• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • JTo

Toughest i helgen då :) avslutade på den imponerande tiden "strax över 2h" och ett par straffrundor men jag klarade flera som jag var tveksam till om jag skulle lyckas med innan, det var det blötaste och kallaste jag gjort i hela mitt liv och 5-6km in så svor jag på att avsluta mitt medlemskort på gymmet och aldrig anstränga mig igen i hela mitt liv.. men det gick över :D så nu har vi redan börjat planera och lägga upp träningen inför nästa års lopp :)

Så mörbultad, blåslagen och stel så tar jag ett par dagars paus från träningen :)

• Studentpappa
    JTo skrev 2015-05-17 14:59:49 följande:

Toughest i helgen då :) avslutade på den imponerande tiden "strax över 2h" och ett par straffrundor men jag klarade flera som jag var tveksam till om jag skulle lyckas med innan, det var det blötaste och kallaste jag gjort i hela mitt liv och 5-6km in så svor jag på att avsluta mitt medlemskort på gymmet och aldrig anstränga mig igen i hela mitt liv.. men det gick över :D så nu har vi redan börjat planera och lägga upp träningen inför nästa års lopp :)

Så mörbultad, blåslagen och stel så tar jag ett par dagars paus från träningen :)

Kul! Jag hade ett gäng kompisar där som körde, verkade helt klart varit kallt
  • cosinus

Jag körde också toughest igår med typ samma tid. Två straffrundor och sjukt kall efteråt.

Hade jag inte väntat 20 min på en lian hade tiden blivit klart mer rättvisande men har man väl tagit alla hinder så långt så kändes det fånigt att inte prova.

Landningen från lianerna var ju synnerligen lerig vilket gjorde att jag tappade greppet med halkiga händer/handskar på en av de sista ringarna hindret efter och där fick man sig ju en trevlig simtur på köpet när man misslyckades. Sista hindret var jag också chanslös på men sjukt nöjd över mig själv då jag vågade dragon back hindret. Det tyckte jag var läskigast av allt.

Sugen på att köra nästa år igen. Har redan glömt hur mycket jag frös :)

• JTo
    Studentpappa skrev 2015-05-17 15:17:17 följande:
    Kul! Jag hade ett gäng kompisar där som körde, verkade helt klart varit kallt
    cosinus skrev 2015-05-17 16:09:24 följande:

Jag körde också toughest igår med typ samma tid. Två straffrundor och sjukt kall efteråt.

Hade jag inte väntat 20 min på en lian hade tiden blivit klart mer rättvisande men har man väl tagit alla hinder så långt så kändes det fånigt att inte prova.

Landningen från lianerna var ju synnerligen lerig vilket gjorde att jag tappade greppet med halkiga händer/handskar på en av de sista ringarna hindret efter och där fick man sig ju en trevlig simtur på köpet när man misslyckades. Sista hindret var jag också chanslös på men sjukt nöjd över mig själv då jag vågade dragon back hindret. Det tyckte jag var läskigast av allt.

Sugen på att köra nästa år igen. Har redan glömt hur mycket jag frös :)

Vi har en militärhinderbana inte så långt från mig med ett 3km (backigt) spår runt om så till nästa år ska vi träna på att varva spåret och hinderbanan med varandra för jag springer ganska långt och har bra flås men jag blev så himla stum i benen i slutet när man började bli trött i musklerna efter all klättring och vadning, jag är inte så jättelång heller så allt vatten i träsket räckte mig upp på magen, då blev det riktigt segt ett tag :)

Och ja det var sjuka köer på en del hinder, vi räknade 20-30min sammanlagt att bara stå och vänta på att få prova.
    Jag var upp till lianerna också men det var så himla mycket folk så vi ändrade oss och körde straffrundan istället :) fegade ur när vi fick vänta så länge!

• Studentpappa

De flesta som är aktiva på Facebook måste ha sett "100 pass innan midsommar" gruppen?

Hur fasen definierar folk träning egentligen, sen när är promenader och familjegympa att se som träning? Jag går i stort sett en promenad varje lunch men inte fan är det träning? Jag har sett folk som räknar normalt hemarbete som vedklyvning, snöskottning etc.

Bara för att du har tights på dig när du promenerar tränar du inte!

• cosinus
    Studentpappa skrev 2015-05-18 16:29:09 följande:

De flesta som är aktiva på Facebook måste ha sett "100 pass innan midsommar" gruppen?

Hur fasen definierar folk träning egentligen, sen när är promenader och familjegympa att se som träning? Jag går i stort sett en promenad varje lunch men inte fan är det träning? Jag har sett folk som räknar normalt hemarbete som vedklyvning, snöskottning etc.

Bara för att du har tights på dig när du promenerar tränar du inte!

Och det är anledningen till att jag inte orkat vara med i den utmaningen ö h t. Det och att det inte ens skulle vara svårt att hinna till 100, har antagligen passerat, bara inte räknat :)

Men jag håller med. Prommenader (i normalfallet) är inte träning. Kör man en mil så fort man kan så visst men inte att man går 1 km till Ica och sen hem igen för att handla mjölk.

Jag skulle heller inte räkna dubbelpass som två pass men det ser jag många som gör. Typ pass 33 5 km löpning, pass 34 gym 20 min och så är det direkt efter varandra. För mig är det ett träningspass, måvara att det är 2 olika saker men ff 1 pass.

Jaja, man får tycka olika men jag kände direkt att den där gruppen inte var något för mig :D
  • Studentpappa
    cosinus skrev 2015-05-18 16:41:47 följande:

Och det är anledningen till att jag inte orkat vara med i den utmaningen ö h t. Det och att det inte ens skulle vara svårt att hinna till 100, har antagligen passerat, bara inte räknat :)

Men jag håller med. Prommenader (i normalfallet) är inte träning. Kör man en mil så fort man kan så visst men inte att man går 1 km till Ica och sen hem igen för att handla mjölk.

Jag skulle heller inte räkna dubbelpass som två pass men det ser jag många som gör. Typ pass 33 5 km löpning, pass 34 gym 20 min och så är det direkt efter varandra. För mig är det ett träningspass, måvara att det är 2 olika saker men ff 1 pass.

Jaja, man får tycka olika men jag kände direkt att den där gruppen inte var något för mig :D

Ett Crossfit pass kan alltså vara minst 3-4 pass i ett, vi har ofta olika delar och blandar styrka och löpning. I söndags tog det nog minst 1,5 timme utan större pausar men det var många olika delar
  • JTo

Jag hade aldrig hört talas om den gruppen och trodde det var jag som var efter men den har ju bara 15 medlemmar så hur kan den vara så känd så den inte går att missa?

• K grrl
    JTo skrev 2015-05-18 18:51:23 följande:

Jag hade aldrig hört talas om den gruppen och trodde det var jag som var efter men den har ju bara 15 medlemmar så hur kan den vara så känd så den inte går att missa?

Det är upplagt som evenemang, med ca 35000 medlemmar.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!