• Lulis7

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Dealy och Enya: Det låter helt normalt med molvärk som kommer och går. Kelsson: Vad duktig du är som har börjat med knipövningar! Måste också börja! Jag gick nog upp 5-6 kg under behandlingarna och sen ytterligare 7 sedan plus. Mitt "problem" är att jag har mått bra hela graviditeten och kunnat äta vad som helst, samtidigt som jag har varit extremt trött långa perioder och därför rört mig alldeles för lite. Strössel: Vilket fint barnrum. Vi flyttar till hus om en dryg månad. Ser jättemycket fram emot att göra vid bebisens rum. Eileen: Låter jättefint!

• Lulis7

Nej, nu blev det ännu konstigare... Brukar inte skriva från mobilen...

• Lulis7

Najje: Håller tummarna mitt allra hårdaste för att allt är bra med dina små. Många får ju blödningar som är helt ofarliga. Åk absolut in och kolla om det blir värre! Stor kram

• Lulis7

Enya: Vad kul att du har kommit över till den här tråden! Grattis även här till ett tickande Hjärta! När det gäller proggisar fick jag besked av kliniken att sluta en vecka efter testdagen. Jag fortsatte på eget bevåg till vecka 11 eftersom jag hade recept kvar. Det var ett himla meck när vi var i stugan i sommar, utan rinnande vatten och familjen som inget visste, men jag tyckte det kändes tryggt. Tog 3 om dagen fram till en vecka efter TD, därefter 2 i några veckor och sedan 1.

Jordgubbe: Välkommen hit! Lika roligt varje gång det kommer nya hit från ursprungstråden! (Andra som inte varit med i ursprungstråden också, förstås.)

Najje: Skönt att allt är bra med båda dina små! Så fantastiskt med tvillingar.

Aurora: Vad fin du är! Skönt att slippa jobba på ett tag nu. Hur långt har du kvar? Min chef undrade lite hur länge jag tänkte jobba. Just nu mår jag förträffligt men det är ju en bit kvar så jag undrar hur länge jag orkar.

Carlan: Vad duktig du är på att sy! Jag blir faktiskt lite avundsjuk. Skulle också vilja sy bebiskläder men jag har inte tålamod till det...

Dealy: Jobbigt att bråka med mannen, särskilt när man är gravid. Kram

Låter sååå trevligt med fika men även jag bor för långt bort, både från Stockholm och Göteborg Rynkar på näsan.

Ego: Är precis halvvägs idag, v. 20+0! Halsbränna vissa dagar och sover så fort jag har en ledig stund men annars mår jag jättebra! Har en fråga. Hur högt upp i magen kan man känna bebisen i v 20? Flera gånger om dagen i över en vecka har det känts som om något rör sig på höger sida men en bra bit ovanför naveln. När jag googlar står det att livmodern bara når upp till naveln. Har tänkt att det nog är tarmarna men det känns verkligen som att något rör sig, sprattlar... På RUL låg vår flicka och sträckte benen uppåt ett par gånger. Funderar på om hon kan trycka fötterna mot något därinne som i sin tur trycker mot något annat organ och att det är det jag känner, snarare än bebisens egna rörelser, om ni förstår vad jag menar?? Jag känner det mest när jag sitter hopsjunken.

• Lulis7
    Viksan07 skrev 2011-10-01 22:21:41 följande:
    V 33 imorgon, och ÅTTONDE månaden - gud så härligt att bebis snart är här!
    Varit ute i skogen med mamma och plockat svamp idag - så skönt men var tvungen att offra höfterna lite, men det var det värt.

Lulis: Ja, precis så kände jag också runt v 20! Tyckte att bebben sparkade ovanför naveln, oftast när jag satt. Och när man sitter så sträcker sig ju livmodern lite längre upp - ovanför naveln dvs. Är väldigt säker på att det var grabben som sparkade då, så grattis till första sparkarna
    Grattis till v 33! Oj, vad nära det är nu... Och härligt med svampplockning!

Vad glad jag blir att höra att du också kände bebisen högt upp runt v. 20! Har bara hittat att läsa att det omöjligen kan vara bebisen som känns så högt upp så tidigt. Så från och med nu tillåter jag mig att vara säker på att det jag känner är bebissparkar Glad.
  • Lulis7
    Enya70 skrev 2011-10-02 00:28:04 följande:
    Tack för grattis! Jag har tagit 2 om dagen hela tiden och gör det fortfarande. Tänkte göra det fram till v.11 och sedan ta 1 i ngn vecka. Vad tror du om det?

Grattis till halvvägs{#emotions_dlg.flower}!
    Tack själv för grattis!
    Jag tycker det låter som en god idé att göra som du har tänkt. Jag hade aldrig vågat ta läkemedel på eget bevåg om det kunde vara farligt men proggisarna gör ju ingen skada även om kroppen inte skulle behöva dem. Hjälper de en att koppla av och oroa sig mindre så är det ju bra, eller hur?
  • Lulis7

Tredjemaj: Härligt med sparkkalas Glad.
    Jag jobbar heltid som lärare vilket innebär 35 timmar i veckan på jobbet och 10 timmars hemarbete. Jag mår också väldigt bra under graviditeten men jag känner redan att det är tufft att orka med. För mig går det inte att hålla ett lugnare tempo, ibland räcker inte ens arbetstiden till men jag har ändå ansvar för att göra det jag ska. Skoldagarna med barnen går bra men när de har slutat känner jag mig också slut. Har även svårt att orka sätta mig och fortsätta jobba hemma, så tyvärr blir det att jag sparar mycket jobb till helgen, vilket gör att jag aldrig känner mig ledig Rynkar på näsan. Men jag tänker att jag får försöka bita ihop, jag ska ju vara ledig sen. Hoppas kunna jobba till ett par veckor innan BF men jag får se hur det känns längre fram.

Najje: Jag fick själv ringa och boka tid för KUB.

• Lulis7

Vill bara titta in och säga hej. Just nu består mitt liv mest av jobb, sömn (sover inte särskilt gott på nätterna så därför tar jag en tupplur så fort jag får tillfälle) och packning och fixande inför flytten om en knapp månad. Lyckades klämma in ett par födelsedagskalas i helgen också... Har inte ens hunnit/orkat läsa allt här, vilket jag brukar göra även när jag inte skriver.

Jag mår bara bra förutom att jag tycker att vikten rusar iväg och har gjort det den senaste månaden. Fortsätter magen att växa i det här tempot kommer den att spricka innan bebisen föds Glad. Nej, fast allvarligt talat tycker jag att det är jobbigt att se ut som om jag snart ska föda när jag har nästan halva graviditeten kvar. Jämt får jag höra: 'Oj, din magen växer för varje dag!" Ingen säger det på ett otrevlig sätt men det är jobbigt att höra när jag själv gärna vill att den tar en liten paus i växandet nu.

Hoppas allt är bra med alla! Ska läsa ikapp någon kväll när jag får tid och ork. Kram på er!

• Lulis7

Spännande att trådens andra bebis är på väg...

Karmosin: Grattis till monterad syskonvagn!

Strössel: Förstår att du är otålig nu... 

Jag tillbringade natten på akuten. Hade problem med luftrören hela dagen igår. Lite pipande och väsande ljud när jag andades och blev extremt anfådd av bara en liten ansträngning. På kvällen blev det bara värre och värre och när jag gick och la mig insåg jag att det här går inte. Jag fick inte luft. 8 timmar på en brits på akuten och sambon som försökte vila på en stol/på golvet. Det blev inte mycket sömn. På morgonen kom läkaren äntligen och undersökte mig. Hon trodde att jag hade fått astma. Det kan man tydligen utveckla när man är gravid. Hade jag ingen aning om... Fick inhalera något läkemedel och sedan var det bra och jag kunde åka hem. Hon skulle skicka remiss för astmautredning till vårdcentralen. Har tagit det väldigt lugnt idag och ska göra det imorgon också.  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011