Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin - det är ngt annat, men ofta får man stockning först (dock ej märkt det) och sedan inflammation. Har man otur sedan eller inte söker behandling direkt så kan det utvecklas till en elak infektion och/eller bröstböld. En vän fick ligga på sjukhus med bröstböld och dropp och grejer. Men gör så sjukt ont. Grinade i taxin dit/hem då minsta lilla gupp/grop/ ojämnhet kändes som om ngn körde en kniv i bröstet! Han fick köra i 10 km/h där det var kullersten en bit, haha. Att amma ska vi inte ens prata om, men hoppas på att penicillinet hjälper fort.

• Vickan I

Cattm - jag har haft en bugga (cam) och gillade den massor. Kommer säkert köpa en till detta barn också. De nackdelar som jag upplevde med den var 1. Låg liggdel vilket gjorde det svårt komma åt varukorgen 2. Noll fjädring vilket ger en skumpig färd på vintern med is och snö och 3. att den måste tas isär i två delar för att kunna fällas ihop. Annars var den toppen.

Kasa - jo ammar så mkt jag kan ändå. Stackars fisen är överfull med mat. Nä hoppas penicillinet ska hjälpa innan det blir värre. Bröstböld lät verkligen hemskt när läkaren beskrev det.

• Vickan I

Kelsson - lufthjul is the shit :). Mjukare färd kan man inte få. Hade lufthjul till sonen och ingen punktering då och inte ännu med denna vagn heller. Valde verkligen lufthjul medvetet :) . Inte bli ledsen bara deras åsikt, inget facit! Kram

• Vickan I

Hej alla goa gravida och mammor . Mkt skrivs som vanligt.

Strössel - Vilken fin tavla . Ska beställa från Isa Form till fisen då Alvin har en därifrån och då måste fisen också få en.

Ego - Här passar (tyvärr) strl 56 fortfarande. Fisen fortsätter att gå upp dåligt i vikt och väger nu en månad gammal bara 3500 g. Om han inte har gått upp minst 50 gram från igår tis till på fre så blir det tillskott av ersättning. Funderar dock starkt på att sätta in det redan nu ändå. Jag går ju på mjölkproteinfri kost så blir ju sådan ersättning också då. Var på amningscentralen på KS idag, men hjälpte inte så mkt tycker jag. Var även hos tandläkaren pga hemsk tandvärk sedan en tid, men tandläkaren hittade inget!? Ngn mer hade väl så här i tråden? Han trodde det var tunn emalj som var boven.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Speck - nä blev nog lite tokigt bara för han ska (nog) heta Axel .

• Vickan I

Hej alla! Så roligt att läsa det ni skriver och spännande hur det närmar sig.

Karmosin - Måste bara skriva att jag känner igen mig. Inte lätt orka och räcka till inser man. Idag brast mammahjärtat när Alvin sade att jag bara tycker om lillebror . Förstår honom då jag alltid bär runt på en skrikande bebis med magknip som tar tid, men vad gör man. Försöker göra allt som vanligt med Alvin, men det går ju inte hela vägen längre.... 

Ego - Här kämpar vi på med fortsatt noll sömn. Vikten går trögt, men fisen vägde äntligen 3600 g idag, 4 veckor gammal så han ligger långt efter i vikten. Han verkar köpa att få ersättning också iaf så får se om det hjälper ngt.

Strössel - När du ger 50 ml efter amning dricker han upp allt det då?       

• Vickan I
    Strössel - Hoppas du mår bättre eller att du fått hjälp med din UVI, inte skoj sådant där ajaj. Fisen ger jag nu ersättning tre ggr/dygn efter jag ammat (morgon, lunch, inför natten) och helammar de andra målen. Han äter också mjölkproteinfri ersättning från apoteket. Det gjorde storebror också. Ska bli spännande se om han går upp mer nu. Väger ju typ som en nyfödd fortfarande...tur vi har ganska mkt kläder i strl 50/56.

Kelsson - skrattade dock lite åt din chipshistoria, även om jag förstår att det är tufft att inte få sova när man inte är van vid lite sömn under lång tid. kram på dig.  
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Luella skrev 2011-11-12 20:11:50 följande:
    Vickan: Lilla gubben, det måste vara tufft för honom. Hoppas attbättre tider stundar riktigt snart.

Ja vi får hoppas det. Idag är dock båda småkillarna förkylda . Har redan ångest över tanken att ha dem båda hemma själv imorgon, för blir nog inget dagis för stora om det inte tokvänder under dagen.....Ladda med filmer...
  • Vickan I
    kasa01 skrev 2011-11-15 09:23:37 följande:
    Vickan, hur går det för er m vikten? Ökar han nåt? Hur går det m ditt bråck?? Jag har fått rätt ordenligt ont i min högra ljumske, tankarna söker sig såklart till dig o din situation. Det högg till igår så jag vek mig dubbel, sen har det värkt när jag hostar mm. Har känt av det ett tag nu, men avfärdat som allmän grav åkomma.

EGO, usel natt... sov inte många stunder.. läst ut ytterligare en bok. uselt humör i morse, stackars min lill skrutt om får stå ut. Han fyller år imorgon o allt...  
    Jobbigt att inte få sova . Har börjat ge han ersättning efter amning ca 3 ggr/dygn och tycker han blivit lite tyngre. Ska till bvc och väga honom imorgon och hoppas på en lite bättre ökning denna gång. Bråcket (eller vad det nu var) är mkt bättre och kan nog helt gå över av sig självt om det fortsätter åt det här hållet. Usch då att du fått ont. Har du ngn knöl/utbuktning som syns/känns? Om du får mkt ont och det inte går över när du ligger ner så ska du åka direkt till akuten med det så det inte är ett inklämt bråck då. Hoppas det är ngt annat bara som ger sig.
  • Vickan I

Kasa- ok men det låter inte som ett ljumskbråck då. Men är ju ingen expert. Värsta smärtan brukar vara när man lägesförändrar sig. Särskilt från liggande till stående för då åkte bråcket ut igen som sjunkit tillbaka vid sängläget och det gjorde galet ont. Även sitta var jobbigt då man böjde precis där. Men kolla upp det.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011