Vad kul att höra av dig och jättekul att läsa om lille Ludwig.
Hampus är nu 14 månader och börjar precis ta sina första steg, lite trevande. Han har en väldigt speciell krypteknik (med ett ben) som går otroligt snabbt, så jag förstår om han väljer det ett tag till.
Sista veckorna har det exploderat med fysisk utveckling. Tidigare har han varit med tänkande och småpillande. Nu klättrar han i soffor och sängar och trappor. Det kommer ljud som ska låta som ord, men det är nog bara jag och pappan som förstår vad han säger.
Sömnen fungerar bra här också, tack och lov och peppar peppar säger jag också. Han har ungefär samma sovrutiner som Ludwig.
Hampus var ju liten när han föddes. I maj var han 76 lång och vägde 9 kg. Det känns som att han har rusat iväg lite i både vikt och längd över sommaren - för armarna har blivit väääldigt långa och han når massor med saker. Så jag vet inte exakt storlek just nu. Skulle nog gissa på kring 80 cm och 10 kg.
Vi har en blastocyst kvar som vi ska sätta in i augusti/september. Sannolikheten är väldigt liten (sa kliniken) men vi vill inte att embryot från samma plock som H blir bortkastat.
Jättekul att läsa lite i den här tråden, även om tiden till nätet mest infinner sig sent på kvällar eller när liten sover middag.
Hoppas att ni alla har en skön sommar!