• kattm

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

ninina, jag håller med Kelsson och de andra. Känn efter vad DU vill, och handla därefter. Jag hoppas att din pojkvän ändrar sig. Det kanske är ett anfall av nervositet från hans sida? Kalla fötter? Han kanske behöver lite mer tid att vänja sig vid tanken. Gör inget förhastat och låt dig inte övertalas till något du inte är bekväm med. *kram*

Ingrid, vår älskade lilla videung.
  • kattm

Grattis och välkommen, MissCat!

ninina, det är en jättesvår situation, och det är bara du och pappan som kan besluta vad som är bäst för er. Jag hoppas att ni kommer fram till en lösning som båda är bekväma med.
    Jag tror inte att någon här dömer dig vad du än väljer. Det är lätt att som utomstående ha en åsikt (och alla här inne har ju fått kämpa för att få barn, vilket gör att man så gärna vill att det ska funka, för alla, oavsett förutsättningar), men det blir helt annorlunda när man hamnar i situationen själv. Det har åtminstone jag lärt mig efter allt som hänt oss - saker som jag ansåg som självklara innan var inte alls det när det väl gällde. Kram.

• kattm

Mariza, stort grattis! Jag tycker också att du ska försöka få ett till VUL om det är så att du oroar dig. Förstår att det är svårt att lita på plusset med din bakgrund. Jag håller tummarna för att allt är som det ska.

• kattm

Glad midsommar alla!

Massa, vad skönt med egen tvättmaskin och slippa passa tider i tvättstugan, förutom trappspringet.

MissCat och Knytet, hoppas att ni lyckas bli av med era urinvägsinfektioner snart. Knytet, xylocain kanske kan hjälpa om det svider jättemycket?

• kattm

Hej!
    Nu gör jag comeback i den här tråden! Solig

I morse fick vi två positiva tester, på testdagen efter vår fjärde IVF. (För er som inte känner till mig sedan tidigare: Det är vår första IVF efter att jag blev spontant gravid och fick en dotter som tyvärr avled dagen efter förlossningen pga förlossningskomplikationer, i mars i år.) Det är väldigt tidigt ännu, men jag hoppas på att kunna hänga kvar här i (minst) 8 månader till eller så.

• kattm

Tack alla för välkomnandet! Det är så roligt att äntligen höra hemma här igen. Jag orkade inte riktigt vara kvar i tråden efter att vi förlorade Ingrid.

Sunseed, grattis igen. Vilken underbar bild, och vad roligt att ni kallar honom/henne Tweety. Hoppas att humöret fortsätter uppåt så att du kan njuta av detta.

Knytet, hoppas att flyget går bra.

Jag är överstimulerad. Än så länge rätt lindrigt, men jag ska ta det lugnt i helgen och har en ny tid på måndag på Huddinge för kontroll. Nu ska jag masa mig till Apoteket och hämta Fragminsprutor. Jag som trodde att jag skulle slippa injektioner ett tag...

• kattm

Kelsson, vad gulligt med en liten Beetle Juice. Nästa gång hon ser ut så får du lägga ut en bild.

• kattm

Idag var vi tillbaka på Huddinge för ytterligare en kontroll. Nu är nästan all vätska borta från buken, så jag är inte överstimulerad längre (om jag nu var det alls - läkaren uttryckte det som att jag låg precis på gränsen och kanske snarare var välstimulerad än överstimulerad). Jag ska fortsätta med Fragmin ett tag till för säkerhets skull. Idag på VUL så syntes en liten liten uppklarning (ca 3 mm i diameter) som skulle kunna vara början till en hinnsäck. Så skönt att det börjar synas något, och att den satt på rätt ställe, dvs i livmodern. Nu ska vi inte tillbaka på kontroller förrän VUL i v 8, 9/11. Idag är jag v 5+3, och eftersom den där uppklarningen fanns börjar jag våga hoppas på att det kanske kommer att gå vägen det här. Peppar peppar. Solig

• kattm

Jag lånade skor av min svägerska sista veckorna. Men de skulle knytas, så det fick min man göra.

• kattm

Sunseed, vad obehagligt. Jag har inte blött näsblod själv, men läst om att man kan göra det lättare under en graviditet, eftersom de flesta slemhinnorna i kroppen blir skörare. Hur är det, tar du blodförtunnande av något slag? Då kan ju det späda på näsblodet också. Hoppas att det var en engångsföreteelse och att täcke, madrass och kuddar blir rena igen.

Massa, jag håller med de andra. Det finns absolut inget att skämmas över. Sök hjälp istället så att du slipper må dåligt. Kram!

7879, vad duktig du är som tränar. Själv har jag varit så fruktansvärt inaktiv på sistone att jag blir andfådd vad jag än gör. Så nu ska jag försöka komma ut och promenera lite oftare, så att jag förhoppningsvis kan röra på mig ännu mer om ett tag.

MissCat, du kanske ska ta upp frågan om blodtrycksmanschett med din BM i alla fall? Det är obehagligt att pulsen rusar utan anstränging. Det gjorde den dock någon gång på mig också när jag väntade Ingrid, och jag hade överlag lågt blodtryck.

• kattm

Åh vad härligt, Sunseed! Solig

MissCat, fin mage!

Jag vaknade i natt och hade riktigt ont i magen. Gick upp och tog två värktabletter och värmde vetekudden, men det fortsatte göra ont. Jag har ont nu också, och har haft det till och från under dagen, så jag gick hem från jobbet runt lunch. Jag tror att det är tarmarna som bråkar, och är inte jätteorolig, konstigt nog (även om tankarna gick på högvarv på natten). Imorgon ska vi göra VUL på Huddinge, för att bekräfta graviditeten, så det kommer ju lämpligt i tiden. Läkaren som skulle göra det är sjuk, och eftersom jag är borta i en och en halv vecka (först jobb och sedan en veckas semester på Gran Canaria) från och med måndag, så fick vi behålla vår tid imorgon men blir undersökta av en barnmorska istället. Skönt, för nu när jag har så ont vill jag verkligen kolla att allt ser ok ut.

• kattm

Det var visst för tidigt för mig att bli aktiv i den här tråden igen. Ofostrig graviditet. Nu måste vi vänta och se om missfallet startar av sig själv, eller om vi behöver medicinsk hjälp att få igång processen. Jag vill inte vara med.

• kattm

MissCat, vad spännande! Jag håller tummarna för att allt går som planerat, och att dina besvär försvinner fort efter snittet så att du kan lägga alla krafter på att gosa med er lilla bebis!

Gloxi, håller tummarna för att allt går bra för dig och att du redan nu ligger och gosar med en bebis!

Själv är mitt missfall i stort sett över, förutom lite småblödningar. Jag hoppas på att kroppen snart kommer i fas igen för ett nytt försök - mitt första FET blir det då. Jag kan nog inte låta bli att titta in här för att se hur det går för er som strax fått era barn, men kommer inte att vara så aktiv förrän vi lyckas igen.

• kattm

Ååh vad härligt, MissCat! Stort stort grattis. Njut av er lille pojke och skriv mer när du orkar och får tid, vilken nog kan dröja. {#emotions_dlg.flower}

• kattm

Grattis även här, Gloxi. Tänk att de där moderkakorna inte släpper när de ska... :-/ Hoppas att du snart är piggare igen.

• kattm

Grattis Mariza!

Knytet, vad spännande att det närmar sig. Hoppas att du blir piggare nu när du får vila, så att du hinner samla kraft inför snittet.

• kattm

Jag tyckte att det hjälpte mycket med handledsstöd och var glad att jag köpte dem. Var noga med att få rätt storlek, bara. Jag tänkte att jag nog kan få användning för dem senare i livet också.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011