• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck

Cah: Det var ju inte ett lönesamtal, det var alltså när jag skulle börja på tjänsten, innan jag ens skrivit på nåt kontrakt, så fick jag veta vilken lön jag skulle få med den tjänsten och att det skulle has ett samtal till inom ett halvår var ju inget man skrev in i anställningsavtalet...

• Cahela

Speck: Ok, dom skulle ha skrivit in det i anställningsavtalet. Nåväl, inte lätt för dig att påverka i efterhand. Stå på dig så länge du orkar iaf!

• Kelsson1

Speck: Fina namn. Håller tummarna att du får löneökningen från april!

Aurora: Maken min gillar Eveliina...

• Jis

Nu tar jag semester, nu blir det Vellinge-två stopp i Tyskland-innsbruck-4 dagar Riva del Garda-4 dagar lago di Maggiore-å tre Stopp hem-2 veckor west coast :) wihooo! Som jag längtat!

• strössel

Jis : Ha en härlig semester Skrattande

Kelsson: Jag har varit och shoppat nu för att tänka på annat och jag är lite yr och mår illa, men det gick rätt så hyfsat att gå i affärer.

Köpt skötbord och säng+madrasser idag, nu är vi färdiga bara att hämta vagnen i oktober. Köpte Hensvik säng på Ikea den har kostat 895 kr nu sänkt till 599 kr det gillade jag Flört men hade höjt skötbordet med 50 kr.

Sen har jag hämtat två gratis boxar pampers och en från apoteket och en blöjhink Skrattande

• anderska

Hej alla.
     Vi har diskuterat namn sedan den dagen vi börja prata om barn och vi är inte överens om något pojknamn. Tjej namn har min sambo redan bestämt att det blir en Elsa här med :p Efter min underbara faster. Blir det en kille vill jag att han ska heta: Dylan, Marley eller zeppelin. men det går inte min sambo med på! Ni har verkligen fina namn förslag alla. Det är svårt med namn.   

• Kelsson1

Jis: Hoppas din semester blir aldeles underbar!

Strössel: Tycker att det kan räcka med illamående för dig nu. Hoppas du blir bättre snart.
    Vad heter skötbordet från Ikea o vad kostade den? Var inte alls fel med sänkt pris på sängen, får ta o kolla in den .
    Hur fick du två gratis boxar pampers? Ingick blöjhinken i pamperspaketet?

• strössel

Kelsson: Menade en box från pampers + blöjhink och en box från apoteket. Jag köpte skötbordet snigel för 299 kr jag ska måla det vitt och sätta dit krokar och en korg på sidan och ha korgar under. Sett många bilder där folk har målat och fixat och donat med just det skötbordet och fått dom jättefina, så jag ska härma dom Skrattande

Tycker oxå det räcker med illamåendet men jag tror jag är lite sjuk, väldigt känslig idag trött och hängig. Men bebisen har sparkat nu på kvällen med så det är skönt, hoppas den sparkar när jag ska sova med. Och min man känner sig lite hängig med så det är nog nåt på g.

• Cahela

Strössel: Lite avstressande att känna sparkar! Själv har jag inte börjat känna något än.
    Anderska: Då kanske det blir två Elsa från den här tråden.
    Jis: Ingen dålig semester det där!
    Vad långt ni alla verkar ha kommit med inköp till bebisen, jag tror jag ska ta och kolla upp vad som finns efter bonustjejen och sen ta semestern till att fundera på lite inköp.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011