Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
7879: Grattis och välkommen !
7879: Grattis och välkommen !
Mariza: Lycka till imorgon!
Massa: Skönt att du känner dig lugn inför förlossningen. Det hjälper ju inte mycket att oroa sig. Jag brukade tänka att kvinnor över hela världen föder barn och vi har ju i alla fall fördelen att få medicinsk hjälp om det behövs.
MissCat: Lycka till imorgon! Det kommer säkert att gå hur bra som helst.
Knytet: Åh, vad fina ni är! Och vilket härligt ställe att gifta sig på!
Knytet: Vilken otroligt fin mage!
Massa: Stort grattis! Det lät jobbigt med en sådan långdragen förlossning men skönt att allt slutade väl. Mys nu i massor med er lille kille!
Mariza: Åh, är du fado ! Det visste jag inte. Vi följdes ju ett tag i öresundsklinikstråden. Vad härligt att du fick plus till slut och att du nu har kommit så långt! Kram!
Knytet: Våra indiska vänner har lärt oss att koka upp vatten, mjölk, socker (lite för smakens skull) och arrowrot (finns bland kryddorna) till en något tjockflytande konsistens, typ saftsås och dricka. Inte gott men det hjälper!
MissCat: Jag födde i februari men gick i gympaskor hela vintern . Fick inte på några andra skor eftersom jag var så hemskt svullen om fötterna. Men det gick bra, jag var så varm av mig.
Sunseed: I Skåne får alla göra TUL i v 32, alltså både IVF-gravida och "vanliga" gravida. Här får man gå över tiden 1 vecka. Så precis som Kelsson skriver så är det olika beroende på var man bor.
Gloxi: Jag skriver nästan aldrig här längre men läser det mesta. Min flicka gick också ner en del i vikt, ca 10 % tror jag. Sen vände vikten uppåt på BB så vi åkte hem. Väl hemma gick hon ner lite igen och då blev jag tvungen att väcka henne på nätterna tills hon vände uppåt igen. Men om din flicka går upp, även om det är lite för lite, hade jag inte varit jätteorolig. Kan du inte väga henne någon extra gång för att ha koll? Jag är inte säker på att bvc alltid ger de bästa råden när det gäller amning. Risken är väl att det blir en ond cirkel, att det inte blir tillräckligt med mjölk pga att du ger ersättning och att mjölken minskar istället för ökar? Amningshjälpen ska tydligen vara bra att ringa för att få råd. Jag behövde aldrig ringa men har hört många tipsa om dem.