• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Kruxet är när ska man isåfall gifta sig? Jag har alltid haft som enda alternativ för att gifta mig att barnen är med som tärnor, vår yngsta är ju fem månader. Hon kan ju inte gärna krypa om hon inte lärt sig gå till sommaren.

Blir ju så avlägset om giftermålet blir om typ ett år, aja vi är rätt praktiska båda två så vi får väl diskutera det och skippa överraskningsmomentet.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • JTo
    Studentpappa skrev 2015-09-18 08:11:12 följande:

Kruxet är när ska man isåfall gifta sig? Jag har alltid haft som enda alternativ för att gifta mig att barnen är med som tärnor, vår yngsta är ju fem månader. Hon kan ju inte gärna krypa om hon inte lärt sig gå till sommaren.

Blir ju så avlägset om giftermålet blir om typ ett år, aja vi är rätt praktiska båda två så vi får väl diskutera det och skippa överraskningsmomentet.

När en kompis till mig gifte sig var deras son tärna (eller ja den manliga motsvarigheten) och han gick före dom nedför altargången med en brio gåvagn, hur gulligt som helst :)
  • Studentpappa
    JTo skrev 2015-09-18 13:23:51 följande:

När en kompis till mig gifte sig var deras son tärna (eller ja den manliga motsvarigheten) och han gick före dom nedför altargången med en brio gåvagn, hur gulligt som helst :)

Får väl ta det eller gåstolen :-P
  • Margaux

Vår son var 1,5 när vi gifte oss och han höll handen till sin kusin! Under akten satt han på pappas arm. Det bar ju inte helt tänkt men rätt gulligt!

• Margaux

Jag fick förövrigt en enstensring till morgongåva! Jag har en smal diamantring som förlovningsring och en helt slät, smal vigselring. Enstensringen hamnade i mellan! Fördelen är att när vi reser behöver jag inte lämna vigselringen hemma. Den är lite stöldbegärlig!

Om du känner din fästmö bra så vet du säkert vad hon önskar sig, om inte titta på lite olika ringar på nätet tillsammans så kan du överraska med en liten ask en dag....

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-09-18 19:04:45 följande:

Jag fick förövrigt en enstensring till morgongåva! Jag har en smal diamantring som förlovningsring och en helt slät, smal vigselring. Enstensringen hamnade i mellan! Fördelen är att när vi reser behöver jag inte lämna vigselringen hemma. Den är lite stöldbegärlig!

Om du känner din fästmö bra så vet du säkert vad hon önskar sig, om inte titta på lite olika ringar på nätet tillsammans så kan du överraska med en liten ask en dag....

Vi resonerade om saken igår och eftersom vi är så fantastiskt romantiska båda två så tyckte vi det var lagom att skjuta på det tills sommaren 2017 då yngsta är två år och det blir enklare för hela familjen. Vi har ändå varit ett par i 11 år så det är väl ingen större brådska.

Jag tog några broschyrer på ringar igår på stan och jag tittade i dom först innan jag gav dem till sambon och jag var rätt ute om jag chansat, hon vill inte ha för pråliga saker och en rund ring med enkelrad kändes rätt lagom och passar med våra förlovningsringar. 

Sen har jag blivit förkyld också förbannat! Fick en attackförkylning igår, frisk på fm sen på typ 1,5 h gick jag från pigg till däckad och svinont i halsen. Så träning får jag vila från i några dagar tyvärr. Ska med dottern på gymnastik på em och det får duga :)
  • JTo

Fortfarande förkyld så jag sitter mest hemma och läser träningsbloggar och tittar på the biggest loser Skäms så jag har inga träningsuppdateringar men däremot har jag en våg-fundering, jag väger drygt 60kg och det säger ju inte så mycket så jag började fundera på vågar som mäter fett procent, muskelmassa osv, det finns några som kostar ett par 100 och om dom är någorlunda exakta så skulle väl det kunna vara en kul grej att ha? Så: Är dom någorlunda exakta, någon som vet?

Exempelvis:

www.mediamarkt.se/mcs/product/_OK-OPS-200-Personv%C3%A5g,90952,2225667.html?langId=-16 139:-

www.mediamarkt.se/mcs/product/_BEURER-BF-750,90952,1145985.html 499:-

• Studentpappa

Förkylningen börjar släppa, har suttit i rejält sedan lördags. Äldsta dottern och jag åkte på magsjuka idag.. Siktar på träning på söndag, kommer nog vara starkare än någonsin! Tyst

• Studentpappa

Pass 118

Comebacken gick lysande, pb i stöt 85kg

Frontrackad utfallsgång 100x60kg tid ca 13min.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-09-25 20:13:58 följande:

Förkylningen börjar släppa, har suttit i rejält sedan lördags. Äldsta dottern och jag åkte på magsjuka idag.. Siktar på träning på söndag, kommer nog vara starkare än någonsin! Tyst

Trist med sjukdomar! Själv blir jag sällan sjuk, men känner nu att jag har nån skit i kroppen som inte vill bryta ut. Ondare i kroppen och väldigt trött och sliten plus illamående som kommer och går...står över träning idag.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!