Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ville också ha ett babynest denna gång, men avvaktade att köpa ett vilket är tur då lillfis är så tanig så ettans blöjor är för stora så de läcker nästan varje natt, så skulle bli ett himla tvättande av ett babynest. Visst kan man väl trycka ner en bit plastad frotté i iofs. Tittade på ett idag, men avvaktar lite till. Just nu går det bra ändå. Stora sonen var ett PLÅSTER och skulle aldrig köpt att inte ha hudkontakt, så ser om denna kille är lika innan jag köper ett .

Stor kram Anderska, inte kul när man känner att det som ska bli roligt förvandlas till tjafs och oenighet. Hoppas det löser sig snabbt och att ni kan enas om vad som behövs införskaffas och när.

spets - Här betalar vi ganska lika, men jag köper mer saker än mannen helt klart. Allt som FAKTISKT behövs köper vi från gemensamma kontot och allt som jag bara vill ha "för kul" köper jag själv. Nu har vi turen att ha haft det helt ok ekonomiskt, om inte rika på något sätt haha, men pengar har inte varit något vi bråkat/diskuterat om. Dessutom gjorde jag klart för mannen redan förra graviditeten att allt som jag vill ha till mina barn ska jag köpa och han kan inte säga ngt om det för det ska jag banne mig unna mig och det har han köpt . Men så är han himla snäll också Hjärta.

EGO - Storebror sover gott och Lillfis somnade i sin säng och ligger själv. Mannen och jag vet knappt vad vi ska göra när vi båda har händerna fria!!!! LYXIGT då man har lärt sig ta tillvara på dessa stunder då det snabbt kan vända igen .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Strössel - Jag hade ju också en lugn bebis mest hela tiden, men kände han också mer vältra sig mot slutet. Men den gången när hans hjärtljud gick ner hos bm och jag fick åka in till KS för koll så sade dem tvärt om till mig. Där sade läkaren att de ville göra ett UL för att kolla att bebisen hade tillräckligt med fostervatten för att jag känt MINDRE rörelser, då den minskade mängden vatten gör att fosterhinnan sluter tätt runt bebis så den inte kan röra sig så mkt då?! Men om du oroar dig så ring in och hör med dem, man kan aldrig ringa för många ggr, men låter som jag hade det. Så spännande att se när det drar igång för dig . Håller tummarna för jättesnart!

• Vickan I
    Karmosin - Vi har testat både pampers, libero och huggies och alla de läcker även om det känns som att libero sitter liiiite bättre på. Skulle också behöva prematurblöjor till fisen.

Usch vad tråkigt att höra om alla som har jobbiga mammor och jag inser hur otroligt lyckligt lottad jag är som har en toppenmamma. Men i-landsproblem eller inte så är det här vi ska kunna gnälla av oss om allt och inget .
  • Vickan I

Vad spännande strössel har kikat in flera ggr för att hålla koll på dig! Ser verkligen fram emot att få höra allt sedan.

Hej alla andra, läser och följer er alla, men orkar inte skriva. Vår lillfis har stora problem med magen, precis som storebror hade så det skriks mest hela tiden här hemma . Han går även upp dåligt i vikt, väger bara precis över sin födeselvikt fortfarande , så vi går på täta viktkontroller. Blir en ond cirkel när han behöver amma heeeela tiden för vikten, men då blir magen värre istället....Så helt slut och så ska ork finnas till storebror och nu ska vi storstäda inför visningen imorgon...Kul att komma med ett gnällinlägg när man väl hör av sig....men ibland är det så.

Kram

• Vickan I

Stort grattis Strössel ser fram emot att höra allt när ni kommit på plats. Kram

• Vickan I

Stort grattis igen Strössel Underbart söt kille ni fått!

Karmosin - Ja amma kan vara riktigt tufft ibland. Här finns det käk (tror jag iaf) och gör inte så fasligt ont, men han äter för dåligt ändå. Får se hur det fungerar, väger han minst 2 ggr/vecka på bvc och annars blir det ersättning också.

Läser allt ni skriver , ofta på natten när jag vankar runt med fisen i famnen. Men lite svårt med att skriva då.  

Här kämpar vi på med skrik och panik med en massa magknip . Men måste ha en massa hormoner kvar för känner mig ok pigg än så länge ändå???? Igår skrev vi papper på försäljning av denna lgh, så det känns såååå skönt att det är klart. Inte kul sälja i dessa tider, men det gick helt ok och skönt kunna släppa den oron.  Finns tillräckligt ändå. Tyvärr oroar jag mig för ALLT med fisen fortfaranade fast han är här. Överanalyserar väl allt...men tycker han skelar en massa hela tiden och rycker konstigt ibland och hundra andra saker. Sådant gör dem ju, men tänker ändå att det ska vara ngt tokigt med han efter medicinen . Så ledsamt att inte kunna få njuta av spädistiden.  BVC säger bara att det är för tidigt att kunna utläsa ngt redan. Han är ju strax över tre veckor nu, men egentligen bara knappt en vecka om man går efter BF, så får väl ge det lite tid....

• Vickan I

Kelsson - Rara du ja jag får kanske tänka så

• Vickan I

Så himla roligt och spännande med alla bebisar som kommer välla in här i tråden snart . Läser som vanligt allt ni skriver. Kram på er alla.

Själv har jag precis kommit hem från närakuten med penicillin och ngn nässpray jag skulle ta mot bröstinflammationen/infektionen jag åkt på på höger bröst. HERREGUD vad ont det kan göra! Bara för att jag skrev här om dagen att amningen fungerar OK....Jaja bättre jag åker på saker än fisen. Annars rullar det på, går på mjölkproteinfri kost för att se om det hjälper fisens mage ngt, men inget resultat ännu.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011