• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • edwin47

Hej Studentpappa. Din nick suger kamelkuk. Allvar "Studentpappa" Delge, dina akademiska meriter.

• Studentpappa
    edwin47 skrev 2015-04-12 03:06:43 följande:

Hej Studentpappa. Din nick suger kamelkuk. Allvar "Studentpappa" Delge, dina akademiska meriter.

Eftersom du är så trevlig gubbjävel, jag är ingenjör och pappa. Var student när jag valde mitt nick, passande va?

Eftersom du skriver som en analfabet, så utgår jag ifrån att du inte har några meriter själv. Alternativet är väl att du bjöd på stjärt för att få godkänt.

Vad skönt det hade varit med en ignore - knapp..
  • Sorbus
    Studentpappa skrev 2015-04-12 07:09:13 följande:
    Eftersom du är så trevlig gubbjävel, jag är ingenjör och pappa. Var student när jag valde mitt nick, passande va?

Eftersom du skriver som en analfabet, så utgår jag ifrån att du inte har några meriter själv. Alternativet är väl att du bjöd på stjärt för att få godkänt.

Vad skönt det hade varit med en ignore - knapp..
    Ignore-knappen hade kommit väl till pass många gånger på FL... Men du behöver inte lägga någon som helst tid eller energi på att förklara dig för sorgliga individer som inte kan kommunicera med andra människor annat än genom att vara otrevliga. Skit i dem, fokus på träning!

Jag har blivit förkyld, så nu får jag ligga lite lågt med träningen, blöö. Vårvädret lockar annars till extra mycket aktivitet, det är härligt att vara ute när det är ljusa kvällar och naturen vaknar.
  • Studentpappa
    Sorbus skrev 2015-04-13 12:33:16 följande:

Ignore-knappen hade kommit väl till pass många gånger på FL... Men du behöver inte lägga någon som helst tid eller energi på att förklara dig för sorgliga individer som inte kan kommunicera med andra människor annat än genom att vara otrevliga. Skit i dem, fokus på träning!

Jag har blivit förkyld, så nu får jag ligga lite lågt med träningen, blöö. Vårvädret lockar annars till extra mycket aktivitet, det är härligt att vara ute när det är ljusa kvällar och naturen vaknar.

Svårt att tygla sig när lördagsgroggen slagit in för vissa.

Tråkigt att vara förkyld, jag är lite överansträngd i ryggen och har vilat (en dag).. Har dock inte kört Crossfit sedan i torsdags och det kan behövas då ryggen ofta sliter ont.
  • Studentpappa

Pass 46

Testade några böj, kändes ok återstår väl att se imorgon.

1x100

1x100

1x120

1x120

2x100

Toetobar

5x5

Inte mycket till pass ikväll, men ändå.

• Studentpappa

Pass 47, ryggen helt ok idag. Träning hemma ikväll:

Axelpress med 16 kg kettlebell, 50 per sida
    biceps med 16 kettlebell, 50 st

Snabbt och enkelt. 

• Studentpappa
    Läskande skrev 2015-04-14 23:45:58 följande:

Är det bara du som tränar? :)

Tror säkert fler som skrev här förr tränar men de har nog gett upp rapporten.
  • Läskande

Jag har inte så mycket att skryta med :) Tränar mest varje dag. Men det är mest crosstrainern , löpning och lite styrka :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!