• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2017-02-27 05:56:06 följande:
    Usch, det låter som saker som sitter i länge? Har du varit hemma från jobbet också eller är det "bara" träningen du fått välja bort?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Fler sjukdagar än förra året totalt... men jag har ju fördelen att kunna jobba hemifrån.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-02-27 06:36:31 följande:
    Fler sjukdagar än förra året totalt... men jag har ju fördelen att kunna jobba hemifrån.
    Ja det är ju ibland en fördel och ibland en nackdel har jag märkt, jag låg i magsjuka och hade skypemöten då jag var för dum att säga nej. Helt värdelöst och jag bidrog förmodligen inte ett skvatt, men är man hyfsat arbetsför så är det ju bra. Samt att kunna minska sitt vabbande är ju trevligt. 

Men ibland saknar jag det där med att bara kunna stänga av och vara ledig.
  • Margaux

Herre i min hatt....
    provade Build n Burn idag och det blir nog en ny favorit! Eller hat/älsk träning.
    Super bra koncept och jag la mig på nivå jobbigt så nu är jag mör. Cirkelträning med 4* 45sek per station. 4 stationer 2 varv.
    Skillmill
    Hantlar: manmaker och utfall
    Rodd

Puls på mellan 140-180. Pust!
    Trx (pull ups, pistols) jag körde pistols utan trx.

• Studentpappa

Pass 29

17.1 så gott det gick. 24 kg kb istället för 22,5 kg hexhantel (har ingen) och bara burpees pga knät. Men jag är rätt säker på att kb-snatch är tyngre än hantelsnatch men det är nog ändå inte helt jämnt.

CAP(20min) + 25 snatch och 15 burpees

Totalt 125 snatch, 45 burpees.

Sara armanius gör den rx under tio min.. Helt galet.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-28 20:27:38 följande:

Pass 29

17.1 så gott det gick. 24 kg kb istället för 22,5 kg hexhantel (har ingen) och bara burpees pga knät. Men jag är rätt säker på att kb-snatch är tyngre än hantelsnatch men det är nog ändå inte helt jämnt.

CAP(20min) + 25 snatch och 15 burpees

Totalt 125 snatch, 45 burpees.

Sara armanius gör den rx under tio min.. Helt galet.

Under 10??
  • Margaux

Kollade just på Crossfit games! De har ju förlängt deadlinen... aaaaargh! Idag kunde jag ju gjort 17.1 men tänkte det inte var så stress eftersom deadline var igår. Blev rätt stel i låren av Skillmill och tänkte jag behövde en vilodag. Besvikelsen!

Men cool att vi har en rookie på ledarplats och dessutom svensk! Gillar!
    Önskar att jag startat med Crossfit i 20 åren. Som närmare 40åring är det ju liksom inte helt det samma.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-28 21:18:04 följande:

Kollade just på Crossfit games! De har ju förlängt deadlinen... aaaaargh! Idag kunde jag ju gjort 17.1 men tänkte det inte var så stress eftersom deadline var igår. Blev rätt stel i låren av Skillmill och tänkte jag behövde en vilodag. Besvikelsen!

Men cool att vi har en rookie på ledarplats och dessutom svensk! Gillar!
    Önskar att jag startat med Crossfit i 20 åren. Som närmare 40åring är det ju liksom inte helt det samma.

Ja sidan har ju klappat ihop helt så det kanske förlängs ytterligare, jag har sett Sara på diverse tävlingar och hon verkar ha tagit ett stort steg till även om jag tror hon varit på regionals och gjort bra på open även tidigare år. Jag känner igen namnet iaf så hon måste synas ibland. 
  • Margaux

17.2 idag. Klarade inte ens skalerad versjon. 16 pullups.... tog 8.
    Så ingen score på mig.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-03 23:13:46 följande:

17.2 idag. Klarade inte ens skalerad versjon. 16 pullups.... tog 8.

Så ingen score på mig.

Det var väl väl en amrarap så du fick väl antal reps tills det tog stopp? Man behöver väl inte klara hela varvet för att få räkna repsen?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!