• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • 7879

Hur har det gått? Själv har jag varit utomlands och sedan har jag opererats för min förlossningsskada, det värsta jag hittills gjort i mitt liv. Knytet, hur mår du nu? Grattis till att vara gravid igen! Så tråkigt att man alltid ska höra någon bli illa behandlad!

• Knytet

7879, men usch, du gjorde ju snitt. Fick du komplikationer efter det ? Låter otäckt, stackare. Här är fint, har haft blödningar till och från hela tiden, varav en gång med rikligt färskt blod, huu. Har hittills gjort fyra ultraljud pga oro men allt ser bra ut och nu känns det lugnare. Går in i vecka 12 på fredag så den värsta tiden är förbi .

• Kelsson1

7879: Hoppas ni haft en trevlig semester och att op gått bra.

Knytet: Känner igen det där, hade ju blödningar själv när jag väntade på Jenni. Skönt att allt ser bra ut, håller tummarna att blödningarna snart ska ge med sig. 

• Knytet

Kelsson, tack. Nu har det inte kommit något sen i lördags morse. Kan hänga ihop med att cystorna jag fick vid överstimuleringen blivit mindre senaste veckan
    Hur mår Jenni ? Stora tjejen nu . Visst går tiden snabbt efter man fick barn, phuuu

• Kelsson1

Knytet: Så skönt, håller tummarna hårt att de slutat helt.
    Jenni blir snart två år och jag tror att 2 års trotsen är på ingång .
    Det vi hör mest hemma är JAG VILL INTE med hög röst .
    Vår lilla ängel har utvecklat riktigt temperament o är inte lika snäll o foglig som hon har varit.
    Men hon är lika underbar som förut. Jag stannar fortfarande upp VARJE DAG och är tacksam över att ha fått henne, hur vacker hon är o hur magiskt att få följa med hennes utveckling .
    Dagarna är inte helt lätta, jag börjar väldigt tidigt så mina dagar börjar 04.55 och tar slut 21 när jag går (förhoppningsvis) o lägger mig. Jenni hämtar jag från förskolan direkt efter jobbet o så går hon (förhoppningsvis) o  lägger sig kring 19. Så blir inte mycket tid  kvar till mig själv .
    Men det är bara en gång de är små så jag försöker stanna upp o njuta av henne o den här tiden.
    Helt ofattbart att min lilla bebis snart är 2år, vart tar tiden vägen???? Tycker att det var nyss vi körde igång med första försöket o det är nu över 3 år sen! 

• 7879

Knytet, jobbigt med oro, det är inget kul, men skönt att allt sett bra ut hittills! Ja visst går tiden fort när man har barn! Gr8 extra fort när man har två. Operationen jag gjorde var efter förlossningsskada från första förlossningen, till mig så de att det var mest kosmetisk och att ville jag gå fler barn skulle jag vänta, vilket jag gjorde, men det blev ju snitt och Spotify här efteråt tror jag det var kroppens egen föraning som rädda mig, fler skadorna var omfattande och kunde nog blivit mycket värre efter en förlossning till. Jag har en vecka efter öppna fortfarande mycket ont och jag är mycket ledsen över att det blivit som deras blivit, önskar ingen annan det här.

• 7879

Kelsson, tack! Jo det var en trevlig semester, men helt klart annorlunda med två små barn, ingen avkoppling precis Var treåring är otroligt viljestark och prövande just nu- jag beundrar dig att du kan se det positiva i dessa lägen! Ett tag har jag känt att jag vill lämna bort henne tills det gått över. Nu har hon efter resan och min operationen varit världens finaste och goaste, empatiska tjej och jag är jätteglad över henne! Men har så svårt att se det nörd hon är en "djävul" Operationen gick enligt läkaren bra, men gud, deras värsta jag gått igenom, har fortfarande jätteont och kan bara gå några meter.

• Knytet

7879, usch lider med dig. Vilken otur att råka ut för. Hoppas du återhämtar dig snabbt nu och kan lägga det hemska bakom dig. Härligt att ni hade en skön semester

• Knytet

Kelsson, vad underbar hon låter lilla tjejen. Två års trots minsann, jisses vad tiden går. Men visst är det fantastiskt att se dom små växa och göra sina små framsteg

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011