• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Karmosin: , hoppas jag kan lita på att maken andas så jag slipper kolla honom .

Ego: 100dagar kvar till BF idag! Imorgon går vi ner på tvåsiffrigt! Oooootrooooligt Glad!

• kasa01

Kel, NICE!! Jag har 108 dar kvar.. dags att göra som du säger, skaffa delmål. Känns sååå långt. När är det man går över i 3'e trimestern? 28 fulla veckor?

• Aurora1979

Kelsson: Grattis! Japp delmålen är viktiga.... Skrev just i andra tråden att jag oxå ska ut och åka båt på torsdag kväll.... :)

Och jag gick in i v.30 idag! När det är en 3:a först i  veckorna känns det som att det börjar närma sig på ngt sätt?? 76 dagar kvar till BF här....Förvånad

• Kelsson1

kasa: Helt rätt. Sätt nästa delmål till 100 dagar så har du inte alls långt kvar (det gjorde jag). Vet tyvärr inte när man går in i tredje trimestern.

Aurora: Vad roligt, blir det kryssning för dig också?
    GRATTIS TILL v30!

• strössel

Aurora: Så tyckte jag med att när man gick in i v 30 så kändes det närma Glad och grattis till v 30.

Kelsson: Grattis till 100 dagar Flört det går snabbare än vad man tror på slutet.

Speck: Har du fått gå upp nån bh storlek nu efter att du har börjat amma ? Eller kan du ha samma storlek som innan ? Tänkte jag skulle kika på en idag så man har en med sig till BB iallafall.

• Vickan I

Speck - Känner igen det du beskriver med tårar. Men du som Kasa säger har ngn tittat på stygnen för visst att det gör ont efter, men det här låter inte riktigt som det ska? Jag fick också sy en massa med sonen (de fick trycka ut han med yttre kraft och då spricker man redit) och hade det jobbigt med stygnen, men inte som du beskriver. Laktulos hjälpte mig en massa för att våga gå på toaletten öht också. Hoppas du blir bättre snart. Tråkigt när något annat ska överskugga lite av glädjen.

Så roligt att läsa och se hur långt alla börjar komma nu. Kommer flyga ut en massa bebisar ganska tätt snart haha. Helt galet.

Imorgon kväll (kl 19.00?) ska jag träffa ngn läkare  och diskutera förlossningen. Vet inte vad jag ska säga, men får väl bara beskriva problemen jag har och se vad läkaren säger antar jag...

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jis

Grattis till 100 dagar Kelsson, jag är snart där själv, bara 2 dagar kvar :)

Alltså, har någon av er blivit igångsatta? När jag var hos BM sist så sa hon att jag blir igångsatt på BF, nu är det så att jag är beräknad typ den 10.e december (en lördag) och den 11:e december så är min brors tvillingar födda. Tror ni att man kan få be att bli igångsatt på fredagen istället? Man vill ju gärna att barnen ska ha en egen födelsedag om det går...Eller är det att ställa för mkt krav?

• Speck
    Kasa: På återbesöket på bb så gjorde de en koll eftresom jjag hade så ont men det var så fint sytt o så tydligen.. Men iom mina åderbråck så sprack jag lite konsigt ända ut på ena blygdläppen o så, så de är nog därför jag haft "extra ont". Nu känns de mkt bättre, men det är ett ställe som de valde att inte sy (jag skulle få mer besvär än hjälp av stygnen sa hon) o där har jag ont än.
    Men jag tycker jag o Loke kommer bra överens nu :) Vi har börjat hitta vår egna stil :)

Strössel: Mina bröst får icke plats  i min gamla bh, men har inte köpt nån ny än så vet inte hur mkt större de blivit. Jag går mest runt med bar överkropp o loke på bröstet så de går an o va utan bh :P ska iväg i veckan o köpa en dock.   
  • Kelsson1

Strössel: Tack!

Vickan: Håller tummarna att du får givande möte med läkaren!

Jis: Tack! Visst är det sjukt att vi kommit så här långt ?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011