• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • anderska
    Luella skrev 2011-06-23 21:28:15 följande:
    Vickan, det var inte min mening att skrämma upp dig. Ska du gå och kolla? En tjej i en annan tråd fick sammandragningar mitt i natten och fick åka till förlossningen men livmodertappen var opåverkad hos henne och det fanns någon teori om att moderkakan skavde och att det var därför det gjorde ont.

Tredjemaj och Anderska, har man väl sett ett hjärta slå så är risken oerhört liten att något går fel.

Aurora, det låter ju som en SD. Om du är stressad på jobbet och har mycket att göra kan det ju vara så att du känner det först när du kommer hem? Sen brukar det ju dröja innan man varvar ned till viloläge efter ett arbetspass. Tufft att du jobbar natt! Jag jobbade som nattportier i några år och det gick bra men så helt plötsligt klarade jag inte av att vara vaken. Det var hemskt! Efter några månader bytte jag och jobbade dagtid i receptionen istället vilket var tråkigt för nätterna var lite mysiga på något sättl

Strössel, så mycket fina saker du handlat! Var har du köpt den fina mobilen du ska ha över skötbordet?

Ego, jag har handlat lite grann nu men ska nog vänta till höstkollektionerna kommer till butik nu för jag vet att jag kommer vilja handla massor av höst och vinter-kläder. Köpte föresten en cosy sack från Elodie Details. Den är supermysig och bör funka bra i bilbarnstolen när man ska in och ut. www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retr....
    Karmosin: Tack det lugnar mig att du skriver det. Misstänker att allt med IVF gör att man kanske är lite mer orolig än man borde va.
  • Vickan I

karmosin - Ingen fara alls. All info är bra att få så att man kan hålla koll. Om de börjar öka i antal igen så ringer jag. Kan egentligen inte förstå varför jag inte gjorde det sist när de tom kom regelbundet, även om det inte var jättetätt då det oroade mig!? Men lillkorven sparkar på så det verkar ju lugnt. Roligt med shopping .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Aurora1979

Karmosin: haha... jag jobbar just som nattportier.... ;) Har inga problem med att hålla mig vaken än så länge men däremot är det ju högsäsong nu och vi har precis fått ett nytt bokningssystem som gör att allt tar längre tid nu i början. När det dessutom händer grejer som skapar stress under natten så blir det extra tufft att varva ner efter jobbet. Härom veckan stal någon kortmaskinen från reception utan att jag såg det så kände mig inte så säker, och härom natten gick ugnen sönder = inget frukostbröd till gästerna (fast det löste sig ändå med hjälp av en gäst som var elektriker och råkade vara vaken kl 4 på morgonen...). Och säsongen är lååååång känns det som nu. Vi får se hur länge det funkar.

• Kelsson1

Anderska: Jag vägde ungefär detsamma vid inskrivning o är bara 166cm... Men på grund av mitt illamående har jag fullkomligt skitit i om jag går upp i vikt mer eller inte. Jag äter det jag klarar av för tillfället. Har märkt att jag blir mer illamående av sötsaker så kan åtminstone inte stoppa i mig sådant...

Speck: Jaha du har en svikare som inte orkar ställa upp

Karmosin: Det där var väldigt bra information! Skönt nu kan du verkligen slappna av! Den var verkligen väldigt fin.

tredjemaj: Valde ni gå privat eller på vanlig mvc? Jag har också funderat på att byta, inget direkt negativt hände oss men är inte helt säker på att det kändes hundra rätt...

strössel: Det är väl bra att sprida ut shoppandet lite? Det är vad vi har tänkt oss när vi kommer hem i slutet på nästa vecka!

Ego: Varit extremt trött o haft lite ont i magen nästan varje dag. Skulle vilja vara duktig o röra på mig mer men orkar helt enkelt inte! Blir väl lite mer motion när man kommer hem o börjar jobba igen...

• vinterbebis12

vi går på mama mia på karlavägen, det är privat tror jag. Var går du? Samma för oss, inget var direkt negativt men det var inte heller helt hundra...

jag mår också illa hela tiden och äter för att hålla det borta. Jag åt precis glass och grädde och det var inte bra så kanske som du säger även för mig (att sötsaker gör det värre). Ska tänka på det.

Sov gott!

• Speck
    Luella skrev 2011-06-23 21:28:15 följande:
    Strössel, så mycket fina saker du handlat! Var har du köpt den fina mobilen du ska ha över skötbordet?

Ego, jag har handlat lite grann nu men ska nog vänta till höstkollektionerna kommer till butik nu för jag vet att jag kommer vilja handla massor av höst och vinter-kläder. Köpte föresten en cosy sack från Elodie Details. Den är supermysig och bör funka bra i bilbarnstolen när man ska in och ut. www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retr....
    Jag kan svara på den frågan - det är IKEA hon köpt den på! Utav tvivel, jag tittade på en sån igår nämligen haha Skrattande
    Va mysig "cosy sack" du köpt, himla söt i färgerna också!
  • anderska

En liten fråga. Imorse vakna jag med "mens" värk, ell växt värk, är det normalt? Har man växt värk genom hela graviditeten??

• strössel

Anderska och Karmosin: Vad roligt att ni tyckte jag hade köpt fina kläder, ska lägga upp det jag har köpt i veckan när jag kommer hem. Jag har köpt mobilen på ikea som speck skrev tycker den är söt och färgglad.

Kelsson: Ja det är bra att sprida ut det, det tycker jag med men samtidigt så får jag en klump i men för jag bara är i v 24 att det är för tidigt. Räknade igår från alla kvitton och jag har shoppat kläder för över 2000 kr här på kusten kännns lite för mycket för v 24 =) men man får inte tänka att det ska hända nåt. Så roligt att se min man så glad över att titta på bebiskläder och han sa igår vad roligt vi har haft det, det värmer verkligen =)

Ha en underbar Midsommar alla !

• Kelsson1

tredjemaj: Går hos BM Östermalm, de finns i samma byggnad som FC Stockholm. Har funderat en tid på att byta till Primaliv men inte orkat fundera igenom det helt...
    Jo jag mår bättre om jag håller mig ifrån sötsaker, men kan fortfarande bli illamående. Skillnaden är att om jag äter godsaker så mår jag mer illa o längre tid. Hoppas du också mår bättre utan sötsaker.

anderska: Gick idag in i v17 och har fortfarande "mensvärk" nu och då så för min del verkar det vara normalt...

strössel: Säger de inte att när man gått så långt som du så skulle bebis med största sannolikhet  överleva även om den föddes för tidigt? Menar bara att du borde kunna slappna av lite

• Kelsson1

Ego: Gick in i graviditetsmånad 5, v17(16+0) idag! Kan inte förstå att det gått så bra för oss! Är sååå glad för varje ny vecka (trots illamående o trötthet)!!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011