• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Knytet

skör slemhinna. Vi har fått veta att det är en liten Leia därinne så den 30 september får Ludbig en syster. Snitt planerat på Mölndals sjukhus .

Kelsson, håller tummarna stenhårt för ert syskonförsök o att du får ett starkt fint plus o nån vecka !!

Sunseed, låt oss veta i höst hur det går. Vi fick Ludvig på sjätte återföringen. Efter den graviditeten fick jag plus på första försöket, och därefter tom på ett avbrutet försök. Kan gå lättare än man tror när kroppen redan gått igenom en graviditet. Lycka till !

• Kelsson1

Knytet: Men otroligt roligt att höra, stort grattis till liten prinsessa som är på väg
    Häftigt att det lyckades med hemmaförsök.

Här gav tjuvtest klart minus så har gett upp hoppet då jag inte har några symptom heller förutom trötthet som kommer från Crinone. Har ställt in mig på nytt försök i höst.

• Knytet

Kelsson, tråkigt , fortsätter ändå att hoppas ett litet tag till, men vi känner ju våra kroppar ganska så väl vid det här laget. Hur många har ni kvar i frysen ?

Håller mina tummar för dig o Sunseed i höst KRAM

• Kelsson1

Knytet: Så är det, man känner sin kropp. De gånger jag fått plus har jag känt på mig att det skulle bli så. Nu inget.
    Bara en ynka blastis till. Blir det inget då är vi mer än nöjda med lilla Jenni.

• Knytet

Kelsson, jag me, även nu på hemmaförsöket. Då hoppas vi på sista försöket i höst .
    Vi hade oxå bestämt att detta var det sista. Jag känner mig oerhört sliten efter alla ivf, graviditeten, mf i höstas o första hälften av denna graviditet. Det tar på krafterna o man e ju inte 20 längre. Nu har svärmor fått en ovanlig lungcancer o har antagligen inte så långt kvar o svärfar ska op hjärtat i höst. Ludvig e deras enda barnbarn o jag hoppas allt går bra nu så båda hinner njuta av nästa lilla plutta. Livet e verkligen en bergbana.

• Kelsson1

Knytet: Har varit tungt med sjukdomar här också, var tack vare mammas sjukhusvistelse vi körde på med ett försök hastigt o lustigt innan sommaren.

• MissCat

Grattis Knytet till lilla tjejen i magen äntligen fungerade det!

Jag beklagar Kelsson hoppas på nästa försök istället!

Ja tänk vad man får gå igenom med ivf. Jag har fortfarande sviter av de fem gånger jag genomgick då samt att min mamma gick bort dagen innan vi började mdd allt så jag hade ingen sorgebearbetning alls efter allt, det kom nu istället!

Ta han om er och jag håller som sagt tummar och tår att allt går bra i höst för er alla

• orkidee80

Oj, det var ju evigheter sen jag var inne här!
    Våra tvillingtjejer har precis fyllt 2 år nu ! De är två små energi knippe med bestämda viljor och stor kärlek till varandra :) Idag känns tiden fram tills de kom så långt borta, vi gjorde ändå 3 färskförsök och ett antal frysförsök innan stickan äntligen visade ett plus som den bästa julklapp någonsin!

Vi har 5 blasto kvar i frysen som jag så klart vill försöka få till ett syskon till dem så smånigom om det inte funkar den vanliga vägen. Men tvillingar igen orkar vi nog inte med ;)

• Sunseed
    orkidee80 skrev 2014-08-04 12:16:43 följande:

Oj, det var ju evigheter sen jag var inne här!
    Våra tvillingtjejer har precis fyllt 2 år nu ! De är två små energi knippe med bestämda viljor och stor kärlek till varandra :) Idag känns tiden fram tills de kom så långt borta, vi gjorde ändå 3 färskförsök och ett antal frysförsök innan stickan äntligen visade ett plus som den bästa julklapp någonsin!

Vi har 5 blasto kvar i frysen som jag så klart vill försöka få till ett syskon till dem så smånigom om det inte funkar den vanliga vägen. Men tvillingar igen orkar vi nog inte med ;)

Fantastiskt att ha två goa tjejer! :) Vi har känt syskonsaknad sista tiden. Vi har bara en blastis kvar i frysen, så efter nästa ägglossning ska vi sätta in den. Sannolikheten är nog inte så stor att det blir något - men vi vill inte att den ska försvinna. Vår lille kille är idag 16 månader och en underbar kille. Livet är så perfekt med honom i det. 

Kelsson: När kör ni er lille? 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011