• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Lillstintis: Det mesta vi har är i storlek 56 så vi har tänkt att köpa mer i storlek 50, som Speck säger så måste ju bebis ha något att ta på sig även de två första veckorna

Sputnik: Hur är det med dig numer?

• Speck

Förresten - Viksan... Så tidigt in i grav - du är väl runt v 28 eller nåt?? Jag vet massor i min augustitråd som varit sjukskrivna heltid så "tidigt" i grav - så de där känns som lite BULLSHIT faktiskt. Vafan ska du in o jobba 2 tim/dag för? Verkar helt sanslöst. Du hinner ju knappt sätta dig innan de e dags o gå igen. *skakar på huvet*
    Jag tror inte ett dugg på att du inte KAN bli sjukskriven på 100%.
    Se så olika det är.. min läkare ville sjukskriva mig mer hela tiden än vad jag bad om, och din vill inte sjukskriva dig det du ber om... Tror dom att du försöker utnyttja systemet eller? För att det är ju ALLAS dröm att få så lite ersättning som man får som heltidssjukskriven............  

• Viksan07

Kelsson: Tack Jo, jag skulle gärna träffa en schysst läk nu. Tyvärr har jag träffat de enda två läkarna på mitt MVC nu och de verkar samköra för de har bemött mig på samma sätt. Blir så less, för när jag var gravid med sonen hade jag en jättebra läkare, han var totalt förstående för hur trött man kan bli under graviditeten och av att ha ont, sjukskrev mig utan att jag behövde tigga och be. Men nu är det annorlunda. Hur ska man göra för att träffa en annan mödravårdsläkare? Byta MVC orkar jag inte... Pratade med en läk på psykiatrin som suckade och sa att de utan problem skulle sjukskriva mig där. Så kanske går jag till dem, de verkar ju ändå ta mig på allvar. Men det känns lite vrickat när det mer handlar om MVC-grejer.

Lillstintis: Tack för förståelsen Blir också riktigt arg och less på allt det här och det är nog inte bara jag som drabbas tyvärr. Så arg för att man inte sätter det ofödda barnet i första rummet, ser till att blivande mammor kan vila upp sig och må bra. Att de ska behöva utveckla utmattningssymtom för att få sjukskrivning är ju ganska vrickat. Grrr.
    Hoppas att du får en bra läkare - som sagt hade jag en jättebra min förra graviditet som låg steget före och verkligen lyssnade in.
    Grattis till inköpt basset!! Vad gosigt!

Speck: Usch, vad jobbigt att andra får så lätt. Har ju också hört att vissa blir sjukskrivna och att det går igenom hos FK utan problem. Blir så deppad över att jag har sån otur... Men man får försöka att hitta en smidig lösning för sig själv i den här sörjan. Ja, jag kommer att vara i v 28 när jag blir arbetssökande, och egentligen hade behövt vara heltidssjukskriven.

Funderar nu stenhårt på att höra av mig till akassan och säga att jag blev mirakulöst mycket friskare, då kan jag skriva in mig där. VILL inte träffa en läkare till nu!
    Jobbar som kurator med FK-frågor bl.a. så jag har redan ett litet agg mot FK och vissa läkare. Ser alltför ofta folk som faller mellan stolarna trots stora handikapp. Att hamna här själv är lite kämpigt, men det ska nog lösa sig.

• strössel

Viksan: Hoppas du kan träffa en annan läkare och bli sjukskriven kram.

Lillstintis: Jag har inte köpt något i stl 50, storlek 56 och 62 men jag tror du kommer ha användning av stl 50 jag tänkte ta på stl 56 och vika upp lite Flört

Ego: Är på kusten sen i söndags och har lite semester från datorn , men jag kikar in ibland.

• Jis

Viksan, jag tycker det låter heeeelt galet. Men samtidigt blir jag inte förvånad alls. Tyvärr. En kompis till mig hade en helvetesförlossning sist och nu vill hon ha ett snitt, då fick hon träffa en överläkare på BB Sthlm. Hon fick nej. Hon bröt ihop fullständigt å började tok-gråta. Då blev hon erbjuden en dola å en till läkare till under fölossningen. Allt hon vill är att ha en planerat snitt. Jag menar ingen vill ju gå igenom en operation bara för att lixom..*suck*

Strössel, är du på Westcoast? För här är jag med :) 

• Sputnik II
    Kelsson: Jo tack, det är bra med mig. Magen växer och jag känner av bebisen varje dag nu! Helt fantastiskt!
    12 kilos viktuppgång hittills, men som blivande maken säger "jag är gravid och vacker!!" Och jag tror honom. Tungan ute Jag är inne och läser tråden varje dag, men är något dålig på att kommentera...

Hoppas att allt är bra med dig, såg att du fått sova ut, skönt!!
  • Lillstint

Jis - njaaa, lite farligt kändes det allt :). Och tur var väl det så jag inte handlade massor i stl 50... Nåväl, ett basset i den stl kan väl vara bra att ha. Men vem vet nu kanske shoppingdjävulen satt klorna i mig så då går det kanske inte att hejda mig å andra sidan :). Tack för svar om stl. Så lite man vet... Insåg också att det är mycket svårare att köpa till sin egen bebis... Betyder lite mer liksom samtidigt som det kändes så overkligt. Förresten, någon annan som drabbats av djävulskt humör? Jag brukar vara rätt snäll och glad men känner mig som värsta Pittbull terriern för tillfället... Hugger direkt :) Hormoner o dålig sömn i kombination I guess?

• anderska

Jag lider av akut jobbångest inför morgondagens arbete :/ Fasar för all stress och alla tunga lyft. Vet inte hur jag ska lyckas smita från dessa...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011