• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Strössel: kan bara säga att Ullared inte har amningsbehåar i större storlekar än D-kupa. (obegripligt). Min normalstorlek är 75F! Så att hitta en i H-kupa verkar inte särskilt troligt i en vanlig affär haha... (om man nu ska gå efter  Specks exempel... ;)

Kelsson: Haha, jag är nästan ALDRIG i Göteborg. Hittar inte där. Är ju Stockholmare i grund och botten så jag är oftare i Stockholm än i Göteborg. :P  

• strössel

Aurora: Ja då var det kört där med Flört att det ska vara så svårt att hitta en bh. Jag ska försöka hitta en 85 DD eller en 90 DD i dagsläget utan bygel. Sen får jag se hur det blir efter BB. Har ingen lust att sätta mig i bilen om det är mycket snö i oktober/november med en nyfödd bebis och åka 8 mil då säkert många är ute och köper julklappar.

• Kelsson1

Aurora: Då får du försöka få tid att besöka Details när du åker förbi Stockholm

Rent allmänt så sa min syrra att amningsBH som hon köpte på KappAhl var värdelös, axelbanden behöll inte "inställningen" utan blev större hela tiden. Hon gillade de från H&M bättre... Kan ju vara olika från person till person men det var tipset från syrran.

• Viksan07

GRATTIS Anderska och Spets till lyckade RUL!!

Speck: Oj vilken storleksförändring

Jag hade nog c-kupa när jag ammade, har fortfarande alla bh kvar sedan förra gången. Men kanske måste jag köpa nya, för brösten är lite större sedan sonen och första amningen.
    Har för mig att jag inte heller läckte så mkt första dagarna, medan det var råmjölk, det var sen när det började spruta då det läckte Men hade ändå med mig en skön amningsbehå till bb.
    Ser fram emot att ha amningsbehåarna igen, de är så mjuka och sköna

Strössel: Den rejäla bröstförstoringen sker när den vanliga mjölken rinner till, framför allt om man har mycket möjlk och blir lite överfull - då ser man ut som Pamela Anderson typ, ovant för mig som alltid haft små bröst  Skulle helt klart vänta till efter några dagar med att köpa bh, för man vet ju inte hur mkt de sväller upp. Jag läckte lite innan sonen kom, men det var ju framför allt efter att Viktor kom som man behövde amningsinlägg. Då börjar det ju spruta ur ena bröstet helt plötsligt. Och när man ammar på ena bröstet sprutar det även från det andra, så det blir messy

EGO: Här går tiden långsamt, nu när man bara går hemma och dammar. Men skönt att bara vila, har så mycket mer krafter nu! Men vill att det ska bli november! Ska åka iväg och köpa en spänningsroman nu, för att få lite stimulans i vardagen

• Speck
    Strössel: Ja, jag läckte innan jag födde Loke. Nu så suger ju loke ur mjölken innan den hinner läcka så jag läcker som sagt ingenting mellan amningarna. Och medan jag ammar brukar jag lägga en tvättlapp (en sån i frotte från ikea) under de andra bröstet o om de börjar läcka så slipper jag märka det genom att jag blöter ner mina kläder Glad
  • strössel

Speck: Bra tips med en frotte handduk har köpt såna, tror jag kommer fråga hundra frågor till dig innan det är dags för mig Glad

Viksan: Ja det får bli till att vänta med bh för jag har inga affärer som har, men jag får söka mig fram lite vart närmsta affär är med större bh storlekar så jag vet på ett ungefär vart jag ska vända mig sen.

• anderska
    skatten12 skrev 2011-08-31 07:53:05 följande:
    Tjejer när kom eran mage ? :)
    Anderska : grattis grattis :)

Måste sätta mej vid datan sä jag kan se bilder :) allra helst om de kommit upp bebis mage :)

Min började dyka upp i v 17.
  • anderska
    Kelsson1 skrev 2011-08-31 15:41:34 följande:
    Ego: Nu är jag officiellt tvåsiffrig, idag är det 99 dagar kvar till BF

Härligt Kelsson. Tiden går fort som bara den. Jag har har 27 dagar kvar sen är jag nere på det också =D
  • vinterbebis12

najje, lillstintis och kelsson -ja det är verkligen mycket känslor när man inser att någon annan går igenom något så svårt. Inser att jag fortfarande bär på en del sorg och jobbiga känslor kring det här med barnlöshet och jag var riktigt nere och grät igår.

Anakaja -jag har inte heller hört talas om notchtest. Hoppas det går bra!

Deaily - tror min mage blev en riktig gravidmage i v 17/18. Innan dess gick det att dölja ganska enkelt. Nu vågar de flesta gratulera. Brösten däremot är inte så mycket större än innan, tar gärna lite från er i tråden som tycker ni fått för mycket Flört

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011