Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Strössel: Fy, vilken hemsk upplevelse. Tur att det slutade väl.
Najje och Dealy: Jag tycker också att Försäkringskassan är en djungel. Tänk om de hade kontor och man fick sitta ner och prata med en handläggare. Så mycket enklare det hade varit....
Carlan: Stort grattis till din lilla Luna! Jättefint namn, tycker jag.
Vad jobbigt många av er har det med amningen. Jag har trott att det nästan går av sig själv för de allra flesta, men så enkelt är det tydligen inte många som har det... När jag var hos BM senast frågade hon mig om jag tänker amma. Hon frågade helt utan värderingar. Jag blev förvånad över frågan för jag hade nog förväntat mig att barnmorskor förespråkar amning. Jag svarade att jag gärna vill amma om det går. Då fick jag information om ett amningsteam på sjukhuset dit jag kan vända mig om det blir problem. BM tyckte de var väldigt bra där för de propagerar inte för amning till varje pris utan ser de att det inte fungerar eller att mamman mår väldigt dåligt av det så kan de föreslå att man slutar. "Det är ju faktiskt inte hela världen idag när det finns så bra ersättning.", sa BM. Jag tyckte hon hade en så bra och avslappnad inställning. Det ska jag komma ihåg om min amning inte fungerar.
Imorgon ska jag på föräldrautbildningens första träff (tyvärr får jag gå ensam för sambon kan inte ta ledigt på fm) och på em är det äntligen dags för TUL (då följer sambon med). Ska bli spännande att se bebisen igen. Jag är nyfiken både på hur stor hon är och hur hon ligger. BM trodde att hon låg med huvudet uppåt förra gången. Jag kan inte riktigt känna vilka kroppsdelar det är som putar ut här och var på magen.
Igår fick vi hem spjälsängen som vi har ärvt av mina systersöner. Vi var även och köpte täcke, kudde, lakan mm. Jag börjar bli lite stressad nu, på torsdag är det bara 6 veckor kvar. Vi kommer att bli tvungna att prioritera vad som ska fixas. Husköp och lägenhetsförsäljning har tagit myyycket tid och energi så vi har inte hunnit med allt kring bebisen. Hade varit kul att ha barnrummet klart men det är bara att inse att det blir det inte. Hon ska ändå sova hos oss i början, så det gör egentligen inget. Mamma håller på att sy ett Baby-nest där hon ska sova. Vi måste till IKEA en dag för att köpa skötbord mm. Behöver även komplettera med lite kläder samt amnings-bh till mig själv. Tiden går fortare och fortare för varje vecka...