• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Lulis7

Jag glömde ju berätta om min dröm som jag hade natten till igår!

Jag drömde att jag redan hade gjort KUB-testet. En del av testet gjorde man själv hemma. Jag minns inte om det var blodprov eller hur man tog det. Hur som helst så hade jag tagit provet när jag insåg att man själv skulle analysera det också och till det behövde man ett microskåp!! Jag blev jättestressad för jag hade gjort testet i mina föräldrars sommarstuga och där hade jag ju inget microskåp (som om jag har det härhemma Obestämd). Jag funderade på om jag skulle göra om testet och försöka få tag i ett microskåp. Men man var tvungen att köpa "test-sakerna" själv och de var jättedyra. Jag blev dessutom tveksam till om det överhuvudtaget var lönt att göra KUB-test om jag skulle analysera det själv. Det kändes liksom inte som att resultatet skulle bli särskilt trovärdigt. 

Tur att det inte är riktigt så illa ställt med sjukvården...

• Kelsson1

Lulis: Magen är ok, men har väldigt ont i halsen o är lite hes. Sitter ändå på jobbet hade ju hoppats på att vara frisk idag så orkade inte stanna hemma. Men blir det värre eller att jag tappar rösten så får jag åka hem tidigare.
    Du funderar nog mycket på KUB-testet säkert därför du drömmer om det. Men helt rätt som tur är slipper man analysera resultatet själv .
    Jag vet inte vad jag har drömt inatt men har tydligen gråtit för när jag vaknade imorse så rann det bara tårar ner för kinderna på mig

• Speck
    Kelsson: Jag tror jag började få sd i vecka 25.. Så det kanske kommer för dig med Flört

EGO: FK ringde! Jag har ju världens gulligaste handläggare på FK. Hon har fixat så jag får mellanskillnaden för min löneförhöjning utbetald extra nu 4e augusti! Det blev inte mer än ett par hundralappar, men jag är jätteglad! Trodde inte jag kunde få retroaktivt från FK, bara om jag fortf var sjukskriven eller nåt sånt där har jag fått höra, men det fixa hon serru! Och så ville hon kolla hur jag mådde osv, sötaste.
    Synd man inte har en egen kontaktperson angående föräldrapengen också..... Obestämd 
  • Speck

Lulis: Jo alla blir vi nervösa innan KUB - tänk om bebis inte mår bra osv.. mycket tankar. Men det kommer gå fint ska du se!
    Jag drömde att jag var o shoppade kläder, klänningar! Och jag var SMAL igen ! Skrattande Å så jag längtar....

Min foglossning har senaste tiden blivit än värre - nu märker man tydligt att bäckenet är "isär" eller hur jag ska säga.... När jag vänder mig om i sängen t ex så KNAKAR bäckenet och gör SKITONT. Alltså, då undrar man ju egentligen hur mkt mer det kan foglossas haha.. jag är nog "max isär" nu    Tungan ute

• Kelsson1

Speck: Jag klarar mig nog rätt bra utan tidiga SD . Vad snäll handläggare du har! Varför kan inte alla inom FK vara likadana?
    Nu är snart plågan med Foglossning över för din del o du har en liten härlig bebis att se framemot

• Lillstint

Speck, för mig började just det foglossningseländet med knakar redan i vecka 15. Ont så in i sjutton gör det! Mannen blir livrädd av knakarna på nätterna! Och jag blir livrädd när jag tänker på hur det ska gå... är ju bara i v. 23... Så det där med max isär har jag också funderat på.... ha ha... då kanske bebisen glider ut av sig själv så småningom...

Vet inte heller om jag fått några sammandragningar eller inte, så antar att jag inte fått det då...

• Speck
    Kelsson: Jo, det är inte många veckor kvar nu, så det gör ju att man står ut lite enklare. Men det känns väldigt overkligt att den snart ska ut liksom...

Lillstintis: HAHAHAHA...!!   "då kanske bebisen glider ut av sig själv så småningom" Ja, man kan ju hoppas!! Skrattande
  • Speck

Förlåt Kelsson - har jag överskridit MAX-gränsen för antal tecken/vecka nu? Flört

• Kelsson1

Speck: Skrattande som vanligt Skrattande
    Jag har inte haft någon foglossning än har nöjt mig med illamåendet...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011