• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Pass 41 
    A) 6min 3 set 10 strikta pressar 
    B) Push press (bakom nacken) 5x50% 3x60% 1x70% 5x60% 3 x70% 1x80%
    Stannade på 81 kg, har aldrig testat övningen förr så det är ju ett PB.. Närmare 100 hade nog kunnat sitta. 
    C) på tid Timecap 15 min
    20 airsquats
    10 burpees
    50 frontsquat 60/40 kg
    10 burpees
    20 airsquats

7:50 min, den trötta känslan från förra veckan är som borta. Varit grymt pigg senaste två passen.

Avslutade med 1,6 km löpning på väldigt vingliga ben

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

40. shape på Sats. Det är inte särskilt givande träning eftersom det inte är tungt nog. Men det var ett gäng kompisar som skulle. Axel fortfarande fucked up. Tröttsamt!

• Wilowa

Jag har länge varit sugen på att göra en klassiker, men är väl medveten om att formens om krävs för det är lite för långt borta. Därför får det bli en Ica-klassiker istället. Bara det får mig att fundera på vad jag gett mig in på, om nio veckor så ska jag, som knappt kan gå, ha cyklat 30 mil.

• Margaux
    Wilowa skrev 2016-04-12 19:14:22 följande:

Jag har länge varit sugen på att göra en klassiker, men är väl medveten om att formens om krävs för det är lite för långt borta. Därför får det bli en Ica-klassiker istället. Bara det får mig att fundera på vad jag gett mig in på, om nio veckor så ska jag, som knappt kan gå, ha cyklat 30 mil.

Vad är en klassiker resp Ica klassiker?
  • Wilowa
    Margaux skrev 2016-04-12 20:44:37 följande:
    Vad är en klassiker resp Ica klassiker?
    På Ica klassikern ska man göra den svenska klassikerns delmoment, men man behöver inte göra allt på en dag. Det börjar med 30 mils cykling under nio veckor osv.
  • Margaux
    Wilowa skrev 2016-04-12 21:27:59 följande:
    På Ica klassikern ska man göra den svenska klassikerns delmoment, men man behöver inte göra allt på en dag. Det börjar med 30 mils cykling under nio veckor osv.
    Typ Triathlon fast utspritt? Har aldrig hört talas om den svenska klassikern....
  • Wilowa
    Margaux skrev 2016-04-12 22:47:27 följande:
    Typ Triathlon fast utspritt? Har aldrig hört talas om den svenska klassikern....
    Den svenska klassikern är:

Vasaloppet 9 mil
    Vätternrundan 30 mil
    Vansbrosimmet 3 km
    Lidingöloppet 3 mil

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-04-12 22:47:27 följande:
    Vansbrosimmet, vasaloppet, vätternrundan och lidingöloppet under samma år är det väl som gäller. Klassikern har funnits sedan -72 men har antagligen ökat i popularitet senaste tio åren. 
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-04-13 07:43:25 följande:
    Den svenska klassikern är:

Vasaloppet 9 mil
    Vätternrundan 30 mil
    Vansbrosimmet 3 km
    Lidingöloppet 3 mil
    Smurf brukade vi säga när jag var liten och man sa något samtidigt. Du hade inte skrivit något när jag kollade och sedan fastnade jag i mailboxen en stund innan jag tryckte iväg
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-13 07:54:03 följande:
    Smurf brukade vi säga när jag var liten och man sa något samtidigt. Du hade inte skrivit något när jag kollade och sedan fastnade jag i mailboxen en stund innan jag tryckte iväg
    Haha! Det värsta är att nu får inte jag säga nåt förrän du säger mitt namn...vilket du inte ens vet. Illa för mig detta.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!