• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

tredjemaj: jag är nog fortfarande orolig men sådan är jag som person just när det kommer till graviditeter, bebisar och barn. Och jag är precis lika orolig nu andra gången som jag var första gången dessutom.

• Sputnik II
    Lillstint skrev 2011-07-31 17:12:21 följande:
    Kelsson, Jis och ni andra som är ungefär i fas med mig (v. 22) och känt bebisen sparka - känner ni den sparka varje dag nu, eller.... Även ni som gått längre givetvis... hur kändes det för er? Tycker det är så svårt det här med hur det "ska" kännas... även om det säkerligen är olika. Men det kan inte förnekas att det känns tryggt och bra när man känner den sparka....

Jag har ju känt den sparka, men känner för med mesta bara fjärilarna inuti, och inte rena sparkar.

Vickan: Tack för infon! Puh! Svårt att veta hur man ska ställa sig till allt, och betämma redan nu hur man ska ha det... 
    Jag är i v. 22 och tycker att jag känner mer och mer. Känner sparkar morgon och kväll, mest när jag sitter/ligger ner. Kan känna av lite bökande också... Vad jag känner på dagtid när jag är rörlig tycker jag är är svårt att veta... Längtar tills det blir mer och tydligare!!
  • Lulis7

Tredjemaj: Jag har ett roiboos från apoteket (av alla ställen) som är riktigt gott, smak av bl a kanel. Men just till frukosten ääälskar jag svart te. Har ersatt det med juice ibland för att inte dricka för mycket te, nu har jag provat med proviva men tycker inte det är särskilt gott... Frukt går tack och lov bra än så länge.

Jag tror också att jag har RUL v. 19. Vi funderar på att göra ett UL däremellan i Köpenhamn. Kostar 1100 dkr för ett 30 minuters besök och då får man med sig foton, DVD och man får även se lite 3D. Där kan man få reda på kön redan i vecka 14!

Jag har inte mätt min mage men byxorna passar inte längre så den har onekligen blivit större. Väldigt svårt att dölja! Har gått upp 2,5-3 kg och är i vecka 12. Hade redan ett par extra kilon på magen efter alla IVF.

Har haft lite molvärk igår och idag och det tycker jag har känts positivt! Har inte känt något på flera veckor. Försöker tänka att vi ska få titta på vår bebis på onsdag istället för att tänka att vi ska se om den lever. Men jag kommer att vara jättenervös precis innan.

Jag jobbar kommunalt så jag lär inte få ett öre mer i FP än de 80% man har rätt till. Inga andra förmåner heller... Men jag inser att det är mycket att tänka på.

• vinterbebis12

Härligt med sparkar!

Kolla in 4an. Solsidan när Anna (mia skäringer ska föda), undrar om man kommer bli lika förbannad när det är dags Cool

• Kelsson1

Tredjemaj: För mig började värsta nojjorna ge med sig redan efter KUB, men väntade ändå på RUL innan jag vågade vara mer säker på att det här faktiskt kommer att gå hela vägen. Så ja åtminstone mina värsta nojjor har gett med sig o är i v22 nu.

Jis: Stort Grattis till ny vecka!

• Speck

Usch. FK, föräldradagar och dagisplats ger mig bara ångest. Jag ska iaf sätta in mitt barn på förskola med start januari. Vi har inte råd att vänta tills augusti 2013 och jag vill inte sätta in bebis på förskola redan augusti 2012, då jag tycker generellt att barnen är lite för små vid 12mån ålder. Jag har jobbat på en småbarnsavdelning på en förskola och tycker det är lite fel när barnen måste lära sig att gå på förskolan.

Jag hoppas det är bättre i vår kommun än i er. Med dagisplatser o så. En kompis till mig ska sätta sin bebis på förskola i oktober så de verkade få välja.

Är nu i vecka 38 och har 3 veckor kvar ca till BF. Vi har just kommit hem från landstället och nu i veckan som kommer ska vi upp till Dalarna ett par dgr.    

• Kelsson1

God morgon tjejer! Hoppas alla har det bra!
    Själv stannade jag hemma från jobbet idag, var otroligt dålig i magen igår kväll o sprang på toa o hade ont så vågade inte sätta mig i en tunnelbana än. Får se om jag får behålla frukost idag o är allmänt bättre så ska jag jobba imorgon.
    Nu ska jag sätta mig i soffan o läsa den roliga Handboken för gravida

• vinterbebis12

Tack för era erfarenheter om hur oroliga ni varit. Min oro släppte lite efter UL i v 12 men nu när jag mår lite bättre och ännu inte har börjat känna bebis kommer oron tillbaka. Jag får snällt vänta på RUL men sen ska jag faktiskt våga rikta in mig på att det blir bebis i januari. Ska berätta på jobbet om två veckor då chefen är tillbaka och det blir en vecka innan RUL.

Bra att du tänker positivt Lulis! Ska ni ta reda på könet? Spännande med 3D. Mår du dåligt av svart the eller försöker du undvika koffein? Tror inte det är negativt att dricka en kopp svart the på morgonen om du är sugen på det. Jag kommer börja dricka latte så snart jag vill ha det igen. En om dagen kan inte skada.

Jobbigt att du mår så dåligt Kelsson! Hoppas magen lugnar ner sig. Tycker min har varit känslig och uppochner hela graviditeten. Kräks du fortfarande?

• Aurora1979

Kelsson: hoppas du är bättre i magen! Har förresten oxå läst den boken du läser... mycket underhållande. =)

Speck: Ska oxå till Dalarna, till helgen. :D Men först blir det södra Värmland där pappa bor. Blir även en tur till Sandviken till början av nästa vecka.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011