• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Jis: haha, min man är en riktig morsgris och ringer henne flera ggr om dagen... (eller så är han där när jag sover efter att ha jobbat natt) även fast han inte har något vettigt att säga så det är väl inte så konstigt att det blir för mycket utav det goda för min del. Har upprepade gånger känt att deras åsikter väger tyngre än mina i hans ögon, men då har han minsann fått höra ett eller annat ont ord från min sida. ;) Och trots att jag vet att dem ALLTID bara vill vårat bästa så blir det som sagt för mycket ibland, och jag misstänker att det inte kommer bli bättre i och med att barnet kommer. Jag är nog heller inte riktigt van vid att man kan vara så nära sin familj eftersom min familj aldrig varit sån även om vi bott nära varandra innan. Vi har haft väldigt olika typer av uppväxt jag och mannen...

• Aurora1979

Najje: Mm det är mycket att göra med frukosten... i morgon bitti har jag en stor grupp kineser som ska äta oxå. Och sen att frukosten kommer sist i mitt pass när jag är som tröttast i kroppen underlättar ju inte direkt. Men som sagt, ska prata med min BM på måndag så får vi se vad vi kommer fram till. :)

• vinterbebis12

så fina magar kelsson och aurora! Underbart!

Lulis - grattis till lyckat RUL.

Jag har börjat fundera på om jag kommer att ha svårt att knyta an till bebisen då jag har så svårt att förstå att jag ska få barn.  Läste i någon annan tråd om att det är snäppet vanligare med anknytningssvårigheter om man har haft svårt (men osäker på om det var vetenskapligt). För mig känns det självklart att jag kommer älska den lilla/e över allt annat men just nu känns det fortfarande abstrakt att just jag ska bli mamma. Hur känner ni andra och hur har det varit för er som fått barn?

• Kelsson1

Tack alla!

Aurora: Inte lätt det där. Kanske vore enklare att ta om det var din familj och inte svägerskor och svärföräldrar. Hoppas du o BM kommer fram till något fungerande för dig!

Vi har båda våra mammor över 100mil bort... Har andra släktingar närmare men mammorna är långt bort. Jag vet att skulle makens mamma bo närmare skulle jag säkert snart sitta inspärrad antingen på psyket eller för mordförsök så där har jag tur . Min mamma kan också driva mig till vansinne ibland men skulle vara bra att ha nära för att bebis behöver sin mormor. Nu hade vi väldigt långt till mormor också under uppväxten och det var fullständigt naturligt för oss, tyckte att det var konstigt att någon kunde ha sin mormor ens så nära som i samma stad . Så det kommer att gå bra även om mamma bort långt bort.

• strössel

Najje: Tror det blir bra med lägenheten hoppas jag iallafall Flört men det kommer inte gå snabbt vi kommer få det fixat i oktober antingen veckan innan jag ska föda eller samma vecka jag har BF. Och om dom ska tapetsera om bebisrummet pga listen så kommer det ta ännu längre tid, och jag får borra upp alla saker igen känns så där när bebisrummet är helt färdigt Rynkar på näsan men det får gå vill inte ha sned list.

• strössel
    Måste fråga alla som har barn: Har ni testat TENS ? Jag skulle fundera på det till nästa mvc besök får då skulle bm beställa en sån till mig som jag ska få ha hemma.
  • Najje79

strössel: Fy vad tråkigt när ni hade allt färdigt! Kan inte hyresvärden påskynda det hela eftersom du är så nära BF, det vore inte mer än rätt tycker jag!

• Vickan I
    strössel skrev 2011-09-15 20:33:29 följande:
    Måste fråga alla som har barn: Har ni testat TENS ? Jag skulle fundera på det till nästa mvc besök får då skulle bm beställa en sån till mig som jag ska få ha hemma.

Jag provade TENS förra gången, (fick låna/hyra en av mvc) men tyckte inte det hjälpte alls. Varken mot foglossningen under grav eller när värkarna drog igång. Men hört andra som tycker det hjälper så väldigt olika tydligen.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Najje79 skrev 2011-09-15 20:37:42 följande:
    strössel: Fy vad tråkigt när ni hade allt färdigt! Kan inte hyresvärden påskynda det hela eftersom du är så nära BF, det vore inte mer än rätt tycker jag!
    Vi har försökt att förklara att vi vill ha det påskyndat men dom renoverar ett annat hus nu och det måste dom göra färdigt först, och det var tydligen väldigt försenat som det är tyvärr. Samtidigt är jag glad för renoverat men samtidigt ledsen om det blir när jag får barn, för min man ska ju vara hemma i 10 dagar och då vill jag ha mysigt bara vi tre hemma och inte hos mina föräldrar.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011