Najje79 skrev 2012-03-01 07:35:35 följande:
Lulis, luella och kattm: Vart köper man sådana kupor? Alvedon var ju ett bra tips, tack!
Luella: Bra jobbat med viktnedgången! De sista kilona brukar ju alltid vara segast, men det kommer att gå jättebra nu är du ju inne i det.
Aurora: Jag får se hur det blir med amningsnapp, vill ju såklart att det ska funka utan. Tyckte de var bra för de passade även på flaskan.
kattm: Låter inget vidare med dina händer. Har du kollat med läkare? Vad skönt att få hjälp av svärföräldrarna, min pappa kommer m en vecka och ska hjälpa mig att fylla frysen med en massa godheter (han är suverän på att laga mat och det blir roligt att plocka fram något annat än köttfärssås och korvstroganoff under de första veckorna). Sen kommer mamma veckan efter det med alla barnkläder som jag ska få ärva från kusinernas barn (två fulla resväskor) och då får hon städa. Är lyckligt lottad!
Jag har köpt mina på apoteket, de är av märket Medela och heter vårtskydd/breastshells.
Jag har inte pratat med någon läkare ännu. Hittills har det gått över under dagen, och händerna domnar inte som de kan göra om man får värre problem med karpaltunneln. Det är ju mindre än en vecka kvar till BF, så jag tror att detta är ett tillfälligt symptom pga ödem. Men om det håller i sig efter födseln får jag ta upp det med en läkare. Jag träffar barnmorskan på måndag, så jag kan ju kolla med henne då också. Vet att man kan använda handledsstöd för att minska problemen, så om det blir mycket värre skulle jag ju kunna prova det först också.
Kul att du också får hjälp att fylla frysen och att städa! Visst är det underbart med sådant stöd?