• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-02-28 19:00:11 följande:
    Så sant.. 
    Det var en tomatiserad sås så inte så fet, men sen hade jag ju på parmesan. 
    Lasagnen är ju inte äten än så det går ju inte att gissa ens. 
    Tror jag skippar kaloriräkning.... 
    Flört
    än så länge går jag ned i vikt av träningen. Men hoppas stabilisera mig snart. 
    Det var därför jag började kaloriräkna, för att få i mig tillräckligt för att utvecklas bättre. Bökigt i början men man lär sig fort. Jag underäter om jag inte håller koll.
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-02-29 19:53:54 följande:
    Det var därför jag började kaloriräkna, för att få i mig tillräckligt för att utvecklas bättre. Bökigt i början men man lär sig fort. Jag underäter om jag inte håller koll.
    även om jag räknade så är jag osäker på hur många kalorier jag behöver...
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-02-29 20:11:04 följande:
    även om jag räknade så är jag osäker på hur många kalorier jag behöver...
    Man kan börja räkna i 1-2 veckor, räkna ut ett medel och korrigera. Jag korrigerar i 200 kcal-intervaller och kollar tendens efter två veckor.
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-02-29 20:48:10 följande:
    Man kan börja räkna i 1-2 veckor, räkna ut ett medel och korrigera. Jag korrigerar i 200 kcal-intervaller och kollar tendens efter två veckor.
    Smart! Om jag inte börjar gå upp igen snart så ska jag prova!
  • Margaux

Idag tog jag barna med på Sats och Crosstraining igen. I morgon är det wod och kanske 16.1 men scaled...

Gjorde quinoapannkakor med kokos idag. Blev rätt goda men inget av barna gillade dem.... Så då var vi lika långt! Klart att glutenfria, mjölkfria och sockerfria inte låter överdrivet barnvänligt.... Med chia apelsin sylt! Nyttigt.com

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-29 21:21:28 följande:

Studentpappa: Annie Thorisdottir score 340..... Sjuuuuuuuuukt!

Och Jonne koski (finne som tränar mycket på crossfit solid med högberg) 349 3:a, Lukas ligger 41:a med 316 rep. Mikaela Norman ligger fyra på 333, helt galet hon har kört crossfit i några år och är typ 23. Hon vinner säkert games om några år.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

Hon ligger tvåa.... Supercoolt. Och Kristin Holte från Crossfit Oslo ligger 4 med 317. Starka tjejer!

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-29 22:27:50 följande:

Hon ligger tvåa.... Supercoolt. Och Kristin Holte från Crossfit Oslo ligger 4 med 317. Starka tjejer!

Säg den lycka som varar, nu har dom halkat ner. Det fanns några raketer kvar tydligen, och det kommer säkert fler.

Bästa manliga svensk är nu 82:a om inte mina trötta ögon missade någon.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!