Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: Då har jag ingen ursäkt för att inte sätta igång då... Vad jobbigt...
Kelsson: Då har jag ingen ursäkt för att inte sätta igång då... Vad jobbigt...
Kelsson: Då är vi två som ligger vakna på nätterna . Vaknar av att jag är kissnödig och sen kan jag inte somna om. Samma sak i stort sett varje natt. I bästa fall vaknar jag inte förrän vid 4.30 (ska upp vid 5.30) men inatt var jag uppe vid 2.30 och då blir man ju knäckt när man inser att man är klarvaken. Sen har sambon börjat snarka, förhoppningsvis tillfälligt pga förkylning. När klockan var 3.15 började jag plocka åt mig täcke och kudde för att flytta ut i soffan. Sambon vaknade och undrade vad jag sysslade med. Då bröt jag ihop och började storgråta. Han tyckte det var mer rätt att han skulle flytta ut till soffan eftersom han snarkade. Så småningom somnade jag om men sov inte bra. Vet inte vad man ska göra för att få sova...
Elintang: Välkommen hit och grattis! Vi har också manlig faktor. Sambons spermier kommer inte ut pga en blockering någonstans på vägen. Så han får genomgå biopsi vid varje behandling. Vi har gjort 5 ICSI. Är i vecka 18 nu.
Dealy: Skönt att du fick se hjärtat slå! Hoppas att du kan slappna av lite nu.
Najje: Åh, vad spännande med VUL imorgon. Lycka till!
Kasa: Tack för tipset om lugn musik när man inte kan somna om. Det ska jag prova.Tror att det ligger mycket i det du skriver att man stressar upp sig. I helgen har sambon fått sova i soffan, det hjälpte också . Men det kan han ju inte göra i fem månader till...
Vilken fin liten mage du har! Jag är bara i v 18 (19 på tisdag) men min mage är redan större än din. Undrar hur jag kommer se ut i slutet av graviditeten .
Jis: Jag har också läst det där om att sova på vänster sida. Jag sover mest på vänster sida i vanliga fall också. Hade jag inte gjort det tror jag att det hade varit svårt att ändra på.
Speck: Spännande att läsa om vad som väntar när bebisen väl har kommit. Låter tufft men det kommer alldeles säkert gå bättre och bättre.
Ego: RUL på torsdag. Jag såg bebisen för två veckor sedan och då var allt superbra. Ändå är jag nojjig... Kände ju henne därinne för ett par - tre veckor sedan men sen har jag inte känt mycket. Vet att det inte är alls konstigt med tanke på att jag det var väldigt tidigt jag kände henne. Men... alltid går det att hitta anledningar att oroa sig.
Vickan: Grattis! Vad härligt att du känner dig så nöjd och att allt gick som planerat!
Ojojoj, vad ni skriver. Jag som inte har någon möljighet att titta in när jag är på jobb och är för trött på kvällarna har inte en chans att hänga med...
Ville bara skriva att RUL gick bra idag! Allt såg finfint ut! BM idag sa också flicka. Både idag och på KUB-ultraljudet kommenterade BM vilken ovanligt livlig och sprallig bebis jag har i magen. Undrar om det håller i sig när hon kommer ut...
Får läsa ikapp och kommentera i helgen när jag förhoppningsvis är lite piggare. Ikväll sitter jag bara och tittar på bilderna på bebisen och myser .
Glömde skriva att jag blev flyttad några dagar och fick nytt BF 17/2.
Tack alla för grattis till lyckat rul.
Kelsson och Dealy: Jag gillar också hösten. Jag tycker i vanliga fall om morgnarna när det är kall, frisk luft men i år går jag och fryser. Ingen jacka går att knäppa runt magen. Ska få låna en oljerock av en snäll kollega som har ett par storlekar större. Ska få låna en fleecetröja av en annan kollega också. Alla är så glada för min skull så alla är så snälla. Skönt att slippa köpa...
NN81: Lycka till med KUB. Det kommer att gå jättebra, men jag vet precis hur du känner. Har varit lika nervös inför varje ultraljud.
Stössel och Vickan: Oj, vad nära det är för er nu. Blir spännande med fler bebisar i tråden.
Cattm: Vilken fin bild! Underbar mage. Jag fick ju också mage jättetidigt men min har mest sett tjock ut. Din är jättefin! Jag har gått upp 7 kilo än så länge och tycker att det känns mycket. Magen blir större för varje dag. Jag äter ganska bra men mitt problem är att jag rör mig för lite... Måste försöka komma igång med ordentliga promenader åtminstone.
Kelsson och Carlan: Ni har också jättefina magar!
Najje: Jobbigt med gräl med mannen. Det är inte alltid man förstår varandra i det här med IVF och graviditet. Det går ju aldrig att dölja så länge som han vill. Hoppas att han inser det så småningom och tycker att det känns okej att ni berättar. Vi hade också ett stort gräl häromveckan. Min sambo är världens underbaraste men han är lite hypokondrisk och gnäller ibland lite väl mycket över att han har ont i ryggen, eller vad det nu kan vara. Jag är en sådan som sällan beklagar mig över någonting. I vanliga fall visar jag sympati med honom och även om jag kan störa mig på hur han är så är det inget jag lägger någon vikt vid. Men när jag är gravid och kanske har ont i ryggen eller har sovit dåligt så vill inte jag höra "ja, jag vet hur det är, jag har också ont i ryggen" eller "jag är också jättetrött". Till slut blev jag galen på honom och tyckte att nu kan väl jag för en gång skull få ha ont och få lite sympati. I det läget är jag inte det minsta intresserad av att höra hur ont han har. Just nu vill jag att det ska handla lite mer om mig eftersom det är jag som är gravid. Han förstod nog till slut för det har blivit mycket bättre.
Eileen: Vilken mysig helg ni har planerat.
Strössel: 3 blåa och en vit vägg låter jättefint!
Vickan: Hallonbladste har jag inte smakat, men har svårt för de flesta örtteer. Brukar smaka hö tycker jag.
Jis: Grattis till v 29!
Kelsson: Har du börjat knipa? Det och bristen på motion är mitt ständigt dåliga samvete...
Ego: Igår gick jag in i vecka 19. Byter numera vecka på lördagar. Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Den här veckan har jag sovit betydligt bättre vilket så klart gör att jag mår mycket bättre. Efter RUL i torsdagar svävar jag som på rosa moln. Tänker ofta på hur lycklig jag är just nu .
Oj, nu blev det ett jättelångt inlägg. Blir så när man inte hinner skriva så ofta. Ska leta upp listan också och lägga in rätt BF där.
Jag tror att detta är den senaste.
Gravida:
Strössel - BF 21/10
Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10)
Karmosin - BF 4/11
Aurora79 - BF 14/11
elintang - BF 24/11
Lillstintis - veBF 3/12
Sputnik - BF 7/12
Kelsson - BF 8/12
Eileen1 - BF 16/12
Jis - 10/12
Kasa- BF 16/12
Tredjemaj - BF 21/1 2012
Lulis 7 - BF 17/2 2012
cattm - BF mars 2012
nn81 - BF mars/april 2012
Najje - BF april 2012
Enya - BF maj 2012
dealiy - BF maj 2012
Bebisar här:
Speck -BF 20/8 2011 Loke född 20/8
Vad jobbigt mitt inlägg blev. Nästan inga tomma rader emellan. Så såg det inte ut när jag skrev. Hoppas ni orkar läsa ändå...