• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux
    badrap skrev 2016-04-07 20:25:30 följande:

Tredje veckan thaiboxning 10 månader efter att ha fött första barnet. Vecka två klarade jag första plankan 1 minut, vecka tre vanliga 10 armhävningar gånger 5 fast utspritt!

Bra jobbat!!
  • badrap

[quote=76513341][quote-nick]Margaux skrev 2016-04-07 21:20:42 följande:[/quote-nick]Bra jobbat!![/

Tack!! Känns gött, bygga upp styrka och bål. Speciellt om man ska ha fler=) har inte koll på tråden här, ska läsa den lite men verkar najs!

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-07 20:39:26 följande:
    Ja det brukar gå för mig också men inte nu, det kan ju bero på något annat också visserligen men jag tror inte det. Det är inte så mycket arbetsbelastningen på jobbet som är problemet utan mer samvetskval ang jobb som ligger och snurrar i huvudet. Jag är mitt upp i planeringen av en ny ledande roll på vår sektion som jag mer eller mindre tackat ja till. vi håller på att sätta ramarna för tjänsten nu, sen har vi har en rekryteringsprocess på g.

Samtidigt som jag har en kund som erbjuder mig jobb som jag också är intresserad av, något jag inte kan prata med min närmsta kollega om som jag även delar rum med. Känns som jag är typ otrogen. Är som att jag ljuger dagarna i ända. 
    Stress sätter sig i kroppen på olika sätt. Jag har hittat min nya ängel! Oskyldig en naprapat som stryker bort spänningarna nästan helt utan att det känns. Det kanske kan vara nåt för dig med?
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-04-08 11:48:57 följande:

Stress sätter sig i kroppen på olika sätt. Jag har hittat min nya ängel! en naprapat som stryker bort spänningarna nästan helt utan att det känns. Det kanske kan vara nåt för dig med?

Jag jobbar bara några veckor till sen är jag pappaledig så jag ser ljuset i tunneln!
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-08 12:21:28 följande:
    Jag jobbar bara några veckor till sen är jag pappaledig så jag ser ljuset i tunneln!
    Vad skönt och Kul! Hoppas det hjälper, om inte gör inte mitt misstag och blunda för alla signaler. Hade jag inte haft alla grundspänningar, så hade jag troligen klarat mitt lilla äventyr bättre.

Jag vill också vara föräldraledig! Fast även om jag fick så tror jag inte att mina barn 12 och 14 år skulle gå med på det.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-04-08 12:42:21 följande:

Vad skönt och Kul! Hoppas det hjälper, om inte gör inte mitt misstag och blunda för alla signaler. Hade jag inte haft alla grundspänningar, så hade jag troligen klarat mitt lilla äventyr bättre.

Jag vill också vara föräldraledig! Fast även om jag fick så tror jag inte att mina barn 12 och 14 år skulle gå med på det.

Haha nä det är dom antagligen intresserade av
  • Margaux

37.
    Lunch wod

A. Shoulder mobility work
    B. Handstand progression
    C. Front squat 5-5-3-1-1-1-1
    Klarade 52,5kg och missade 55. Här behövs det visst lite jobb. Med 100 i marklyft borde jag klara min 65kg.
    D. Metcon amrap 10 min
    6 squat clean 25kg
    12 t2b
    24 du
    4 hela varv

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-04-08 12:21:28 följande:
    Härligt det låter!! även om det nog inte är semester det heller.....
    Jag saknar att vara hemma och sk lattemamma! 
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-04-08 23:04:10 följande:

Härligt det låter!! även om det nog inte är semester det heller.....

Jag saknar att vara hemma och sk lattemamma! 

Nej semester är det väl inte men roligt och ändå rätt lugnt. Det är ju också en period när man kan vara ute på tomten hela dagarna typ. Idag var kusinen här, dom lekte yngsta sov och jag krattade och donade runt lite. Alldeles lagom.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!