BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Jag har också 12 arbetsdagar kvar. 12 låååånga sådana...
Smilla: så du tog den 18/3 som sista dag? Skööönt!
Som det ser ut nu så gör jag det. Fysiskt sett så hade jag nog orkat att jobba en vecka till men det jobbigaste just nu är nog psykiskt. Jag vill inte mer.
Dessutom är det skönt att vara hemma i god tid om det nu skulle vara så att han ska plockas ut med kejsarsnitt. Då brukar de ju ta bebisarna lite lite tidigare. Jag hoppas verkligen att jag slipper kejsarsnitt men som det ser ut nu så blir det nog så eftersom han inte behagar vända sig rätt igen. Nu har han verkligen fastnat i en dum position i magen....
Åh jag är också slut rent psykiskt! :(
Än så länge har jag inte gjort något vändningsförsök men oddsen för att det skulle fungera är inte så goda (både pga hans läge samt pga mig). Vi ska kolla igen nästa vecka hur det ser ut då men han lägger sig i alla möjliga positioner utom den han bör vara i. Hur gärna jag än vill gå igenom en vanlig förlossning så vägrar jag genomgå en sätesförlossning, helt uteslutet. Då får det tyvärr bli kejsarsnitt.
Fysiskt sett mår jag hur bra som helst. Inte ont någonstans och tycker inte att det är så fasansfullt tungt. Att vara gravid är så mycket lättare än hur jag föreställde mig det. Däremot är det lite jobbigt psykiskt. Jag vill hellre hem och göra lite nytta därhemma (boa in oss lite) samt att jag inte känner någon lust att jobba längre. Vissa dagar känner jag mig humörsmässigt bara för att gråta, utan någon som helst anledning. Det hade kanske varit skönt, inte speciellt konstruktivt men kanske skönt ändå. Ligga hemma och äta godis eller bara se på film. Min kalender är så fullproppad med inbokade saker nu så jag tycker knappt att jag hinner med något annat. Det är så mycket jag vill hinna göra och förbereda innan lille bebisen kommer =)
Förresten, igår var det ju några av er som pratade om molvärk eller förvärkar. Nu tror jag också att jag upplevt det. Inatt kände jag av molvärk ett par gånger fast det kom inte som en sammandragning (starkare och sedan svagare). Men under dagen idag har jag inte känt av något.
Känns som jag håller upp mig ganska bra ändå, känner mig trött men inte helt slut psykiskt eller fysiskt.
Känns som bebisen vände sig imorse faktiskt, jag har ju egentligen ingen aning men det var en rejäl aktivitet som jag inte känt innan. Kändes som hela magen rörde sig ett halvt varv eller något.
Spänner en del idag vid bröstkorgen...kanske är fötterna? Känns inte alls som sparkar....mer som att hon sträcker ut...och spänner ut min bröstkorg.
Ultraljud på fredag, hoppas allt är bra där inne och hon ligger rätt...eller kan vändas om det skulle vara så.
Kejsarsnitt känns lite läskigt.... men inte så läskigt som att genomgå sätesförlossning.
Igår begärde jag mina första mammapennings pengar! Tog från och med den 21 mars till den sista juni! Så får vi känna efter hur det känns...
Skönt att man kan ta några månader i taget!
Jag har också 12 dagar kvar till mammaledigheten. Ska bli riktigt skönt att varva ner lite. Jag är också trött på att jobba rent psykiskt. Antar att det är lätt att det blir så när man ser "slutet" på det.
Bra tips på sida, SuzR. Det kanske blir ett kortfattat brev trots allt.
Det verkar som att det är flera här som har BF ungefär när jag har det (10 april). Kul! Om ni tänkte föda i Malmö ses vi kanske på BB! :)