• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • spets

Hej allihopa!

Vad härligt att det går framåt för alla! Själv har jag ff spökveckor och märker inte av någonting alls, lite tråkigt faktiskt. Ni verkar vara väldigt insatta i det där med föräldrapenning osv.
    Har man rätt till FP när man är egen företagare? Min sambo är egen företagare och har haft en väldigt dålig inkomst den senaste tiden. Jag har jobbat 75% så det lär väl inte heller bli den bästa....
    Hur många dagar har ni tänkt att ta ut?

• strössel

Kelsson: Hoppas att magen blir bra och att du får fortsätta behålla maten.

Speck: Jättefin mage Skrattande

Anderska: Grattis till v 15.

Precis varit på Mvc och alla prover var bra likså när hon mätte magen och hjärtljuden var oxå strålande, nu är nästa mvc besök den 24 augusti Glad

• Kelsson1

Anderska: Grattis till ny vecka!

Strössel: Än så länge verkar det lovande
    Stort Grattis till lyckat BM besök!

• Vickan I

Hej alla!

Fin mage Speck

Anderska - nu tickar veckorna på, kul

Hoppas du mår bättre nu Kelsson.   

Härligt med lyckat BM-besök Strössel .

Spets - FP när man är egenföretagare är lite snårigt, då det finns en massa undantag hit och dit och hur länge verksamheten varit igång osv. Men grunden är att hans FP skall baseras på årsinkomsten av hans arbete. Ni kan räkna och läsa om egenföretagare och FP på FK hemsida. Min FP kommer också baseras på 75%, vilket blir lite. Mend sonen barserades den på 100% tjänst och då tog jag två dgr/veckan. Denna gång blir det mindre pengar samt att vi har större utgifter (flyttat till större osv) så kommer ta tre eller fyra dgr/veckan. Vi får se lite.

EGO - hemma själv då sonen är med pappa på landet . Skulle vila men har försökt städa lite vilket behövdes. Skönt göra det när man är ensam hemma då sonen annanrs vill hjälpa till vilket är gulligt men skitjobbigt . Väntar in nästa tisdag då det är TUL, fragminblodprover och läkarbesök.

Stor kram till alla.  

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Viksan07

Hej!
    Nu är jag hemkommen igen efter en avkopplande vecka i Värmland :) Det har skrivits så mycket under helgen så jag har inte orkat läsa allt. Men det verkar som att ni alla har det bra, finfint!

Är det några fler som har vidrig halsbränna? Ngn som har tagit medicin mot det? Hört att Losec funkar för oss gravida, men såg att Pepcid inte rekommenderades.

Några fler som har mkt sammandragningar (förutom du Speck - det utgår jag ifrån att du har )? Har SD som ömmar och gör ont, känner inte igen det från förra graviditeten, att det ömmade så. Vet inte om det är farligt.
    En arbetskamrat som är gravid i v 30 åkte in akut pga tidig förlossning i helgen - som tur var kunde de avstanna den. Så jag känner mig lite extra orolig när det gäller sd just nu....

Skriver upp mig också:

Speck - vecka 37 (36+6) BF 20/8
    Strössel- vecka 29 (28+0) BF 21/10
    Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
    Karmosin - vecka 27 (26+0) BF 4/11
    Aurora79 - vecka 25 (24+3) BF 14/11 2011
    Viksan07 - v. 24 (23+0) BF 27/11 2011
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)
    Sputnik- vecka 22 BF /712  
    Kelsson  - vecka 22 (21+0) BF 8/12
    Jis - vecka 21 (20+4)
    Tredjemaj - vecka 15 (14+5) BF 21/1 2012
    cattm - vecka 9 (8+5) BF 5/3 2012

• Viksan07

Fin mage Speck - syns att det snart är dags!

• Kelsson1

Viksan: Då det är första graviditeten är jag lite osäker på om jag haft SD eller inte. Vet inte riktigt hur de ska kännas.
    Angående halsbränna så frågade jag på FC vid VUL om det var ok att ta Losec och enligt Sarah var det det. Men har senare bytt ut Losec mot Havregrynsgröt (med mjölk, mjölken tillsätts efter att gröten kokat upp) och samarin.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011