• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Viksan: Skulle bara vara rätt mot din MVC om du bytte till någon som bryr sig på riktigt om hur du har det istället för att göra det bara svårare för dig! Har hört mycket bra om Prima Liv som finns i Danderrydssjukhus. Hoppas det löser sig för dig på ett eller annat sätt! STOR KRAM!

Sputnik: Härligt att höra. Har saknat dig . Vilken vecka är du i nu? Självklart ska du tro honom, för det är sant du är gravid och vacker!
    Jag brukar också känna av tösen dagligen nu och det är härligt. Trots mina krämpor är jag lycklig över att vara gravid

Lillstintis: Du kan nog inte shoppa för mycket till bebis Har man kämpat som vi så har vi all rätt att köpa lite mer .
    Humöret ja, normalt är jag temperamentsfull men nu under graviditeten har jag varit lugnare och mer harmonisk än normalt. Men det gäller bara så länge ingen går mig på nerverna för då smäller det på sekunden o hårt

• Jis

Lillstintis, min man säger att jag blivit lugnare sedan jag blev gravid. jag har ett temprament som heter duga annars. Jag tänder till på alla cylindrar sen kan det iof gå över snabbt.

• Luella

Oj vad ni har hunnit skriva idag!

Tack för bil-tips! Jag ska surfa på de olika bilarna och se hur de ser ut.

Anderska: Så här ser min lista ut till barn 2. Kan även tipsa om Tradera, där har jag hittat så mycket bra och prisvärda kläder som ser som nya ut.

Saker vi har:
    Barnvagn (beställd)
    Spjälsäng (m sängkläder)
    Vagga (m sängkläder, Jag är säker på att det räcker med filt och kudde dock. Det finns även dessa sovpåsar som är bra www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504629&sectionid=clothes&subsectionid=underwear men det finns billigare än POP)
    Kläder i stl 50, 56 och 62 (kommer behöva köpa mer eftersom det är en kille den här gången och dessutom vinterbebis)
    Mobiler att ha ovanför vagga och skötbord
    Tillfälligt skötmadrass att ha på tvättmaskinen, (kommer bara funka första månaden)
    Filtar
    Cosy sack (www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retr...) Att ha mindre kalla dagar i nov-dec
    Nappflaskor
    Babyskydd
    Spjälskydd
    Kuddar
    Badbalja
    Babygym

Saker att köpa:
    Babynest
    Lammskinn
    Åkpåse
    Amningskudde
    Små söta blöjor
    Vinterkläder (typ ordentlig mössa, kläder i ull och varma koftor)
    Litet mjukisdjur som bara är bebisens
    Ny skötväska
    Bärsjal
    Ordentlig skötbädd i hårdare material
    Ny bil så familjen får plats (suck)
    Amningstoppar
    Nappar

Viksan: Men fy vad jobbigt du har det . Jag lider med dig! Finns det ingen annan läkare du kan gå till?

Lillstintis: Vad roligt, varmt grattis till första inköpet!

Ang storlekar så hade min dotter stl 50 i ca 3 veckor. Jag hade inte så mycket kläder i stl 50 så jag var verkligen superless på dessa få plagg. Som tur kräktes hon inte jättemycket, då hade det inte gått. Så den här gången ska jag köpa mer i stl 50 och även 56, man tar ju rätt mycket bilder i början och då är det roligt med fina kläder som sitter bra på den lilla kroppen .

Ego: Första jobbdagen idag, jag var så trött att jag somnade direkt när jag kom hem. Hur ska det gå med 3 månader av denna trötthet? Jag har ju vant mig vid att sova middag under semestern och min kropp gillar det.

• Speck
    Karmosin: Jag har resonerat som så att om vår bebis inte är så stor o kräkig av sig när den föds så kan jag köpa in mer i stl 50, men jag misstänker att jag kommer få en bebis på iaf 4kg och säkert runt 52-53cm lång.. och då är den ju mittemellan stl 50-56 redan.. Men jag förstår att man ledsnar om man typ har 3 plagg att varva med i 3 veckor Tungan ute
  • Jis

Hur är det, om både jag å min man är långa och stora, kommer barnet oxå bli det per automatik? Eller jag menar är det genetiskt?

Vi spelade klassisk musik för Flavio idag, han gillade introt till Bond och sen Calypso hahaha. 

• kasa01

Hej Alla!

Har försökt hålla mig lite uppdaterad, men har säkert missat massor ändå. Har haft två super veckor på sjön, sambon tog sig samman till slut och har varit toppen, i alla fall för det mesta. Fick migrän precis innan vi skulle ut förra vändan vilket jag bara får när jag är extremt slutkörd och sliten, antar att det var lite av ett "wakeupp call" för honom.

Jis, det behöver inte bli så, även om det såklart är mest logiskt. Det är mammans gener som avgör hur stor bebisen är när den föds, men sen finns ju givetvis undantag. Känner en tjej som är jätte liten (1,50 o super späd), och har fått 4 barn, alla runt 5 kg. Har för mig att du har diabetes också?? Har jag fel? Det kan också påverka, men de har ju koll på dig så du kommer nog veta ungefär hur stor bebis du har där inne.    

Vicksan, fy stackare!!! Hoppas du kan lösa det på något bättre sätt, kanske kan komma in en dag i veckan o ta alla 25% i ett svep? Jag har fått info om att man blivigt MYCKET hårdare med all ersättning, alla typer av sjukskrivningar. Jag har ett fall som ligger hos länsrätten nu, blev sjukskriven efter min tumör men FK tycker inte att jag skulle ha någon ersättning eftersom min verksamhet har släpande underskott sen katastrofåret 2008. Har tagit igen det sen länge, men redovisningarna släpar efter hela tiden. Kommer inte få nån vidare föräldrar penning heller pga det, så jag kommer att få jobba... Känns inte så kul, men men. Sambo får ta långa semstrar, och mamma blir pensionär till bebisen kommer och kan hjälpa till lite.   

Läste för några veckor sen (kommer tyvärr inte ihåg vem som skrev) ang problem m foglossning under nätterna. Jag hade det m sonen, och började sova med en kudde mellan knäna. Det funkade faktiskt över förväntan bra.

Kram allihopa!

• Kelsson1

Jis: Finns inga bevis för att långa föräldrar får långa barn...

kasa: Härligt att höra från dig igen, har saknat dig . Men vad skönt att din sambo tog sig själv i kragen o att ni haft det bra på sjön.

Ego: Tog ingen järntablett igår så idag är jag istället super lös i magen. Får jag välja att numer vara förstoppad eller lös i magen? Inget mittemellan tydligen för mig.... Illamåendet har inte gett med sig heller så kanske det inte berodde på järntabletten ändå. Jaja man får väl fortsätta må illa i fyra månader till.

• kasa01

Kel, prova en annan järntablett. Det finns ju fler att välja mellan. Jag funkade rätt bra m en som hette Nifferex, medans andra blev sämmre av den. Har du jätte dåliga järnvärden? Du kanske kan klara dig utan dem om du lägger om kosten lite.. Tycker du har mått illa så det räcker nu! KRAM!!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011