• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

7879: Kan tänka mig att det inte blev så mycket slappande med två små . Skönt att komma iväg ändå.
    Så tråkigt att du ska råka ut för sådant. Hoppas du fort återhämtar dig! Stor Kram!

Knytet: Hon är häftig
    Det som låter som små framsteg är ju stora för de små . Som Jenni som lärt sig att hoppa på riktigt där faktiskt båda fötterna lämnar marken  

• 7879

Knytet, tack! Ja det går långsamt framåt. Hoppas kunna gå lite promenader snart! Kelsson, ja det var verkligen skönt att komma iväg. Stora tjejen uppskattade det mer än vi trodde då, för hon leker ofta att hon flyger till Cypern! Känner igen det där med vill inte, men var på något sätt mycket enklare vid två än vad det är nu vad tre. Handlar för vår tjej mera om att inte uppföra sig, slår sin syster, vägrar klä på sig och gå hem från förskolan, är så mycket kamp och energi som går åt hela tiden för tråkigheter, men säger till mig själv att det snart vänder och nu har det ju varit lugnt i två veckor så kanske är över! Puh!

• Sunseed

Knytet: Grattis till att ha kommit in i vecka 12! Hjärta

7879: Det låter jättejobbigt med operationen. Hoppas att du hämtar upp dig snabbt.
    Jag kan ju inte komma med några fina råd då jag bara har en bebis, men jag har levt väldigt nära släktingar med två. De är nu 5 och 3 år. De hade en väldigt tuff period för ca 1.5-2 år sedan då äldsta var kring 3. Då var syskonet nyss född. Det var många konflikter och jobbigheter, men det gick över (som tur är) och barnen är nu kära syskon.. Fast nu är det den yngre som "jäklas" med den äldre istället.

• 7879

Sunseed, ja det var jobbigt och det kommer nog ta 4 veckor innan jag är helt återställd. Ja, det är ju en tröst att det går över, men sedan kommer det tillbaka

• Knytet

7879, lider med dig. Tur på nåt sätt att det blev snitt sist då i alla fall nu när du vet hur läget var. Usch vad du ska behöva gå igenom. Det känns ju som att efter IVF o kamp där man spökar med kroppen hur mycket som helst vill man bara låta allt få vila. Hoppas det löser sig till det bösta. KRAM

• Knytet

Hej tjejer, usch vilken hemsk dag vi hade igår. Blödningen kom tillbaka fast i samband med värk som blev värre o värre. Sen kände jag att blödningen tilltog. Var på landet där vi bara har toa ute så jag fick sätta mig på en spann där det kom massa blod o en stor klump levrat blod. Blev jätterädd, grät, var skakig och fick ännu mer värk. Vi lyssnade med dopplern o bebis levde men det kändes inte bra pga smärtan. Fick gå igen o då kom en massa jox. Mannen fick snabbt packa ihop våra grejer o in med hund o Ludvig i bilen. Drygt en timme av smärtor, illamående och yrselattacker i bilen, hemskt. Svärmor mötte upp o bytte bil o tog hand om vår plutt o vovve. På em blev vår lilla bebis en ängel. Missfallet orsakades ev av en infektion i livmodern men man vet inte säkert. Gick in i fjärde mån igår och började tro att allt skulle gå bra. Idag känns allt bara tomt. Är inlagd på DS och hoppas slippa operation idag. Vilken enorm tröst att vi har Ludvig, vet inte vad vi skulle gjort utan vår lille älskling. Tack för allt ert stöd under denna resan. Blir en liten paus nu innan vi orkar köra på med nya försök. Kram på er !

• Gloxi

Knytet, åh vad ledsen jag blir. Så oerhört sorgligt. Ta hand om dig. Stor stor kram!

• Najje79

Knytet: åh, vad sorgligt! Känner så med er, vet hur det är att få mf i den veckan. Ta hand om varandra och njut av lilla Ludvig. Massor kramar!

• 7879

Knytet, åh en sån hemsk dag. Blir ledsen över att höra att det inte gick bra. Känner med er! Stor kram till er alla!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011