• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • abbi

Oj vad ni skriver! ;)

Igår hade mina vänner anordnat en Babyshower för mig! Med massa fina presenter, sushi, cupcakes! ;) blev så glad!!!

Idag vecka 35! Känns helt galet!
    Ska också packa väskan snart! Men blir lite knäpp på vad jag ska ha med?

• Peecock
    abbi skrev 2011-02-28 11:12:58 följande:
    Oj vad ni skriver! ;)

Igår hade mina vänner anordnat en Babyshower för mig! Med massa fina presenter, sushi, cupcakes! ;) blev så glad!!!

Idag vecka 35! Känns helt galet!
    Ska också packa väskan snart! Men blir lite knäpp på vad jag ska ha med?
    Det var roligt att fira och träffa dig igen :)

Finns det inte ngn väl tilltagen lista på nätet ?? :)
  • abbi

Du har ju en lista väl? Den som var bigbauta stooor? Haha

• Peecock
    abbi skrev 2011-02-28 11:20:12 följande:
    Du har ju en lista väl? Den som var bigbauta stooor? Haha
    haha, hittade den

Med till Förlossningen/BB

Till mamma

- mjukisdress (gärna 2 uppsättningar)
    - pyjamas
    - innetofflor
    - amningsbh
    - amningsinlägg
    - underkläder
    - bindor
    - nessesär
    - kamera
    - tidningar
    - godis
    - CD
    - mvc journal
    - leg.
    - förlossningsbrev

Till bebben
    - pyjamas/sovpåse (se ovan ang. sovpåse)
    - 3st boddys
    - 2st byxor till bebben (dom spyr en del)
    - 1par strumpor
    - mössa
    - filt
    - beroende på årstid; ytterkläder
  • Smilla

Vad roligt  med en babyshower! Jag ska ha lite kalas nästa helg men det fick bli lite planerat eftersom vi har så mycket annat inbokat.

På min packlista står det: MVC-journal, legitimation, förlossningsplan som viktigaste saker. Sedan är det morgonrock, inneskor, sköna kläder till mig, amningsBH + inlägg, necessär med hygienartiklar m.m, läppbalsam (man kan tydligen bli extra torr om läpparna under flåsningen), dextrosol, kläder till bebisen, filtar, mössa, blöjor, videokamera/kamera+laddare, färdig telefonlista till vänner, kläder + mat till mannen, kanske någon tidning om man skulle orka läsa lite + lite musik.

Sedan blir det säkert lite extrasaker som jag kommer att packa ner också men annars är detta väl det jag tror jag kommer att behöva.

• SuzR

verkligen svårt att veta vad man ska ha med sig, men den listan kan man ju utgå från! Jag vill gärna ha med mig så lite som möjligt faktiskt...utgår från att jag bara stannar en natt men det kan man ju heller inte veta såklart.
    Har ni börjat skriva på era förlossningsbrev än?

• Smilla

Jag har i stort sett skrivit klart mitt förlossningsbrev. Ska dock på lite samtal med Matilda-teamet här snart så jag får kanske uppdatera det lite men vi får se. Första samtalet är imorn förmiddag och jag hoppas verkligen att det ska vara till stor hjälp. 

Från kompisarna som fött barn så har jag fått tipset att stanna så länge som möjligt på sjukhuset innan man åker hem (om plats finns givetvis och man trivs bra). Det är skönt att få å mycket hjälp som möjligt innan man åker hem för sedan är det svårare när man väl står därhemma själv. Om jag ska amma så är det skönt om den har kommit igång bra och att jag känner mig bekväm med det. Visst vill jag säkert gärna åka hem fort men jag tror ändå att jag ska försöka stanna kvar så länge som möjligt.

• SuzR

ja precis, bara amningen kommer igång (fast vem vet, kanske tar flera dagar?!?) så vill man ju stanna..å andra sidan är jag ju hellre hemma än på sjukhus...å andra sidan vet man nog inte innan hur man kommer att känna och vilja då..nåväl, blir det en natt så blir det, får jag stanna två nätter så är det också ok.

sista UL imorn:) ska bli kul att få sen den lille plutten

• Peecock

Jag vet inte om jag ska skriva något förlossningsbrev...? Vad ska där stå i detta?

Jag har lite svårt att förstå att jag ska genomgå en förlossning. Jag väljer att inte tänka på det för mycket. Inte mer än att läsa på om smärtlindring osv. Jag har de senaste dagarna känt lite "rampfeber" över vad som ska komma härnäst. På väggkalendern på mitt rum kan jag hela tiden se datumet för beräknad förlossning, samtidigt som jag är väldigt nyfken på livet som sparkar där inne så känner jag mig lite nervös över ...ja allt !  Ngt stort håller på att hända och jag vet inte riktigt VAD det är...har ju aldrig varit gravid och fått barn så jag kan ju omöjligt sätta mig in i hur det kommer att bli och hur allt kommer att gå.

• abbi

Men NÄR ska man packa väskan? Är det fööör tidigt nu?

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö