Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Maria Liam och Aurora, vilka sötnosar ni har!
Tack för komplimangerna om tröjan. Däremot vet jag väl inte riktigt om det alltid blir som man tänkt sig, Najje... Men den här blev faktiskt riktigt nära det jag hade planerat för en gångs skull.
Ego: Min kusins sambo blev igångsatt igår, deras BF var 25 mars. Hon har haft mycket krämpor under graviditeten och varit sjukskriven med order om absolut vila sedan mitten ungefär, karpaltunnelsyndrom, foglossning, högt blodtryck osv. Nu hade levervärden och lite annat blivit sämre, så när hon åkte in till sjukhuset (igen) igår fick hon veta att den här gången ville de inte släppa hem henne utan sätta igång förlossningen istället pga havandeskapsförgiftning. Har inte hört något sedan gårdagen, men jag hoppas att det går bra för dem. Så de hinner före oss trots allt.
Själv känner jag inte av speciellt mycket, så jag räknar kallt med att gå över tiden. Idag är jag väldigt trött, sov dåligt på natten och hela kroppen är öm och stel. Jag har tillbringat dagen antingen i sängen (störst avlastning så, med alla kuddar) eller i soffan framför skidskyttet. Helst skulle jag vilja sticka, men händerna värker lite för mycket idag. Men nu är det inte långt kvar, så det är bara att härda ut. Och jämför jag mig med många andra så har jag en drömgraviditet, så jag vill inte klaga. Jag är faktiskt riktigt nöjd med hur den har varit och kan mycket väl tänka mig att gå igenom fler graviditeter.
Bara tre dagar kvar till BF. Det känns lite läskigt samtidigt som jag längtar efter att få träffa vårt barn.