• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • MissCat

Hej tjejer!

Dags för en liten återkoppling

Hur har ni det med era små? Går allt som ni tänkt er? Planeras det något mer? Hur har era utvecklats?

Här gå allt i raketfart. Ludwig har blivit en bestämd liten söt kille som har lätt för skratt för det mesta. Han är en liten vilde som är mycket aktiv. Trivs enormt bra på dagis. Han är otrolig i sin motoriska utveckling men kan inte säga så många ord än. Han förstår allt man säger men det kommer bara rappakalja från han . Vad säger era små?

Han sover bra nu peppar, peppar. Från 19 - 06-07 på morgonen och nästan 2 timmar under dagen. Äter bra och allt, helst sushiris . Han är 87 lång och vägen 13,2 kg så det är en stor kille.

Vore så roligt att följa er andra med kram

• Kelsson1

MissCat: Så roligt att höra från dig
    Jenni är ju stora flickan nu redan 2,5 år o pratar i ett. Hör hon en fras kan du ge dig den på att du får tillbaka samma fras från henne vid passande tillfälle
    Jag ruvar faktiskt just nu på en blastocyst så vi får se om Jenni får syskon eller inte

• MissCat

Åh vad spännande Kelsson! Jag håller tummar o tår. När är det testdags? Vad roligt att se Jenni bli så stor som hon har blivit. Roligt också att höra att hon snappar upp allt man får passa sig nu för vad man säger.

• Sunseed
    MissCat skrev 2014-07-01 10:30:39 följande:

Hej tjejer!

Dags för en liten återkoppling

Hur har ni det med era små? Går allt som ni tänkt er? Planeras det något mer? Hur har era utvecklats?

Här gå allt i raketfart. Ludwig har blivit en bestämd liten söt kille som har lätt för skratt för det mesta. Han är en liten vilde som är mycket aktiv. Trivs enormt bra på dagis. Han är otrolig i sin motoriska utveckling men kan inte säga så många ord än. Han förstår allt man säger men det kommer bara rappakalja från han . Vad säger era små?

Han sover bra nu peppar, peppar. Från 19 - 06-07 på morgonen och nästan 2 timmar under dagen. Äter bra och allt, helst sushiris . Han är 87 lång och vägen 13,2 kg så det är en stor kille.

Vore så roligt att följa er andra med kram

Vad kul att höra av dig och jättekul att läsa om lille Ludwig.

Hampus är nu 14 månader och börjar precis ta sina första steg, lite trevande. Han har en väldigt speciell krypteknik (med ett ben) som går otroligt snabbt, så jag förstår om han väljer det ett tag till.

Sista veckorna har det exploderat med fysisk utveckling. Tidigare har han varit med tänkande och småpillande. Nu klättrar han i soffor och sängar och trappor. Det kommer ljud som ska låta som ord, men det är nog bara jag och pappan som förstår vad han säger.

Sömnen fungerar bra här också, tack och lov och peppar peppar säger jag också. Han har ungefär samma sovrutiner som Ludwig. 
    Hampus var ju liten när han föddes. I maj var han 76 lång och vägde 9 kg. Det känns som att han har rusat iväg lite i både vikt och längd över sommaren - för armarna har blivit väääldigt långa och han når massor med saker. Så jag vet inte exakt storlek just nu. Skulle nog gissa på kring 80 cm och 10 kg.

Vi har en blastocyst kvar som vi ska sätta in i augusti/september. Sannolikheten är väldigt liten (sa kliniken) men vi vill inte att embryot från samma plock som H blir bortkastat.

Jättekul att läsa lite i den här tråden, även om tiden till nätet mest infinner sig sent på kvällar eller när liten sover middag.

Hoppas att ni alla har en skön sommar!

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2014-07-03 14:29:01 följande:

MissCat: TD 16/7 men kommer nog att tjuvtesta senast i början på nästa vecka.

Hjärta
  • Sunseed

Om allt går som man tänkt sig: 
    Jag tycker nog att det går lättare och bättre än vad jag trodde. Man hade ju inte så många referensramar att jämföra med - men att äntligen lyckas få barn är verkligen en gåva. JÄTTEroligt nästan jämt, men givetvis lite tufft emellanåt. Det är så det ska vara, livet. Solig

• Kelsson1

Sunseed: Så spännande om det inte går vägen för oss nu så får vi kanske ruva tillsammans i höst

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2014-07-04 21:19:33 följande:

Sunseed: Så spännande om det inte går vägen för oss nu så får vi kanske ruva tillsammans i höst

Jag hoppas såklart att det inte blir så, men om det blir så så ser jag fram emot det också.
  • Knytet

Hej tjejer, kul o höra från er och era små . Här går det framåt, Ludvig e en härlig liten kille. Han har en väldigt bestämd vilja o vi har redan fått smakprov på två års trotsen, hihi. Han pratar en massa hela tiden men inte många ord man förstår. Det kommer väl allt på en gång sen kan jag tro.
    Hade det väldigt tufft i höstas efter mitt missfall. Fick åka hem från sjukhuset då dom sa att det bara var lite moderkaka kvar som skulle ut o det var på väg. Gick 2 veckor o blödde o det blev bara värre, blev till slut skrapning iaf då det satt kvar mer än vad dom sett på DS. Vi satte igång nästa försök i början av jan. 2 veckor med sprutor, gynbesök i både köpenhamn o stockholm. Vi fick avbryta den behandlingen då för få äggblåsor växte till o jag fick en oförklarlig vätskeansamling i slemhinnan, snacka om besvikelse. Jag bad att få ta äl sprutan iaf då det ju var tre blåsor mogna så vi kunde försöka själva. Plusset kom i slutet av Jan o dan efter började blödningarna. I v 6+6 ökade blödningen på rejält o vi åkte in akut på vul. Man såg en hinnsäck, inget hjärta, inget foster. Fick en ny tid 14 dagar senare och då såg allt bra ut . Är i vecka 28 nu. Hade blödningar mer eller mindre de första 18 veckorna som antagligen berodde på

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011