• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Hej alla goa tjejer och magar  .

EGO - Åh är så glad. En vän (vi var mkt nära som yngre men har senaste åren bara haft kontakt/träfftas ngr ggr/året) hörde av sig på sms och tyckte det var dags att ses. Jag vet att de har kämpat i ca sex år för barn och senaste åren blivit nekade mer hjälp från Sophiahemmet innan hon gått ner i vikt. Visste inte hur jag skulle skriva att jag är gravid i v30 och lite orörlig, om det var jobbigt för henne, men skrev det helt enkelt utan omsvep sedan och tänkte att det skulle vara värre att bara dyka upp på fiket med mage. DÅ svarar hon att hon är gravid i v19 och ganska orörlig hon med . Ska bli så kul att ses!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Vad kul att din kompis är gravid, då har ni mycket att prata om Glad hon har säkert tusen frågor till dig.

Jis: Visst är det kul att fixa till bebisen så mysigt.

Ego: Mår illa och kräks men jag kikar in men orkar inte kommentera så mycket, vill ju inte missa allt ni skriver här Flört

• Kelsson1

Vickan: Verkligen jätte roligt! Delad glädje är ju dubbel glädje!

Strössel: Vad är det nu? Graviditetsillamåendet som kommit tillbaka? Stackaren! Hoppas du blir bättre snart!

• Viksan07

Hoppar in lite snabbt och säger hej! Lite trött pga noll sömn med vild bebis i magen och 4 ½-åring bredvid mig med hårda fötter Obestämd Är ledig imorgon så då hinner man säkert vila upp sig.

Var lite osäker på om jag hade skrivit det, men appropå träning så tyckte jag att gravidyoga var jättebra. Det blev som att jag förknippade andningsövningarna där med den lugna stämningen på yogan, vilket hjälpte bra när man satt hemma och hade de första pinvärkarna

Kasa: Har du alltså fog-bälte nu? Jag provade det förra graviditeten men det hjälpte inte. Nu testade sjukgymn det på mig och det gjorde bara ondare i ryggen och ner i benet - därför blev hon ganska säker på att jag har ngn form av diskbråck också. Här hjälper det bara att vila! Efter tre dagar i liggläge kan jag ta mig runt ganska bra nu

Vickan: Vad skönt att din kompis också är gravid, gissar att hon också gjorde ivf eftersom hon har kämpat så länge?

Jis: skönt med vattengympa! Jag ska också gå på vattenjympa i höst, fast hos sjukgymn

Strössel: stackars dig som kämpar på med ditt illamående o kräkningar. Här har illamåendet kommit tillbaka lite i och med att jag är lite trött och sliten just nu. Hoppas slippa kräkningar i a f.

Speck: Ja vi är också förväntansfulla här på din bebbe! Men ut kommer den - slit inte ut dig med att gå i trappor och färdknäppar När är BF - om en vecka va?

• Luella

Tittar in lite snabbt och säger hej men orkar inte kommentera.

Det har varit en jobbig dag där vi först köpte bil och sedan åkte iväg och sålde den gamla. Hur kan man bli trött av det? Allt har gått bra iaf förutom att vi hade fel registreringsbevis med oss till bilhandlaren men då det upptäcktes hade han redan fört över pengar till mitt konto. Så nu måste vi leta fram det rätta ikväll. Suck. Jag som bara vill ligga ned och vila.

• Vickan I

Viksan - Ja de har gjort flertalet inseminationer samt IVF. Oförklarligt barnlösa. Vet ej om de lyckats själva eller vad denna gång. Ska bli roligt att få höra.

Hoppas alla med krämpor  och illamående snart ska må bättre!  

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011