Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson och Karmosin: Det blir ju lite tokigt när bm försöker övertala IVF:are att använda preventivmedel... Då är man nog inte så insatt i hur det är att vara ofrivilligt barnlös...
cattm: Som tur är blir man lite härdad efter några år som lärare. Man måste lära sig att stänga av annars orkar man inte. Det är så många barn som inte får det stöd de behöver och har rätt till. Jag brukar tänka att så länge jag gör allt jag kan för barnen och upplyser rektorn om när jag inte räcker till och verkligen står på mig när jag anser att någon behöver mer stöd, så har jag gjort vad jag kan. Då måste jag vara nöjd. Jag kan inte ta på mig att andra inte gör sitt jobb eller att det finns för lite pengar. Men som jag skrev till Najje har jag jobbat med de här barnen i 2,5 år och det är en mycket krävande klass så vi har kämpat hårt tillsammans. Då vill man att de ska fortsätta ha det bra.
Angående sömnen så köpte jag en wellpur-bäddmadrass på Jysk för två veckor sedan (som tempur fast mycket billigare). Det är en sådan som formar sig efter kroppen. Har funderat på en sådan i flera år men inte prioriterat det. Jag hade så ont i kroppen och vände och vred på mig hela nätterna så jag bara bestämde att NU ska jag ha en sådan madrass. Jag ska inte påstå att jag sover som en prinsessa direkt men jag vaknar inte längre av att jag ligger obekvämt. Kan rekommenderas!
Inanna: Varmt välkommen hit! Jag är sååå glad för er skull! Förstår att det är oroligt men när det har gått bra så här långt är oddsen faktiskt riktigt bra.