• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel
    Vickan l: Okay jag har inte bestämt mig än hur jag ska göra, har två veckor på mig att bestämma mig. Vi skulle skriva vad man kan tänka sig för smärtlindring på förlossningen, men det är inte lätt för man har aldrig varit med om det innan. Ja sa mest att jag ville ta det som det kommer, men kommer vara lite påläst om vad som finns att välja emellan.
  • Najje79

Strössel: Ja. såklart har man en bild av hur det "ska" bli, sen kan ju mycket hända, men att det ska vara några byggubbar som förstör för er för att de inte gör sitt jobb rätt från början är ju väldigt störande....

• Luella

Strössel, fy vad jobbigt. Kan dom inte bara skynda sig? Hoppas hoppas att du går över tiden så allt är klart när bebisen kommer.

Jag testade också TENS förra gången. Jag tyckte att det funkade när förvärkarna satte in hemma men sen när dom riktiga värkarna kom hjälpte det inte ett dugg. Jag testade akupunktur, varma vetekuddar och profylaxandning. Inget hjälpte, bara epiduralen.

Tredjemaj: Jag tyckte att det var helt overkligt när jag väntade första barnet. Men jag hade inga problem att knyta an. Hon var min fina fina prinsessa från första ögonkastet och är fortfarande.

• Aurora1979

tredjemaj: Tack! :D Och jag tror inte du får några problem att knyta an till ditt barn. jag tror att många av oss känner det lite overkligt emellanåt! Det ÄR svårt att se sig själv som förälder och att man snart sitter där med sig egen lilla bebis?! 

Kelsson: ja hade det varit MIN familj hade jag lättare kunnat be dem knipa käft.... ;)
    Nu har jag ju inte min mamma i livet längre, vilket känns rätt hårt även om vi inte alltid drog jämt heller. Så på det sättet ser jag min svärmor lite som min extra mamma för hon är verkligen genomsnäll och kommer skämma bort sitt nya barnbarn till oanade gränser! :P  

Strössel: Usch och fy, jag avundas verkligen inte dig situationen med renoveringsarbeten sådär i slutet av graviditeten. Hoppas att det går fortare än du tror!

• Kelsson1

tredjemaj: Jag har också svårt för att fatta att vi verkligen kommer att få en egen bebis. Vet att jag kommer att älska den lilla men kan bara inte få in det i tjockskallen att det är verklighet .

Aurora: Förstår dig fullständigt, har ju förlorat min pappa (var alltid pappas lilla flicka). Men livet går vidare o vi får tro att de som gått vidare ser över oss o vakar över våra små ...

• strössel
    Aurora: Vi håller tummarna att allt är fixat innan bebis kommer Glad jag tänker positivt !

Najje: Ja verkligen störande och deras chef var inte så glad heller !

Karmosin: Jag har testat akupunktur en gång och trodde jag skulle dö gjorde asont, så det vågar jag inte testa igen. Livrädd för kvaddlar känns som getingstick sa bm, så det blir väl lustgas och ev EDA. Jag kollapsade när kursen hade info om smärtlindring, så jag missade allt det tyvärr. Men jag ska på en kurs på BB den 28/9 och då hoppas jag dom pratar om smärtlindring igen.
  • Aurora1979

Strössel: obegripligt att ha en så lång kursdag som ni hade... Vår är uppdelad på 2 timmar åt gången på 4 tillfällen. Vet inte vad jag vill testa för smärtlindring.... kvaddlarna låter läskiga fast min svägerska sa att de hjälpte henne massor även om det gjorde vansinnigt ont att få dem. Tror jag vågar testa det mesta som erbjuds.  

• strössel

Aurora: Om man väl har ont så tror jag faktiskt man glömmer att man har fegat och är villig att testa det mesta, men vi får se Glad tål egentligen det mesta fattar inte varför jag är så känslig och feg just nu helskumt. Jag har aldrig haft problem med blod men nu är jag superkänslig för det, såg min systers vovves ben efter hon blivit biten jag höll på att kräkas rakt ut. Är livrädd att jag kommer kräkas om dom lägger upp bebisen på mig och den har blod på sig Flört jag är helknäpp just nu. Ja en kursdag 9-16 var inget bra alldeles för lång.

• Luella

Jag är verkligen livrädd för getingar så när jag läste om att dom där sterila kvaddlarna känns som getingstick var det helt uteslutet för min del .

Aurora och Kelsson: jag beklagar verkligen era förluster .

Strössel: det är nog bra att vara påläst och öppen för förslag. Jag trodde aldrig jag skulle gå med på någon epidural, jag skulle ju andas genom förlossningen men man ändrar sig när man väl ligger där. Det enda jag var helt säker på var att jag inte ville ha lustgas och det höll jag fast vid under hela förlossningen.

• Aurora1979

Strössel: Ja antagligen har man ju så ont att man är villig att pröva nästan vad som helst bara för att få bort smärtan lite grann iaf....

Karmosin: Tack! Har själv aldrig varit rädd för getingar eller blivit stucken men det verkar ju onekligen göra ont när man hört det av andra. Så tror jag skippar dem. :P 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011