• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01

Lillstinis, oj, det är väldigt lång tid... Jag har också haft perioder m insomnia, det är som tortyr i längden. Jag fick lergigan mot illamåendet i början, o sover mycket bättre på det. Nu sover jag inte lika illa längre, men det är en trygghet att veta att jag kan ta en om jag har några skit nätter i rad. Det är ju inte en sömntablett i sig, men man blir rätt klubbad. Kanske kan testa? det är ju tillåten under graviditet i alla fall. Inte lergigan comp då givetvis, den utan coffein. kram.  

• Speck
    strössel:  jag hade 2 amningströjor, mjukisbyxor, 2 set m kläder till loke, necessär, filt till loke, ytterkläder till loke. dock kan du skippa schampoo o sånt om du vill, jag använde deras oparfymerade tvål o tvätta av mig medd bara, blotta tanken på att få en rännil av parfymerad tvål eller schampoo förbi stygnen gjorde att jag inte rörde det jag hade packat med mig.

Toapapper som vickan tipsa om använde ja inte heller, jag kissade i duschen o torka torrt med hndduk försiktigt bara. jag gick inte på toa o gjorde 2an på 3-4 dgr efter förlossningen pga att jag inte kunde, blev jätteförstoppad o våga inte krysta...
    Men   det är typ de man behövde.. o kamera, plånbok o blodgruppspapper.
  • Speck

promdenaden gick bra, men visst vakna han efter prick en kvart som jag sa, haha! morsan har visst börjat lära känna sin sson Skrattande Kändes ganska bra o kunna mumla "jag sa ju de" haha Oskyldig
    Lillstintis - du har helt rätt i att det är lite känsligt att säga åt svärmor.. jag vill verkligen ha en bra kontakt med henne o inte bli "den elaka kvinnan" hennes son gift sig med.. 

• strössel

Speck: Ungefär så jag har packat 2 set till bebis och 2 ombyten till mig filt nessisär tofflor, lite ska jag packa innan det är dags kamera, plånbok osv. Vad kul att du fick mumla lite om att du hade rätt Glad klart mamman känner sin bebis bäst Flört trivs du med barnvagnen ? Vi funderar på att hämta hem våran innan vi får, så slipper man tänka på det sen.

• Kelsson1

Strössel: STORT GRATTIS till ny vecka! Tack

Lillstintis: Hoppas du får någon sorts hjälp. Har för mig att jag läst i någon annan tråd att vissa tar Lergigan även om de inte kan sova (de brukar annars skrivas ut mot illamående, se bara till at du inte av misstag får Lergigan Comp den innehåller koffein)

• Lillstint
    Kelsson1 skrev 2011-09-09 11:40:56 följande:
    Lillstintis: Hoppas du får någon sorts hjälp. Har för mig att jag läst i någon annan tråd att vissa tar Lergigan även om de inte kan sova (de brukar annars skrivas ut mot illamående, se bara till at du inte av misstag får Lergigan Comp den innehåller koffein)
    Kasa och Kel: Tack för tispet om Lergigan... Haha... det hade varit något om jag lyckats få i mig koffein dessutom. Sömnlös och koffeinstissig....Tungan ute

Strössel: Det närmar sig....

Vickan: Har bröllopsnerverna börjat infinna sig än? Tänker på dig imorgon och hoppas att du får en underbar bröllopsdag!Hjärta
  • Kelsson1

Lindis: Håller tummarna att det håller på att avta och slutar sen helt! STOR KRAM!

Speck: Skönt att promenaden gick bra.

• Lillstint

Lindis: Har du fått någon tid för att kolla upp det, eller vad händer? Jag tänker på dig och håller tummarna för att allt är ok.

• strössel

Kelsson: Tack Glad måste säga att tiden går snabbt för alla du redan v 28 minns när du testade plus Flört man förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen.

Lillstintis: Ja det närmar sig och jag tror det kommer gå jättesnabbt, eftersom vi har så mycket som ska göras här i hemmet och diverse saker så jag hinner nog inte blinka innan det är dags Cool

• Kelsson1

Strössel: Då trodde man aaaaaldrig att man skulle komma under 100 dagar .
    Såg du mitt inlägg tidigare om frön du kunde äta istället för mumomega kapslar?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011