• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

NN81: Vad härligt med KUB. Vet jag var också rädd inför KUB men det är härligt att ligga där o få se bebis så länge. Passa på o njut

Eileen: Du har mycket bra framför dig

strössel: Tack

Dealiy: Tack. Gratulerar i förväg till ny vecka imorgon

Vickan: Har du allt redo? 3 veckor går ju såååå fort

• Speck

kelsson: förstår inte varför du varit blyg att visa upp magen, jättefin gravidmage! trodde också du bodde i sollentuna, har ni flyttat?

tredjemaj: för mig va de också rätt abstrakt stt jag skulle bli mamma, förnuftet förstod jag skulle bli förälder, men liksom det kändes så overkligt. jag väntar fortf på o vakna, tycker ofta det känns overkligt att jag är mamma o denna söta varelse är de 4 celler jag såg föras in den 29e nov. Men jag upplever inte att jag haft svårt att knyta an till mitt barn, det var kärlek vid första ögonkastet och det är samtidigt så självklart att jag är Lokes mamma.
    Svårt o förklara - verkar jag helt schizo nu?  

• Speck

ego: blir de inte bättre snart är det tal om att sjukskriva mig så får maken ta ut föräldradagar då jsg börjar bli lite slutkörd eefter många sömnlösa nätter. Maken hjälpte till igår genom att jag gick o la mig kl 20 och så höll han loke lugn till kl 24 så fick jag iaf sova 4 tim i sträck, vilket är de längsta på veckor. jag satt o stortjöt på bvc igår så hon tom ringde upp mig igår kväll för o prata fler möjliheter o lösnningar ( tex att vi ger ersättning tt par nätter så jag får sova ut etc) o kolla hur de va med mig. Sötaste barnsköterskan på bvc.

• Vickan I
    Strössel och Kelsson - var tvungen att kolla efter då jag tänkte att ni måste räknat fel, men nä, bara 23 dgr kvar!!!!! Har inte tänkt så Förvånad. Kanske dax att hämta hem vagnen och bära upp spjälsängen och montera den snart då. Satte mannen att läsa fakta om induktion igår (han läser mer sakligt och inte bara skrämselproganda som jag) så nu känns det liiite bättre också. Hoppas läkaren kan lugna mig lite till på tisdag.

Speck - Stor kram vännen. Det kan verkligen vara tufft i början. Känner igen mig såååå väl i att sitta och storböla på bvc. Det gjorde jag med. Det går inte förbereda sig hur tungt det vissa perioder kan bli och inte beskriva för andra heller. När jag hämtade upp bebisgrejer från källaren så hittade jag handledsstöden/skenorna som jag hade på mig med sonen för inflamationerna jag fick av allt bärande dygnet runt. Var verkligen galet och tänker jag på att nästa barn ska bli likadan får jag panik. Men man glömmer det som tur är. Man minns det var jobbigt som f*n, men inte HUR det var, som förlossningen ungefä r. Snart ser du ljuset igen .  
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Speck: Stor kram till dig , hoppas ni kommer på en lösning så att du får sova några timmar.

Vickan l: Vi ska med hämta vagnen tidigare 7 oktober tänkte jag, om den har kommit in då. Tänkte ringa samma vecka på måndagen och fråga vet iallafall att dom tänkte skicka in beställning strax efter vi beställt vagnen. Vet att jag ville hämta den efter men med renoveringen och allt så vill jag inte skicka iväg min man för att missa tid med bebisen. Du behöver inte vara orolig för förlossningen är helt säker på att läkaren skulle inte göra nåt som var farligt. Tror du kan känna dig trygg och jag ser verkligen fram emot din förlossning och besked att allt gick toppen och att se vad ni fick Glad
  • Kelsson1

Speck: Stackarn! Hoppas ni hittar en hållbar lösning! STOR STOR KRAM!

Vickan: Låter vettigt att sätta mannen att läsa så slipper du nojja dig i onödan! KRAM!

• strössel

Ni som har barn: Hur många mössor behöver man till bebisen när den är nyfödd ? Tänkte på inomhusmössor  och i vilken storlek ?  Har en i stl 50 och en i storlek 0-6 månader. Behöver jag köpa fler ?

• skatten12

Eileen : hur gör man Då?? Oj du har bra 3
    Månader framför dej :)

Kelsson : tack så hemskt mkt :)
    Lindis : ok! Du ska se det blir bra denna gången :) !!

Vickan : ja super skönt ! Snart en vecka sen jag titta in och allt var bra :) dax på torsdag igen !:) Myspys !!

Solen skiner ! Klar blå himmel och vi är graaaaavida! Underbart !
    Jag hatar hösten! Mörkt kallt o stormigt! Men denna kommer bli mys! Växande mage, veckor att njuta och allt fint hösten har med Sig ( förutom vädret ) :)

Happy fredag Goa ni!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011