2 veckor :)

7 veckor kvar att jobba ..... 8 veckor till BF.....puh...

• SuzR

ja usch jag är också trött...går och lägger mig runt 10 tiden på kvällen och sen upp på toa 3 ggr om natten...det stör min beautysleep!!
    Hittade detta på internet igår, angående förlossningsbrev:

http://www.blimamma.se/hur-skriver-man-ett-forlossningsbrev.html

och då ändrade jag mig och tänkte att det kanske inte är någon dum ide att skriva ett iaf...

har 5 veckor kvar att jobba...men jag tycker veckorna går rätt fort faktiskt!

• Peecock

Jag kämpar för att hålla mig vaken tills 23 så att jag inte vaknar till allt för mycket när jag ska kissa på natten.

Bra länk, men jag hade inte vetat hur jag skulle besvara vissa av frågorna... jag har svårt att sätta mig in i situationerna. Nej jag får nog ha fortsatt förtroende...

Förutom just själva sprick-delen... men jag antar att de försöker förhindra bristningar och sprickor hos alla som föder barn.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö