Vickan: Precis så jag tänkt, att bara man liksom stänger in den värsta lukten i en påse så lär man ju ändå gå o tömma hinken en gång om dan... Min brorsa frågade varför vi inte bara gick ut med bajsblöjan direkt o slängde den.. men asså ja, de funkar ju liksom inte. tänk om man får en unge som skiter 10 ggr om dagen...
Kelsson: Barkarby Outlet har ju både Barnens Hus och Babyproffsen. Sen har dom kappahl o lindex där också o de har ju också babykläder. Men inte bara.
Sen vet jag inte vad som finns inne i själva Outlet-"staden", men jag tror det är mest vanliga klädesaffärer, ingen speciell barnbutik.
Jag köpte min barnvagn på Babyproffsen i Barkarby. Hade då kollat på både barnens hus o babyproffsen men tycker de har ung lite samma samma.. men jag visste ju ungefär vad jag var ute efter. Barnens hus barnvagnsavdelning kan jag inte rekommendera, jag har aldrig fått hjälp där. Däremot Barnens hus/babyland i Bromma ska ha hjälpsam personal.
Babyproffsen fick jag bra hjälp av, men det gäller att man kommer in då det inte är så mkt folk där så man verkligen kan få en säljares odelade uppmräksamhet vilket jag fick i typ en kvart o hon stod o svarade på alla mina dumma frågor. Det var det som avgjorde vart jag skulle köpa vagnen.
Strössel: Lycka till med målandet!